עמוד 1 מתוך 1

נס חנוכה שמונה ימים - על אף שטומאה הותרה בציבור

פורסם: ג' נובמבר 24, 2020 12:37 pm
על ידי ארזי ביתר
אחד מהתירוצים על הקושיא הנודעת בשם 'קושית הבית יוסף' [שכבר קדמו ספר האשכול ועוד קדמונים] למה נקבע נס חנוכה שמונה ימים הוא, שמציינים את החביבות שהראה הקב"ה לישראל שאף שטומאה הותרה בציבור ויכלו להדליק בשמן טמא, מ"מ נעשה להם נס שיוכלו להדליק בשמן טהור.

שמעתי שמביאים תירוץ זה בשם השפת אמת. מי ידע מקומו?

Re: נס חנוכה שמונה ימים - על אף שטומאה הותרה בציבור

פורסם: ג' נובמבר 24, 2020 12:44 pm
על ידי יהושע100
כן כתב הפני יהשוע בסוגיה בשבת כא: אבל בלי קשר לקושיית הבית יוסף. רק לתרץ קושיית טומאה הותרה בציבור.

Re: נס חנוכה שמונה ימים - על אף שטומאה הותרה בציבור

פורסם: ג' נובמבר 24, 2020 12:49 pm
על ידי ארזי ביתר
דברי הפני יהושע ומקומם ידועים לי. אני מחפש את המקור לכך בדברי השפת אמת.

ליתר דיוק, כל מ"מ בדברי השפת אמת שמבאר תירוץ לקושית הבית יוסף - יועיל לי מאוד!

Re: נס חנוכה שמונה ימים - על אף שטומאה הותרה בציבור

פורסם: ג' נובמבר 24, 2020 1:16 pm
על ידי יהושע100
ע' בשפת אמת שבת כא: ד"ה בגמרא ולא היה בו אלא

Re: נס חנוכה שמונה ימים - על אף שטומאה הותרה בציבור

פורסם: ג' נובמבר 24, 2020 1:39 pm
על ידי ארזי ביתר
יהושע100 כתב:ע' בשפת אמת שבת כא: ד"ה בגמרא ולא היה בו אלא

ייש"כ. אכן שם לא כתב כעין הדברים האמורים בפתיחת אשכול זה.