"כי אעשה כלה בכל הגוים אשר הדחתיך שמה, ואותך לא אעשה כלה" (ירמיה מו כח)... שיחזירם בתשובה, שנ'אמר (שם): "ויסרתיך למשפט", לפי כשיבואו למשפט, שלא יאמרו א[ו]מות העולם: התוכח עמנו ולא עם ישראל, לפי שהם בניו, ולפי'כך יתוכח עם ישראל, לפי שישראל כבר החזירם בתשובה, שנ'אמר (שם): "ונקה לא אנקך", ונקה לא אנקך למשפט, לפי שלא יאמרו הגוים: לא נשפט עמם, אבל "ויסרתיך למשפט", שכשתבואו לדין, שתמצאו בעלי תשובה ותהיו זוכים לחיים.
האם מישהו מכיר מקור לעניין? (בין אם על המקרא הנ"ל ובין אם על מקרא אחר).