עמוד 1 מתוך 1

טעם לייסוריהן של ישראל

פורסם: א' ינואר 24, 2021 12:03 pm
על ידי חד ברנש
מצאתי לחד מקמאי הכותב, שהקב"ה מייסר את ישראל כמענה לטענתם העתידית של אומות העולם, שע"י הייסורים ישראל חוזרים בתשובה ובכך מסתתמים טענותיהם של אומות העולם. אצטט את דבריו (שאינם מסוגננים כ"כ ברור):
"כי אעשה כלה בכל הגוים אשר הדחתיך שמה, ואותך לא אעשה כלה" (ירמיה מו כח)... שיחזירם בתשובה, שנ'אמר (שם): "ויסרתיך למשפט", לפי כשיבואו למשפט, שלא יאמרו א[ו]מות העולם: התוכח עמנו ולא עם ישראל, לפי שהם בניו, ולפי'כך יתוכח עם ישראל, לפי שישראל כבר החזירם בתשובה, שנ'אמר (שם): "ונקה לא אנקך", ונקה לא אנקך למשפט, לפי שלא יאמרו הגוים: לא נשפט עמם, אבל "ויסרתיך למשפט", שכשתבואו לדין, שתמצאו בעלי תשובה ותהיו זוכים לחיים.

האם מישהו מכיר מקור לעניין? (בין אם על המקרא הנ"ל ובין אם על מקרא אחר).

Re: טעם לייסוריהן של ישראל

פורסם: ג' ינואר 26, 2021 1:03 am
על ידי צופה_ומביט
יל"ע אם זו ראיה או ראיה לסתור אבל יעוין במדרש ויקרא רבה כז, ו:

"א"ר שמואל בר נחמן, בג' מקומות בא הקב"ה להתווכח עם ישראל ושמחו אומות העולם ואמרו, כלום אינוּן יכולין להתווכח עם בוראן? עכשיו הוא מכלן מן העולם וכו' כיון שראה הקדוש ברוך הוא ששמחו אומות העולם הפכה להם לטובה וכו' באותה שעה תמהו האומות ואמרו, זו תשובה וזו תוכחה? לא אתא אלא לאתפוגגה עם בנוי".

Re: טעם לייסוריהן של ישראל

פורסם: ג' ינואר 26, 2021 9:25 am
על ידי חד ברנש
יישר כוחך. יש כאן משהו, אבל לא מספיק.