מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

חיפושי מקורות וכדומה
לעמל יולד
הודעות: 760
הצטרף: א' יולי 07, 2019 11:36 pm

שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

הודעהעל ידי לעמל יולד » ד' פברואר 03, 2021 7:52 pm

למדתי פעם בשל"ה ששכר מצוה גדול בהרבה יותר מעונש עבירה.
וכעת איני מוצא איפה כתב את הדברים.
האם מישהו יכול להשיב אבידה לי זו?

מקדש מלך
הודעות: 4638
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' פברואר 03, 2021 7:55 pm

איני יודע היכן השל"ה. אבל לכאורה מקרא מפורש הוא "פוקד עוון אבות על בנים ועל בני בנים ועל שלשים ועל רבעים - ועושה חסד לאלפים" ללמדך שמידה טובה מרובה על מידת פורענות אחד על חמש מאות.

צופה_ומביט
הודעות: 4908
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ד' פברואר 03, 2021 9:27 pm

מקדש מלך כתב:איני יודע היכן השל"ה. אבל לכאורה מקרא מפורש הוא "פוקד עוון אבות על בנים ועל בני בנים ועל שלשים ועל רבעים - ועושה חסד לאלפים" ללמדך שמידה טובה מרובה על מידת פורענות אחד על חמש מאות.


הקדמתני, וברוך שכיוונתי.

רק אציין שהגרי"ס באור ישראל מחלק בין מצוה שקל לאדם לעמוד בה, למצוה שקשה לאדם לעמוד בה. ואומר כי (באופן יחסי כמובן) בראשונה - שכר קיומה מועט ועונש ביטולה רב, ובשניה - שכר קיומה רב ועונש ביטולה מועט. והוכיח זאת מהגמרא במנחות (מג, ב) גדול עונשו של לבן יותר מעונשו של תכלת עיי"ש. ראה גם את דברי הרמח"ל בדרך השם (ב, ג, ד).

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' פברואר 03, 2021 9:29 pm

לעמל יולד כתב:למדתי פעם בשל"ה ששכר מצוה גדול בהרבה יותר מעונש עבירה.

אולי זאת
פרשת כי תשא תורה אור (ד)
כי הש"י העונש שמעניש אינו מעניש מצדו יתברך שהוא המצוה, רק מעניש מצידנו מצד המצווה, כדי שיהיה לעונש גבול כמו שיש לנו גבול ולא יהיה נצחי. ובמתן שכר הוא להיפך, נותן שכר מצדו דהיינו שכר נצחי.

לעמל יולד
הודעות: 760
הצטרף: א' יולי 07, 2019 11:36 pm

Re: שכר מצוה גדול יותר מעונש עבירה- של"ה

הודעהעל ידי לעמל יולד » ד' פברואר 03, 2021 10:25 pm

בקרו טלה כתב:
לעמל יולד כתב:למדתי פעם בשל"ה ששכר מצוה גדול בהרבה יותר מעונש עבירה.

אולי זאת
פרשת כי תשא תורה אור (ד)
כי הש"י העונש שמעניש אינו מעניש מצדו יתברך שהוא המצוה, רק מעניש מצידנו מצד המצווה, כדי שיהיה לעונש גבול כמו שיש לנו גבול ולא יהיה נצחי. ובמתן שכר הוא להיפך, נותן שכר מצדו דהיינו שכר נצחי.


יישר כח, תבורך מן השמים, אכן לדברים אלו התכוונתי, אבל יש לו אריכות בזה במקום אחר, ואיני זוכר איפה.


חזור אל “מנא הני מילי?”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 149 אורחים