עמוד 1 מתוך 1

מקור בחתם סופר

פורסם: ג' יוני 15, 2021 11:00 pm
על ידי Chortkov
שמעתי בשם החת"ס בענין סמיכות גאולה לתפלה, שהענין הוא שתפלה = מלכות, וגאולה = יסוד, תורה = תפארת. ולכן מתחילין בתורה 'שמע ישראל' ומשם באים לגאולה ומשם לתפלה אשר אין להפרידה מהתפלה. והמלכות נקראת גם כן ארץ, ולכן בברכת המזון מזכירין ארץ חמדה טובה היינו מלכות, בריתך היינו יסוד, ועל תורתך היינו תפארת...

Re: מקור בחתם סופר

פורסם: ג' יוני 15, 2021 11:07 pm
על ידי זאינץ
יש לזה יסוד בפע''ח שער הקרי''ש פרק כט. הנה בזה תבין סוד סמיכת גאולה לתפילה באמיתות, כי כל גאולה הוא ביסוד, ותפילה במלכות כנז' בזהר. וא"כ קשה, איך גאולה שהוא יסוד הוא למטה בהיכל ק"ק של בריאה, והתפילה שהיא מדה שהיא מלכות הוא למעלה באצילות. אך יובן במה שביארנו כי גאולה הוא יותר למעלה, רק שהוא מוריד הארה מלמעלה למטה, ומעלה את התפלה שהיא מלכות למעלה באצילות. והנה בעלות המלכות שהיא נקראת תפלה למעלה, הנה העליה הראשונה היא במלת ברוך, ביסוד דז"א, כמ"ש בעז"ה, וזהו סמיכת גאולה לתפלה ממש. גם היכל ק"ק דבריאה נקרא ברוך, ברבויא דברכאן כדפירש בזוהר וכמ"ש בעז"ה, על ידי הארה העליונה מיסוד עליון הנקרא ברוך. ודקדקו רז"ל באמרם כל הסומך גאולה לתפלה, ולא תפלה לגאולה, כי כן ראוי להיות שנסמוך ונעלה את התפלה עם הגאולה. אך מתורץ עם הנ"ל, כי תחלה אנו מורידין הארת הגואל לתתא עם המלכות, וזהו סמיכת גאולה לתפלה. אח"כ עולה התפלה עד הגאולה עצמה במקומו, ולא בסוד סמיכות לבד, שהיא הארה, אלא עצמות הגאולה:

Re: מקור בחתם סופר

פורסם: ד' יוני 16, 2021 4:01 pm
על ידי לבי במערב
Chortkov כתב:שמעתי בשם החת"ס . .
ראה בחת"ס עה"ת פ' פנחס עה"פ את בנ"י בקנאתי (תקס"א).

Re: מקור בחתם סופר

פורסם: ד' יוני 23, 2021 4:55 am
על ידי Chortkov
לבי במערב כתב:
Chortkov כתב:שמעתי בשם החת"ס . .
ראה בחת"ס עה"ת פ' פנחס עה"פ את בנ"י בקנאתי (תקס"א).

האם ידוע לך מקור בחת"ס שהסמיכות גאולה לתפלה ע"י כח התורה שהוא תפארת?... בברכת המזון מזכירין ארץ חמדה טובה היינו מלכות, בריתך היינו יסוד, ועל תורתך היינו תפארת...