עמוד 1 מתוך 1

קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 9:11 pm
על ידי לעמל יולד
זכור לי שראיתי שהמנהג לקרוא לממזר בשם זונדל או איסר או אלתר (חוץ ממה שכתבו בשם המהרי"ל שקוראים לממזר כידור, הביאו הש"ך ביו"ד רס"ה) ונשכח ממני המקור.
מי יחזיר לי אבדתי?

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 9:33 pm
על ידי יבנה
לעמל יולד כתב:זכור לי שראיתי שהמנהג לקרוא לממזר בשם זונדל או איסר או אלתר (חוץ ממה שכתבו בשם המהרי"ל שקוראים לממזר כידור, הביאו הש"ך ביו"ד רס"ה) ונשכח ממני המקור.
מי יחזיר לי אבדתי?

הם שמות נפוצים, ואין טעם לקרוא בהם שאין בזה היכר.

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 9:43 pm
על ידי בקרו טלה
לעמל יולד כתב:זכור לי שראיתי

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 10:22 pm
על ידי יבנה
בקרו טלה כתב:
לעמל יולד כתב:זכור לי שראיתי

מיהו "כוה"ב", ואיזה טעם יש לזה.

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 11:04 pm
על ידי לבי במערב
מצוי בה"ב, ויעו"ש.

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 11:23 pm
על ידי יבנה
לבי במערב כתב:מצוי בה"ב, ויעו"ש.

ייש"כ, הכוונה לדף הבא של ספר כורת הברית. שם כתב כן גם לספק ממזר וגם לנולד לפנויה כדי להיות היכר שנעשה באיסור. והדברים תמוהים, כיון שהם שמות רגילים ומצויים אין בזה היכר. שנית אילו כן היה ניכר איזה היתר יש לבייש את הבן שלא עשה איסור ובפרט כשאין בו איסור נישואין.

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: ש' ספטמבר 11, 2021 11:49 pm
על ידי לבי במערב
יבנה כתב:הכוונה לדף הבא של ספר כורת הברית.
התחלת הנדון הוא בראש הטור השמאלי שבעמוד אליו ציינתי.

Re: קריאת שם לממזר

פורסם: א' ספטמבר 12, 2021 12:06 am
על ידי לעמל יולד
יישר כח לכל המגיבים!
הגם שזכור לי שגם אלתר היה אחד השמות, וכנראה שזה במקור אחר.