עמוד 1 מתוך 1

שין של המזוזה אם יש לה קדושת שם

פורסם: ד' נובמבר 24, 2021 6:24 am
על ידי אראל
ביו"ד סי' רפ"ו דן הטו"ז אם נכון להניח השם שד"י שמאחורי הקלף של המזוזה גלוי, באופן שעושין תשמיש בזיון לפני המזוזה
ומסיק שם דנכון שיהי' מכוסה, ועי"ש שדן בענין חדר של איש ואשתו, אם מספיק בכיסוי אחד מלבד התיק, ועי' במג"א סי' מ' שחולק עליו

שאלתי, כהיום שנוהגין להניח המזוזה בתיק סתום, רק כותבין על התיק מבחוץ אות שי"ן, אם השי"ן הזה נידון כחלק מן שם שאין לעשות תשמיש בזיון נגדה, או לא

Re: שין של המזוזה אם יש לה קדושת שם

פורסם: ד' נובמבר 24, 2021 9:01 am
על ידי אלישע לוי
האות שין שמבחוץ אינה אלא לסימן בעלמא וכמובן שאין דין שתהא קיצור של השם.
ולכן בפשטות תלוי בדעת מי שכתבה אם כיוון לרמוז בה קיצור של שם שקי דאז יש בה קדושה, ואם כיון לאות בלבד בלא כונה מיוחדת אין בזה כלום.
לא חפשתי בספרים וכ' הנלע"ד,

Re: שין של המזוזה אם יש לה קדושת שם

פורסם: ד' נובמבר 24, 2021 3:43 pm
על ידי אראל
מה המקור לכתיבת השי"ן על התיק?

ולא נתכוונתי לשאול אם יש בה ממש מחיקת השם, שבודאי לא נכתבה ע"ד כן
כוונתי לשאול לענין תשמיש בזיון לפני המזוזה, אם יש לומר שהתיק הוי כיסוי, או שהשי"ן שעל המזוזה נחשבה קצת כחלק מן כתיבת המזוזה והשמות שבתוכה
[לכן אני מחפש מקור המנהג, אם יש איזה שייכות להשי"ן עם השם הכתוב על הקלף]

Re: שין של המזוזה אם יש לה קדושת שם

פורסם: ד' נובמבר 24, 2021 4:51 pm
על ידי בקרו טלה
אראל כתב:שאלתי, כהיום שנוהגין להניח המזוזה בתיק סתום, רק כותבין על התיק מבחוץ אות שי"ן, אם השי"ן הזה נידון כחלק מן שם שאין לעשות תשמיש בזיון נגדה, או לא

עי' בספר שערי המזוזה הע' יט ד"ה ויש שאינם נוהגים והע' כ, ובספר צדקה ומשפט עמ' שד"מ ד"ה ובשו"ת אבנ"ז