אשרי יושבי ביתך כתב:האם מצינו מקור או לאי מי מגדולי הדורות שכן נהגו בדבר זה?
מנין הגיעה השאלה בכלל האם יש לנהוג כך והתשובה שלא ראינו?
רציני כתב:בסדר היום (סידור הקערה של ליל פסח), כתב בשם חכם מקובל להניח רימון.
אשרי יושבי ביתך כתב:רציני כתב:בסדר היום (סידור הקערה של ליל פסח), כתב בשם חכם מקובל להניח רימון.
מה כוונתו? להניח רימון בתוך הקערה? זכר למה?
אברהם כתב:אגב רימון,
יש לשים לב שהרימון משמש בכל מועדי התורה:
פסח - שיפוד הפסח, חרוסת.
שבועות - ביכורים
ראש השנה - סימנים...
יום הכיפורים - מפרכים ברימונים
סוכות - עיטורי הסוכה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:והשלש מצות בששה חורין הא' בא' והב' בב' והג' בג', וצריך שיעשה החור באצבעו הימני ויכנס כל האצבע עד שיעבור,
יוסף חיים אוהב ציון כתב:וכשאומר הא לחמא עניא יתן הקערה על ראשו והוא עומד ורגליו כמי שרוצה ללכת כדי שישאלו, ואחרי שיגמור אותה ברייתא יחזור בקערה על ראשי המסובין, וישב ויתחיל עבדים היינו לפרעה שזו היא תחלת ההגדה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:זה שמעתי וכל הדברים האלה נראים לי דבר נביאות לא ראיתי מי שנהג זה כלל, ומפני שאמרו לי שהוא ענין מקובל כתבתי אותו והעושה לא הפסיד כיון שכוונתו לשמים.
תא חזי כתב:כיון שהובא כאן לשון סדר היוםיוסף חיים אוהב ציון כתב:והשלש מצות בששה חורין הא' בא' והב' בב' והג' בג', וצריך שיעשה החור באצבעו הימני ויכנס כל האצבע עד שיעבור,
האם מובן מה הכוונה בזה? והלא צריכים את המצות ללחם משנה, ומה פירוש שעושה בהם חורין? (ואפי' אי נימא דאיירי במצות רכות שהחור אינו מחסר בהן, מכל מקום אינן שלימות ממש). ובלאו הכי לא מובן מה הכוונה שיעשה בהן ששה חורין. האם הכוונה שיקפל כל מצה ויעשה בה חור מצד אחד של הקיפול לצד השני? ואז כשיפתח המצה יימצאו בה שני חורים?
(ועצם טעמו נראה שהוא כדי שיהיו ו' סימנים במצות, ב' חורים בכל מצה)
(כשאני חושב על זה אפשר הכוונה היא שכשעושה מצות המצוה, יסמן מראש בעריכת הבצק שני חורים גדולים מפולשים במצות שעושה עבור הקערה)
אברהם כתב:אגב רימון,
יש לשים לב שהרימון משמש בכל מועדי התורה:
פסח - שיפוד הפסח, חרוסת.
שבועות - ביכורים
ראש השנה - סימנים...
יום הכיפורים - מפרכים ברימונים
סוכות - עיטורי הסוכה
רציני כתב:בסדר היום (סידור הקערה של ליל פסח), כתב בשם חכם מקובל להניח רימון.
את החרוסת יש עושים עם רימון.
ה[b]משנה ברורה (סימן תע"ג, ס"ק כ"ט) כתב שלא צריך לצלות את הפסח עם רימון כי זה טורח.
כדכד כתב:רציני כתב:בסדר היום (סידור הקערה של ליל פסח), כתב בשם חכם מקובל להניח רימון.
את החרוסת יש עושים עם רימון.
ה[b]משנה ברורה (סימן תע"ג, ס"ק כ"ט) כתב שלא צריך לצלות את הפסח עם רימון כי זה טורח.
[/b]המשנה ברורה, כמובן, אינו אומר שאת הפסח א"צ לצלות בשפוד של רימון, אלא מסבירשאת תבשיל הבשר שעושים זכר לפסח צולים ע"ג גחלים ולא על שפוד של רימון כמו הפסח
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 105 אורחים