אשרי יושבי ביתך כתב:רציני כתב:בסדר היום (סידור הקערה של ליל פסח), כתב בשם חכם מקובל להניח רימון.
מה כוונתו? להניח רימון בתוך הקערה? זכר למה?
ספר סדר היום - סדר חג הפסח
עוד שמעתי סדר אחר מפי חכם מקובל, וראיתי לכתבו אם ישר בעיני השומע. יקח קערה חשובה בכל הבא מידו ויסדר בה י"ב דברים וכל דבר בו' חלקים, עולים ע"ב חלקים, רמז לשם בן ע"ב יתברך שבכחו רגע הים ויוצאנו ממצרים, ואלו הם הי"ב דברים - גפן תאנה ורמון, בשר, ביצים, דגים, חזרת, עולשין, חרוסת, מצות, מלח, כרפס. ורומזים לארבעה טורי אבן, שכל טור שלש אבנים. הטור הראשון, אדם פטדה וברקת. כנגדו ענב, שלש אותיות כנגד שלש אותיות, אדם, ע' כנגד א' שכן מתחלף באותיות אחה"ע, נ' כנגד ד' שכן מתחלף באותיות דטלנ"ת, ב' כנגד המ"ם שכן מתחלף באותיות בומ"פ. תאנה במקום פטדה. תי"ו כנגד הפ' שכן מתחלף באותיות אלפ"א בית"א דא"ע ב"ס ג"ן ד"ם ה"ל ו"ך ז"י ח"ט פ"ת צ"ש ק"ר. אלף במקום ט' שכן מתחלף באלפ"א בית"א דא"ט ב"ח, נ' במקום דל"ת שכן מתחלף באותיות דטלנ"ת. ה' בה'. רמון במקום ברקת. ר' במקום בי"ת שכן מתחלף באלפ"א בית"א דאי"ק בכ"ר. מם במקום ר' שכן מתחלף באלפ"א בית"א דאח"ס בט"ע גי"ף דק"ץ הל"ק ומרז"נ ש"ת. ו' במקום ק' באלפ"א בית"א דאחס"ב הלק"ו. נ' במקום תי"ו באותיות דטלנ"ת. הטור השני, נפך ספיר ויהלום. כנגדם, בשר דגים ביצה. בשר במקום נפך בחלוף, דגים כנגד ספיר, ביצה כנגד יהלום. ואם לא ימצא בהם חלוף, נעשה חלוף בחלוף עד שיבוא. וכן הטור השלישי, לשם שבו ואחלמה. כנגדם, חזרת עולשין חרוסת, ולא ידעתי אכנה. הטור הרביעי, תרשיש שהם ישפה, כנגדם, מצות מלח כרפס:
וכיצד יעשה, יסדר ששה צמוקים יפים וטובים, וששה תאנים חשובים, וששה רמונים שלמים או אפילו חתוכים ואפילו ששה גרעינים, וששה חתיכות בשר, וששה דגים קטנים או ששה חתיכות, וששה ביצים מבושלות שיאכל מהם קודם אכילתו לאבלות על החרבן, וששה חזרות או ששה עלין גדולים, וששה קלחים של עולשין או ששה עלין, וששה עיגלין של חרוסת, והשלש מצות בששה חורין הא' בא' והב' בב' והג' בג', וצריך שיעשה החור באצבעו הימני ויכנס כל האצבע עד שיעבור,
ויקח ששה גרגרי מלח וישים אותם בכוס של חומץ כדי שיטבל בתוכו הכרפס, וששה קלחי כרפס או ששה עלין. וכשאומר הא לחמא עניא יתן הקערה על ראשו והוא עומד ורגליו כמי שרוצה ללכת כדי שישאלו, ואחרי שיגמור אותה ברייתא יחזור בקערה על ראשי המסובין, וישב ויתחיל עבדים היינו לפרעה שזו היא תחלת ההגדה. זה שמעתי וכל הדברים האלה נראים לי דבר נביאות לא ראיתי מי שנהג זה כלל, ומפני שאמרו לי שהוא ענין מקובל כתבתי אותו והעושה לא הפסיד כיון שכוונתו לשמים.