יוסף חיים אוהב ציון כתב:כף החיים פלאגי - סימן לו
ומכל מקום בליל מוצאי שבת, אפילו משיורי שבת אינו טוב לאכול ביצה, כי לא מסמנא מילתא, ואפילו אם התינוק שואל לו, יתן לו דבר אחר תמורתו ולא ביצה, כי הזמן למבעי סימנא דחיי ושמחה וששון ליהודים:
ראשית יש לציין למקור המדוייק סימן לו' אות נד'.
אמנם כבר העירו על זה כמה וכמה, שכתוב מפורש בספר חסידים שלא לחוש לזה, ושיש בזה משום ניחוש ודרכי האמורי.
וזה לשון ספר חסידים - סימן נט'.
כי לא נחש ביעקב וכו' (במדבר כג כג), צונו צורינו לא תנחשו (ויקרא יט כו), ובעונותינו שרבו כיום הזה מנחשים בישראל, בודקים בעונות, אומרים להזכיר במוצאי שבת שלא לאכול בצים, או שלא לקחת אש שתי פעמים כשיש חולה בבית, או יולדת תוך תשעה ימים, וכמה דברים שאין הפה יכול לדברם ועוברים על מצות מלכנו. ועוד יש ניחוש ורב הוא ונוהג בין בני אדם, רואין אש וגחלות בוערות מעומד, אומרים יהי' לנו אורח, אם תכבהו במים האורח יפול במים, ואין לך ניחוש גדול מזה, ואמת ויציב הדבר כמה בני אדם ניסוהו, אך הוא השטן הוא המתעה אותם. כשרואה השטן שזה מנחש ואומר יפול האורח במים, אז אומר השטן אלך ואפיל האורח במים להטעות זה, להיות לסימן זה בידו לנחש לעולם, ואוי להם לעושים כך, כי עוברים על כמה לאוין לא תנחשו (ויקרא יט כו) לא ימצא בך וגו' ומנחש (דברים יח י) ובחקותיהם לא תלכו (ויקרא יח ג), ועוד שעושים עדות התורה שקר כי לא נחש ביעקב (במדבר כג כג):
וכאשר העיר בנו ביפה ללב (ח"ב או"ח רצ"א אות ד') על אביו דאשתמיטתיה בעת ההיא דברי ספר חסידים הנ"ל.
וכן העיר הדמשק אליעזר (פאפו, מערכת ד' אות ט'), וציין ששוב ראה את דברי היפה ללב הנ"ל, שג"כ העיר כנ"ל.
אמנם מיניה דהיפה ללב והדמשק אליעזר אשתמיט, שאביו הרגיש בזה, וציין לספר חסידים הנ"ל, בהשמטות לכה"ח שבסוף ספרו לב חיים ח"ב, [ואין הקב"ה מביא תקלה לצדיקים וכו', ויתכן שלכך דייק היפה ללב לכתוב 'דאשתמיטיה בעת ההיא', שבאמת אח"כ זכרו הרב החבי"ף, כנ"ל].
ואע"פ שכמה מן האחרונים ניסו לתרץ את דברי הכה"ח פאלג'י, ושאין סתירה בינו לבין הספר חסידים, מאחר ונתגלה שהרב החבי"ף עצמו ציין לספר חסידים על דבריו הנ"ל, לא נראה לקבל בזה חילוקים שונים ומשונים שאין בהם כדי שביעה, מה גם שזה חשש לאו דאורייתא של ניחוש.
ומינה לנידון תחילת האשכול, מאחר ויש חשש לאו דאורייתא של ניחוש, ומאידך מצוה דאורייתא של חסד, ודאי שאין להמנע מלהלוות ביצים, מפני חששות ודמיונות.