בן_אליעזר כתב:נשאלתי כדלהן:
מתאמרי בבי מדרשא, שמקובל להם שבשבת במנחה (לעומת שחרית של שבת, וכן של ימות החול), אין לתת לקטן הכיבוד דגלילת הס"ת. היכן מקורו (וטעמו), והאם כולם פה אחד בזה? (סליחה על בורותי בעניין..).
בתודה מראש למסייעין במ"מ והפניות.
אראל כתב:בענין גלילה בשב"ק במנחה, יש בזה סוד מיוחד בכוונות האר"י
במסתרים כתב:אראל כתב:בענין גלילה בשב"ק במנחה, יש בזה סוד מיוחד בכוונות האר"י
מקור?
לפום ריהטא לא מצאתי בשעה"כ ובפע"ח.
אראל כתב:הגבה
במסתרים כתב:אראל כתב:הגבה
מקור?
לפום ריהטא לא מצאתי בשעה"כ ובפע"ח.
אראל כתב:במסתרים כתב:אראל כתב:הגבה
מקור?
לפום ריהטא לא מצאתי בשעה"כ ובפע"ח.
אין לי מושג ועסק בנסתרות, אבל כך שמעתי מפי הגה"ח מקובל מופלג זצ"ל שאיתא לומר בעת הגבהת הס"ת במנחה שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני שזה סוד ענין הגבהת הס"ת בשבת במנחה שאז נגמר היחוד בזמן רעוא דרעוין וכו'
מגדל כתב:שמאלו תחת לראשי
מגדל כתב:אראל כתב:במסתרים כתב:אראל כתב:הגבה
מקור?
לפום ריהטא לא מצאתי בשעה"כ ובפע"ח.
אין לי מושג ועסק בנסתרות, אבל כך שמעתי מפי הגה"ח מקובל מופלג זצ"ל שאיתא לומר בעת הגבהת הס"ת במנחה שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני שזה סוד ענין הגבהת הס"ת בשבת במנחה שאז נגמר היחוד בזמן רעוא דרעוין וכו'
אז לפי כתבי האר"י שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני רומז לגמר היחוד?
חבל שלא ביקשת מאותו זקן מופלג את כתבי היד הנדירים שכנראה היו תחת ידו!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים