עמוד 1 מתוך 1

שבטי ישראל

פורסם: ו' מאי 19, 2023 1:46 pm
על ידי איתן נוי
האם יש מקור לכך שמס' אנשי השבטים היה עגול?

תיאום בלימוד

פורסם: ו' מאי 19, 2023 1:49 pm
על ידי איתן נוי
האם יש מי שמדבר ע"כ שכשאדם לומד ופוגש באותו עניין בשני נושאים שונים שלומד? או שהעולם אומרים שזה סימן טוב.

Re: תיאום בלימוד

פורסם: ו' מאי 19, 2023 2:22 pm
על ידי יהודה בן יעקב
איתן נוי כתב:האם יש מי שמדבר ע"כ שכשאדם לומד ופוגש באותו עניין בשני נושאים שונים שלומד? או שהעולם אומרים שזה סימן טוב.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=4265

Re: שבטי ישראל

פורסם: ו' מאי 19, 2023 4:32 pm
על ידי חלא בר חמרא
איתן נוי כתב:האם יש מקור לכך שמס' אנשי השבטים היה עגול?

בנימוקי חומש לר' ישעיה פ' במדבר כתב דאין הכתוב מדקדק על בודדים ובאמת לא היה המספר עגול, ובזכרוני שיש חולקים

Re: שבטי ישראל

פורסם: ו' מאי 19, 2023 4:57 pm
על ידי איתן נוי
חלא בר חמרא כתב:בנימוקי חומש לר' ישעיה פ' במדבר כתב דאין הכתוב מדקדק על בודדים ובאמת לא היה המספר עגול, ובזכרוני שיש חולקים

אשמח לצילום או מקור מדוייק בקשה.
האם מישהו יכול להביא הנה את המקור הכתוב של הנ"ל, אשמח מאוד.
אגב גררא, הראוני היום באותו עניין:
רבינו בחיי פרשת במדבר: "במספר שמות. לא אמר במספר שמותם כמו שאמר: (במדבר ג, מ) "ושא את מספר שמותם", יתכן לפרש כי פקודי ישראל בקבלת התורה בסיני היו כנגד פקודי מחנות המלאכים שנגלו שם במעמד הקדוש, והיה המספר במחנות ישראל בד' דגלים כמספר המלאכים שבארבע מחנות שכינה, ועל כן אמר: "במספר שמות", כלומר במספר שמות המלאכים, כי היו ישראל באותו מעמד הקדוש מלאכים גופניים כמספר המלאכים המשרתים במרום, וזהו שאמר: "תפקדו אותם לצבאותם", כלומר כנגד צבאות השמות שהזכיר, כי ישראל צבאות מטה כנגד צבאות של מעלה, ואומר: (שמות ז, ד) הכתוב "והוצאתי את צבאותי את עמי בני ישראל".

Re: שבטי ישראל

פורסם: א' מאי 21, 2023 12:37 am
על ידי יהודה בן יעקב
פני דוד [חיד"א] פרשת במדבר
ב) פקודיהם למטה ראובן וכו'. תימא וכי אפשר שלא היה חסר א' או שנים מן הכללי' שאומר בכאן או יותר וי"ל שאין הכתוב מקפיד בזה כדכתיב תספרו ן' יום ואינם אלא מ"ט וכן מ' יכנו ואינם אלא ט"ל. רבינו ישעיה הראשון בנימוקיו כ"י:

Re: שבטי ישראל

פורסם: א' מאי 21, 2023 11:02 pm
על ידי איתן נוי
יהודה בן יעקב כתב:פני דוד [חיד"א] פרשת במדבר
ב) פקודיהם למטה ראובן וכו'. תימא וכי אפשר שלא היה חסר א' או שנים מן הכללי' שאומר בכאן או יותר וי"ל שאין הכתוב מקפיד בזה כדכתיב תספרו ן' יום ואינם אלא מ"ט וכן מ' יכנו ואינם אלא ט"ל. רבינו ישעיה הראשון בנימוקיו כ"י:

תודה ויש"כ.