עמוד 1 מתוך 1

סגולה לומר המ"ב מסעות

פורסם: ו' יולי 07, 2023 6:40 pm
על ידי תורהתריג
פעם שמעתי שיש סגולה, ובפרט לרפואה מאותו מחלה, לומר המ"ב מסעות בפרשת מסעי. האם יש מקור לזה בדברי חז"ל?
ואם יש ביאור לסגולה זה?
תודה לכולכם!

Re: סגולה לומר המ"ב מסעות

פורסם: ו' יולי 07, 2023 11:50 pm
על ידי ענ'י לעצמי
הובא סגולה זו בשם ר' שמשון מאוסטרופולי ז"ל בהרבה מחזורים לאומרו בערב פסח.
המקור הראשון הוא כמדו' בספר 'זבח פסח' לר' יעקב פסח ב"ר יצחק מזאלקווא שכתב בזה"ל (וגם צירפתיו למי שמעוניין לראותו בפנים):
אמר המלקט... המקובל איש האלקים קדוש יאמר לו, מהר"ש אסטירפאלי ז"ל הי"ד, מאמר המסוגל לומר בזמן שיש צרה בעיר, ובפרט בזמן מגיפה כל יחיד יאמר בשחרית ובלילה מלה במלה, ויש בזה רזי דרזין מי יוכל להשיג עומקו ורומו או מי יוכל לדעת טעמו של דבר שיהא מאמר זה מסוגל להציל מצרה או מעיפוש. אך אנו צריכים להטות לבבינו להקדוש הטהור הנ"ל כי רוח ה' דיבר בו, ואליהו ז"ל היה לומד עמו, כאשר הגידו לי כמה גאונים איתני ארץ ז"ל

Re: המחבר של הספר "זבח פסח"

פורסם: ה' יולי 13, 2023 2:33 pm
על ידי חיס
המחבר של הספר "זבח פסח" הוא ר' יעקב פסח בן ר' יצחק מזולקווא זצ"ל

שער הספר הנ"ל לא נמצא באוצר וגם לא בהיבר בוקס רק בספריה הלאומית בי-ם

https://www.nli.org.il/he/books/NNL_ALE ... 205171/NLI

בעל המחבר "זבח פסח" הוא בן אחותו של רבינו שמשון מאוסטרופולי זצ"ל

לפי הסכמה הרב דזולקווא משנת תס"ט על הספר "קרניים" כאן

https://tablet.otzar.org/#/b/617237/p/1 ... /0/end/0/c

Re: סגולה לומר המ"ב מסעות

פורסם: ה' יולי 13, 2023 4:11 pm
על ידי ישראליק
על עצם הענין שבהמ"ב מסעות טמונים דברים עליונים, יעיי' בספר צרור המור, אאל"ט הובא במג"א בכך שלא מפסיקים באמצע המסעות

Re: סגולה לומר המ"ב מסעות

פורסם: ו' יולי 14, 2023 8:24 am
על ידי אוצרניק
עיין בס' שבילי פינחס (להג"ר פינחס פרידמאן - רו"כ בעלז)
פ' מסעי, תשע"ג. (יש באוצר)
יש שם ביאור ארוך ויפה, ומביא מספרים קודמים לשלב את המסעות עם שם מ"ב של אב"ג ית"ץ.

Re: סגולה לומר המ"ב מסעות

פורסם: ו' יולי 14, 2023 8:31 am
על ידי בן פקועה
רמב"ם בפי"א מהלכות עבודה זרה הי"ב:
"הלוחש על המכה וקורא פסוק מן התורה, וכן הקורא על התינוק שלא יבעת, המניח ספר תורה או תפלין על הקטן בשביל שישן, לא די להן שהן בכלל חברים ומנחשים אלא שהן בכלל הכופרים בתורה. שהן עושין דברי תורה רפאות גוף, ואינן אלא רפאות נפשות שנ' ויהיו חיים לנפשך. אבל הבריא שקרא פסוקין או מזמור מתהלים כדי שתגן עליו זכות קריאתן וינצל מצרות ונזקים הרי זה מותר".