עמוד 1 מתוך 1

ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

פורסם: ג' נובמבר 07, 2023 10:54 am
על ידי כדכד
ראיתי מי שכתב (הכותב היה ת"ח גדול) שמהרד"ק בירמיהו ב כב (כתוב שם "כי אם תכבסי בנתר ותרבי לך ברית נכתם עונך לפני נאום ה'") יש ראיה לדעת הנאמ"ן (הגר"מ מאזוז שליט"א) ודלא כיבי"א (כיביע אומר).
עיינתי ברד"ק ולא הבנתי על איזו מחלוקת הוא מדבר ואיך יש משם ראיה.
מי יעזרני?

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

פורסם: ג' נובמבר 07, 2023 11:07 am
על ידי מה שנכון נכון
כנר' בקשר לממחק בסבון. עיבי"א ד, כז, ז.

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

פורסם: ג' נובמבר 07, 2023 12:27 pm
על ידי כדכד
תודה רבה
יש גם מקור כתוב בו הוזכרו דברי הרב הנאמ"ן בנושא?

Re: ראיה מהרד"ק לדעה במחלוקת אחרונים

פורסם: ד' דצמבר 27, 2023 6:40 pm
על ידי כדכד
שאלתי באתר של ישיבת כסא רחמים
הרב חנוך הכהן הפנה אותי למאמרים באור תורה חשוון תשל"ה סימן ס' ועוד בהמשך אותה שנה סימן קז שהרב הכותב רצה לחלוק על היבי"א ולאסור שימוש בשבת והרב הנאמ"ן שליט"א העיר על המאמרים וסתר דבריו
אך שם משמע שהסכים הרב הנאמ"ן להיבי"א ומה כתב אותו רב זצ"ל שראיה מהרד"ק לנאמ"ן ודלא כיבי"א?
אולי כוונתו למ"ש היבי"א שם במקור שהפנה הרב מה שנכון נכון שבורית" בחז"ל אינו סבון וכאן כתב הרד"ק שהוא סבון, וגם בדברי הנאמ"ן שם משמע כך שהוא סבון.
אבל זה קצת קשה, כי הרב הנאמ"ן הזכיר בורית בדיון הלכתי ולא נחת שם לפרש מהו בל' חז"ל, מה גם שהתייחס לדרי קודמיו שכינו את הסבון "בורית" ולא דן מעצמו בזיהוי הבורית
וצ"ע וה' יאיר עיני
וברוכים יהיו מי שיפעלו עם הקב"ה בהארת העינים