עמוד 1 מתוך 1

היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 4:40 am
על ידי שיבר
הידוע מקור לאימרה זו המתאמרא בפי עלמא בסגנון כזה או דומה?

כיו"ב אומרים על מי שזכה לראות דור חמישי מצאצאיו שמובטח הוא לעוה"ב, האם יש לכך איזה מקור?

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 4:44 am
על ידי ישבב הסופר
כל ישראל יש להם חלק לעוה"ב...

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 5:48 am
על ידי אוהב ספרים
הליצים מסבירים למה

כי הגיהנום יש לה כבר בעלמא הדין :-)

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 7:11 am
על ידי אדג
לאמי מורתי ששה בנים, וממנה שמעתי על כך, ששה היא הבטחה לג"ע. עכשיו שאמרתם שצריך שמונה, הרי ששמתם אותה בבעיה!

(אגב, גוגל מספר על שמועה לשבעה, על הבן השמיני מסתבר שהוא לא שמע...)

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 4:35 pm
על ידי לייטנר
אדג כתב:לאמי מורתי ששה בנים, וממנה שמעתי על כך, ששה היא הבטחה לג"ע. עכשיו שאמרתם שצריך שמונה, הרי ששמתם אותה בבעיה!

(אגב, גוגל מספר על שמועה לשבעה, על הבן השמיני מסתבר שהוא לא שמע...)


כגוגל ועוד לקרא, ג"א הק' מעולם לא שמעתי על שמונה בנים כהבטחה לג"ע, כ"א על שבעה בלבד.

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 7:32 pm
על ידי שיבר
מסתבר שטעיתי במספר.

כך או כך, הבו לנו מקור.

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 8:10 pm
על ידי ס''ק
לשמנה שבע שש בנים אין שום מקור, [וצריך לברר אולי יש בזה שמועה מרבי מנחם רימנובר זיע''א]
ולענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 8:17 pm
על ידי חקר
ס''ק כתב:ולענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.


מה ענין יציאה מעונש כרת למקום מובטח בגן עדן?

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 10:16 pm
על ידי אוצר החכמה
ו
לענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.


מה פירוש הדבר, איך זה שאם יש לו דור חמישי נפק מכרת?

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ג' ינואר 31, 2012 11:42 pm
על ידי חכם באשי
ראיתי לחקור,
האם סגולה והבטחה זו קיימת גם באֵם שאחד משבעת/שמונת/סכום אחר (אנא ציין!) הוא יתום שגידלהו בביתו?
שהרי אמרו רבותינו: "כל המגדל יתום בתוך ביתו כאילו ילדו". אך האם זה תקף גם ל'הבטחה' מופלאה זו?...
היש בידי מישהו לפתור את ספקי?

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ד' פברואר 01, 2012 1:40 am
על ידי ציבור
ס''ק כתב:לשמנה שבע שש בנים אין שום מקור, [וצריך לברר אולי יש בזה שמועה מרבי מנחם רימנובר זיע''א]
ולענין דור חמישי הוא פשוט, מפני שכרת הוא עד דור רביעי, ואם יש דור חמישי הרי נפק מכרת, ויש לעשות סעודה.


מהיכי תיתי שיהיה בזה שמועה מר"מ מרימינוב,
ודומני שיש כבר איזה שמועה ממנו שבקושי נמצא לה מקור.

עכ"פ, מעיון במקורות שהובאו נראה שהמקור זה רק אותם 'אם הבנים שמחה' שאיחלו זאת לעצמם.

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ד' פברואר 01, 2012 9:33 am
על ידי ס''ק
חקר כתב:מה ענין יציאה מעונש כרת למקום מובטח בגן עדן?

אוצר החכמה כתב:מה פירוש הדבר, איך זה שאם יש לו דור חמישי נפק מכרת?

עונש הכרת הבסיסי הוא שהנפש נכרתת מהעולם, ע"י שלא נשאר לה זכר בעולם, "ערירי". ואמנם יתכן ויש לאדם זכויות ממקום אחר, וכמו שיכולין לתלות לו להאריך ימיו לחזור בתשובה, כך יכולים ליתן לו בנים וצאצאים שיצילוהו שלא ימח שמו מישראל. אמנם אם אף הם לא ישובו עבורו, לא יהי' לו יותר מדור אחד.
ופעמים שהרחמים תולים לאדם עד שתי דורות. ופעמים עד דוש שלישי. ופעמים עד דור רביעי. אבל יותר מזה אין שום זכות עומדת נגד הכרת. ואם יש לו דור חמישי, הרי זה אומר שניצל בהכרת, והוא בן עולם הבא. שהרי הכרת תכרת- בעוה"ז ובעוה"ב.
וכמובן שזה לא שייך כלל לגהינם וג"ע, ואם עבר איזה עבירה, כמובן שיצטרך לטהר את נשמתו ולחטאתה [ט' חלומה].

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ד' פברואר 01, 2012 9:47 am
על ידי אוצר החכמה
ונש הכרת הבסיסי הוא שהנפש נכרתת מהעולם, ע"י שלא נשאר לה זכר בעולם, "ערירי". ואמנם יתכן ויש לאדם זכויות ממקום אחר, וכמו שיכולין לתלות לו להאריך ימיו לחזור בתשובה, כך יכולים ליתן לו בנים וצאצאים שיצילוהו שלא ימח שמו מישראל. אמנם אם אף הם לא ישובו עבורו, לא יהי' לו יותר מדור אחד.
ופעמים שהרחמים תולים לאדם עד שתי דורות. ופעמים עד דוש שלישי. ופעמים עד דור רביעי. אבל יותר מזה אין שום זכות עומדת נגד הכרת. ואם יש לו דור חמישי, הרי זה אומר שניצל בהכרת, והוא בן עולם הבא. שהרי הכרת תכרת- בעוה"ז ובעוה"ב.


אולי תוכל לתת מקור לדברים האלה

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ד' פברואר 01, 2012 10:18 am
על ידי ס''ק
שמות כ,ה [כמדומני שזה עשרת הדברות]. ויעוי''ש לשון הראב"ע.
והאריך בזה הרב "מי כמכה" בפר' שלח, על כל המ"מ והשי' בזה. ובעוד מקומות בספרו.

היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: ו' אוגוסט 19, 2016 1:00 am
על ידי חוקר ודורש
האם זה אמונה טפילה או שיש מקור בחז"ל
וידידי הרב דוד שמואל פרידמן [שד"ה] אמר לי וז"ל
עכשיו עלה ברעיוני שהנה מצינו אצל קימחת יומא מז ע״א ואצל הילני המלכה סוכה ב ע״ב ואצל חנה ושבעה בניה במדרש רבה איכה וכתיב עד עקרה ילדה שבעה וקאי על חנה שהיתה עקרה ואחר כך ילדה שבעה בנים ושלש בנות וכתב החידא בחומת אנך דהמספר שביעי והמשולש משובח שבמספרים ונתברך מהם עיין שם. וכולם היו גדולים בתורה וביראה כנראה שהמספר שבעה גורמת.
אשמח לשמוע דעות נוספות בעניין.

Re: היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: ו' אוגוסט 19, 2016 1:21 am
על ידי לייטנר
חוץ מזה שלחנה אם שמואל לא נולדו שבעה ילדים, והכתוב מצווח ואומר: "כי פקד ה' את חנה ותהר ותלד שלושה בנים ושתי בנות", הכל טוב.

Re: היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: ו' אוגוסט 19, 2016 2:07 am
על ידי ירושלים
עיין רש"י שמואל א ב ה' עה"פ עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה: ובעוד שהעקרה יולדת שבעה בנים, רבת בנים אמללה וקוברת בניה, חנה ילדה שבעה, שנאמר (להלן פסוק כא) כי פקד ה' את חנה ותהר ותלד שלשה בנים ושתי בנות, וכשחנה יולדת אחד, פנינה קוברת שנים, ועשרה בנים היו לה, שנאמר (לעיל א ח): הלא אנכי טוב לך מעשרה בנים, שלפנינה, כשילדה חנה ארבעה, קברה פנינה שמונה, וכשנתעברה וילדה ולד חמישי, נשתטחה פנינה לרגליה ובקשה רחמים וחיו ונקראו על שמה, אלו דברי רבי נחמיה. רבי יהודה אומר: בני בנים הרי הן כבנים. ויש אומרים: שבעה, בגימטריא כמנין שמואל". וראה רלב"ג ורד"ק שם

ובספר משאת מלך שם: עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אמללה, פירש רש"י כשחנה יולדת אחד פנינה קוברת שנים כו', וכשנתעברה וילדה ולד חמישי נשתטחה פנינה לרגליה ובקשה רחמים וחיו ונקראו על שמה וכו', ע"כ. ויתכן דהא שנקראו על שמה אין זה רק שבגינה חיו, אלא שכך היתה הגזרה שבני פנינה יעברו לחנה ולכן היתה מיתתן בעת לידת חנה, וע"י שנקראו על שמה הרי זה נחשב נמי כאילו הם עצמם הועברו מפנינה לחנה, וכן מוכח שהרי חשבינן לחנה דילדה שבעה, וע"כ שהוא בצירוף אלו שני בני פנינה שנחשבים כבני חנה ממש ע"כ. ודו"ק היטב.

Re: היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: ו' אוגוסט 19, 2016 2:51 pm
על ידי לייטנר
את דברי החז"ל הנ"ל גם אני מכיר, ובכל זאת אין מקרא יוצא מידי פשוטו.

Re: היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: א' אוגוסט 21, 2016 9:53 am
על ידי חד ברנש
חוקרנוביץ,
לזכרוני, שאלתך הפותחת כבר נידונה בפורום.

Re: היולדת שמונה בנים מקום מובטח לה בגן עדן - מקור

פורסם: ה' אוקטובר 22, 2020 7:14 am
על ידי אראל
ע"ד הלצה
מה שאמרתי לאחרונה לאחד שנולדה אצלו בתו השביעית במספר בליעה"ר, [והבן יחיד אצלו..]
כתיב ביעקב 'קצתי בחיי מפני בנות חת', ומתאמרא בשם אחד המגידים, כשהוצרך להשיא את שמונת בנותיו, המליץ עליהן 'קצתי בחיי מפני בנות חית'.... [ועי' ישמח משה בשם ס' קהלת משה מ"ש בנות חי"ת]
וא"כ עדיין אין לך שמונה בנות כי אם שבעה בלבד......

ואולי יש מכאן איזה סמוכין לפתגם הנ"ל על שמונה בנים שמובטח לגן עדן, במקביל לשמונת בנות...., והבן...

Re: הרואה דור חמישי מובטח לעוה"ב - מקור

פורסם: ה' אוקטובר 22, 2020 7:37 am
על ידי בקרו טלה
שיבר כתב:כיו"ב אומרים על מי שזכה לראות דור חמישי מצאצאיו שמובטח הוא לעוה"ב, האם יש לכך איזה מקור?

גדולת 'בן נין'

Re: היכן המקור למשפט ידוע כל שיש לו 7 בנים לו רואה פני גהינם

פורסם: ג' מאי 18, 2021 5:25 pm
על ידי לבי במערב
ירושלים כתב:עיין רש"י שמואל א ב ה' עה"פ עד עקרה ילדה שבעה ורבת בנים אומללה . . ובספר משאת מלך שם . . ודו"ק היטב.
מזה יש לפשוט ספק שנסתפק בו לעיל הרב ח"ב.