חכם באשי כתב:ובאמת, מכך שאמרו 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל', והכוונה לט"ו בו (שאז נגאלו בעָבר ויגאלו לעתיד), משמע, ש'ניסן' שבלשון חכמים נתכוונו ל-ט"ו בו!
ההקדמה השלישית, שהענין כאשר קיבל צורה אחת, גם כי תסתלק הצורה ההיא מן הענין ההוא, שיקבל הדבר ההוא, הצורה ההיא שנית, יותר בקלות במעט פעולה. וזה מבואר נגלה, כי המים כשהוחמו וקיבלו צורת החום, גם כי נתקררו, יקבלו החום שנית יותר בקלות, מפני שהחום הראשון חלחלו ודקדקו חלקיהם, ולכן יקבלוהו שנית בקלות יותר, וביחוד כאשר לא עמדו בקרירותם זמן רב. גם העץ והפתילה כשידליקו האש או הנר בהם, הם יותר מוכנים לקבלו פעם שנית אחר היכבותם, מאשר היו קודם הפעם הראשונה. ומזאת ההקדמה הוציא ר' יהושע בפרק קמא דראש השנה (יא א) תולדה אחת, והוא שבניסן עתידין ישראל ליגאל, (והוא) כי מאחר שכבר הוכן החדש ההוא לגאולת האבות, הדין נותן שבו יגאלו הבנים פעם אחרת. אמר(ו) בניסן נולדו אבות, בניסן נגאלו, ובו עתידין ליגאל
רובץ ולא רבצן
רובץ. מקרה הוא לו שרובץ תחת משאו בפעם הזאת: ולא רבצן. הרגיל בכך:
חכם באשי כתב:יפה! תודה רבה לך. עזרתני, אך עדיין אני זקוק לענין בנוגע לכל חודש ניסן.
ובאמת, מכך שאמרו 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להגאל', והכוונה לט"ו בו (שאז נגאלו בעָבר ויגאלו לעתיד), משמע, ש'ניסן' שבלשון חכמים נתכוונו ל-ט"ו בו!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים