עמוד 1 מתוך 1

מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 8:57 am
על ידי צפנת פענח
האם יכול אחד מחכמי הפורום לחכמנו, ולהראות לנו מקור ומ"מ לדברים דלהלן, בתוספתא ובתיקונים?

איתא בתוספתא ובתיקונים, דגים אינון תלמידי חכמים קשקשים דילהון אורייתא הקבוע דאיתיהב בטורא דסיני וסנפיר דילהון אורייתא דאינון מתגברין ומוסיפים כל חד וחד לפום דרגי' וחכמתי'

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 9:05 am
על ידי איש_ספר
כמובן שאין הכונה לתוספתא דרב חייא אלא לחלקים מהזוהר הנקראים תוספתא

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 9:24 am
על ידי הוגה
חיפוש שלי באוצר הנפיק: ספר אבן שהם, למגיד ממינסק, תקל"ב, עמ' 90 מהאוצר: "...הכוונה ע"פ מה דאיתא בס' א"ו (?) בשם תקונים וז"ל דגים אינון ת"ח קשקשים דילהון אורייתא הקבוע..." וכל המאמר.
בבדיקה חפוזה ל"מ עדיין מקור המאמר בתקונים.

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 9:39 am
על ידי איש_ספר
מעניין שהשל"ה דורש את זה מדנפשיה
http://www.otzar.org/aspcrops/50544_225 ... 632012.asp

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 12:00 pm
על ידי אליהוא
תיקוני זהר דף נט/ב [בדפוס עם ביאור הגר"א הוא עמ' ס"ו ע"ב].
ועוד שכינתא איהי מצות אסיפת נוני ימא דאורייתא, דאתמר בהון דגים וחגבים אינן טעונים שחיטה, ואינון תלמידי דבי רב דמתרבין בימא דאורייתא, דעלייהו אתמר אסיפתן היא המתרת אותן, הדא הוא דכתיב (במדבר י"א) יאסף להם ומצא להם, היא המתרת אותם משחיטה ודאי:

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 12:31 pm
על ידי איש_ספר
ר' אליהוא.
לא עיינתי בפנים, אבל מה שהעלית דומה רק במקצת ואין בו כלל את הדימוי לקשקשים וסנפירים. ולכן כנראה אין הכונה לזה.

Re: מקור לתוספתא ותיקונים מקבילה?

פורסם: ו' מרץ 16, 2012 4:19 pm
על ידי צפנת פענח
הוגה כתב:חיפוש שלי באוצר הנפיק: ספר אבן שהם, למגיד ממינסק, תקל"ב, עמ' 90 מהאוצר: "...הכוונה ע"פ מה דאיתא בס' א"ו (?) בשם תקונים וז"ל דגים אינון ת"ח קשקשים דילהון אורייתא הקבוע..." וכל המאמר.
בבדיקה חפוזה ל"מ עדיין מקור המאמר בתקונים.


החיפוש באוצר עובד טוב....

פיענוח הר"ת הוא: אורי וישעי ומקום הדברים בפרק ט"ו משער התפלה (דף נ"ז ע"ב).

אבל דא עקא, נא להראות לנו מקור הדברים בתיקונים.