דרומי כתב:אולם דוקא ההורים מצידם מפחדים להישאר 'לבד' בליל הסדר ללא קולות ילדותיים של 'מה נשתנה'. ובפרט כאשר ההורים לא כ"כ מבוגרים אלא "רק" בגילאי הששים לאויש"ט. ויש גם על כך לחשוב.
אין לו בן - אשתו שואלתו, אין לו אישה - שואלין זה את זה מה נשתנה הלילה הזה, ואפילו היו כולן חכמים. היה לבדו - שואל לעצמו מה נשתנה הלילה הזה (רמב"ם, חמץ ומצה ז, ג).
שמר כתב:לעולם יהיה אדם כתב:כבר שבועיים שאני מתפלל ביחידות וכמעט לא יוצא מהבית, כך שאין לחשוד אותי בשאננות,
אבל לא צריך להגזים.
ליל סדר של שלושים איש זה מוגזם. אבל לפי המצב כרגע, אין שום סיבה להשאיר את ההורים לבד ממש.
אפשר להישמר היטב מהדבקה, לעקוב שאין תסמינים, ולנסוע ולהורים לפסח.
כשפתחתי את האשכול לא חשבתי שכ"כ מהר יבוא מישהו שבשבילו העלתי את הנושא אבל בעז"ה אני מקווה שנצליח לשכנע את אלו שאינם מבינים.
ולגופו של עניין, הרב לי"א כשתתארח אצל הוריך שיחי' האם תדקדק בשיעורי הכזית או שמא אין צורך לדקדק כ"כ, בערך כזית זה מספיק לא צריך שיעור מדוייק?.
הלא פשוט שתדקדק ואפי' תכניס קצת נרווים קטנים לתוך השיעור.
אז למה אתה לא מחמיר ומכניס נרווים ב"ונשמרתם"?
לעולם יהא אדם ירא שמים בסתר - גם שלא רואים ובעיקר כשזה קשה ולא תמיד מבינים
דרומי כתב:נערווין...
עתניאל בן קנז כתב:מבלי להכריע...
אבל הנערווים שלי בכזית מצה, אינם על חשבון אף אחד, (ואבוי אם הייתי מחמיר על חשבון מישהו)
אבל אם הנערווים של ב'ונשמרתם' הם על חשבון הוריי, שישבו בדד בליל הסדר - כליל ת"ב...
צריך לדקדק היטב היטב, מהו באמת נדרש מצד 'ונשמרתם' ומהו 'נערווים' כלשונך, שחלילה להחמיר על חשבון השני.
דרומי כתב:ב"ה שיש עוד זמן עד ליל הסדר.
עתניאל בן קנז כתב:מבלי להכריע...
אבל הנערווים שלי בכזית מצה, אינם על חשבון אף אחד, (ואבוי אם הייתי מחמיר על חשבון מישהו)
אבל אם הנערווים של ב'ונשמרתם' הם על חשבון הוריי, שישבו בדד בליל הסדר - כליל ת"ב...
צריך לדקדק היטב היטב, מהו באמת נדרש מצד 'ונשמרתם' ומהו 'נערווים' כלשונך, שחלילה להחמיר על חשבון השני.
איכה רבה פתיחה י"ח
רבי אבין פתח: "השביעני במרורים", בלילי הפסח של יום טוב הראשון, "הרוני לענה", בתשעה באב. ממה שהשביעני בלילי יום טוב הראשון של פסח, הרוני בלילי תשעה באב לענה, הוי בלילי יו"ט הראשון של פסח הוא לילי תשעה באב, ועל זה היה מקונן ירמיה "איכה ישבה בדד".
עתניאל בן קנז כתב:מבלי להכריע...
אבל הנערווים שלי בכזית מצה, אינם על חשבון אף אחד, (ואבוי אם הייתי מחמיר על חשבון מישהו)
אבל אם הנערווים של ב'ונשמרתם' הם על חשבון הוריי, שישבו בדד בליל הסדר - כליל ת"ב...
צריך לדקדק היטב היטב, מהו באמת נדרש מצד 'ונשמרתם' ומהו 'נערווים' כלשונך, שחלילה להחמיר על חשבון השני.
שמר כתב:עתניאל בן קנז כתב:מבלי להכריע...
אבל הנערווים שלי בכזית מצה, אינם על חשבון אף אחד, (ואבוי אם הייתי מחמיר על חשבון מישהו)
אבל אם הנערווים של ב'ונשמרתם' הם על חשבון הוריי, שישבו בדד בליל הסדר - כליל ת"ב...
צריך לדקדק היטב היטב, מהו באמת נדרש מצד 'ונשמרתם' ומהו 'נערווים' כלשונך, שחלילה להחמיר על חשבון השני.
הנערווין שלך בקיום מצוות כיבוד או"א הם ממש על חשבון הוריך ....
דרומי כתב:סלח לי, אבל אתה הוא שמערב רגשות.
הנוב"י מתיר להסתכן כדי למצוא פרנסה בלבד!
ואתה הוא זה שמגדיר את שולחן הסדר בלי נכדים כ'שולחן אבלים'(?!)
וזה רגש בעלמא שאין לו כל בסיס הלכתי!
גם בתור 'רגש' יש לדון הרבה האם אין בזה סרך של 'כפיות טובה' ח"ו כלפי הקב"ה
ואבותינו שהיו בשואה ובסיביר וכו' בוודאי היו תמהים על עצם המחשבה וק"ל
דודי צח כתב:החבר'ה קובעת את ההלכה, כלשון חז"ל בכמה דוכתין: "והאידנא דדשו בו רבים - שומר פתאים ה'". כלומר, הנהגת הרבים יש לה כח לקבוע שממשיכים לעשות מעשה פלוני, ואומרים "מן השמים ירחמו" (כדאיתא בגמרות הנ"ל), והופקע האיסור של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.
וכמדומה שכן נוקט הגרש"ז בכמה עניינים, כגון עישון סיגריות וכדומה, מדוע לא נקטו העולם (הלא צמחונים וסינטטיים) כי העישון הוא עבירה ואיסור. מפני שעצם הנהגת הרבים, קובעת כי נוהג בזה הכלל של מן השמים ירחמו, של שומר פתאים ה'.
אם כן, יתכן שהלחץ הציבורי באווירת הרחוב, בעשרת הימים שנותרו עד פסח, הוא הוא לא רק יקבע את הדבר פסיכולוגית-חברתית, אלא גם הלכתית-תורנית - לכאן ולכאן!!
מענה איש כתב:הבעיה היא שיש לאנשים איזה תקוה להפי אנד שהכל יתהפך וכו' וכו' ו
ומקובל פלוני אמר שעד הפסח הכל יפסק וכיוצא משמועות בסגנון
ובינתיים הזוגות לא נערכים לליל הסדר לבד שמצריך הרבה הכנות
רק איום ברור ומפורש של המשטרה על סגר בערים החרדיות בערב חג ימנע מאיתנו קטסטרופה בר"ח אייר
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים