זאב ערבות כתב:כבוד הרב יח"א ציון, תכתוב לנו אתה דברי התעוררות לעשות חשבון נפש בלי לשון הרע וליצנות, אך בבקשה תכתוב לענין שכל אחד יבין במה מדובר ובמה יש לו לפשפש.
כל אחד יודע את נגעי לבבו.
זאב ערבות כתב:כבוד הרב יח"א ציון, תכתוב לנו אתה דברי התעוררות לעשות חשבון נפש בלי לשון הרע וליצנות, אך בבקשה תכתוב לענין שכל אחד יבין במה מדובר ובמה יש לו לפשפש.
לענין כתב:לפעמים העונש שהקב"ה נותן, הוא על ידי שנמנע מהאדם להתפלל על הצרה. וכגון, מי שהושם במעצר בבית כלא במקום מטונף שאינו יכול להתפלל.
איני עוקב כ"כ אחרי החדשות, אך דומה אני שאם תפול הממשלה לידי צרינו ואויבינו - הרי שלפנינו צרה עצומה ונוראה - אי שחרור בני הישיבות מהצבא רח"ל.
וגזירת המגיפה הקשה והנוראה - 'שואבת' אליה את כוחות התפילה והתחנונים, באופן שקשה ליתן את הדעת להתפלל על הנ"ל.
השם ירחם.
לענין כתב:מי שחושב שלשבת בחדר אחד בלי לצאת זה בית סוהר, שיזכר בכהן גדול שלא היה יוצא מן המקדש. יש על זה קטע מאד מאד יפה בתפארת תורה של הרב פינקוס על הפסוק ומן המקדש לא יצא, עמ' קלד. מי שיעלה, יתברך.
נוצר תאנה כתב:אולי כבר נכתב, כמעט לא קראתי באשכול הזה, אך אשיחה את אשר עם לבבי.
הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב, ומי שעדיין לא מציית זה על אחריותו בלבד, ומה לנו לצאת מן הכלים עבורם.
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק], שאחרי כ"כ הרבה שנות מחקר אקדמיה טכנולוגיה וכו' כבר סברו שכל העולם בידם והאנושות שולטת בכל, אבל אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך, צריכים לשמור על ההוראות כהשתדלות אך לא לצאת מהכלים. אין מה לעשות, הקב"ה מנהל את עולמו בהשגחה פרטית, ועלינו רק לשוש ולשמוח שאנו בידו, עכשיו כמו בכל העתים והזמנים, ולבטוח בשמו הגדול.
בתקוה שדברי מובנים
נוצר תאנה כתב:אולי כבר נכתב, כמעט לא קראתי באשכול הזה, אך אשיחה את אשר עם לבבי.
הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב, ומי שעדיין לא מציית זה על אחריותו בלבד, ומה לנו לצאת מן הכלים עבורם.
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק], שאחרי כ"כ הרבה שנות מחקר אקדמיה טכנולוגיה וכו' כבר סברו שכל העולם בידם והאנושות שולטת בכל, אבל אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך, צריכים לשמור על ההוראות כהשתדלות אך לא לצאת מהכלים. אין מה לעשות, הקב"ה מנהל את עולמו בהשגחה פרטית, ועלינו רק לשוש ולשמוח שאנו בידו, עכשיו כמו בכל העתים והזמנים, ולבטוח בשמו הגדול.
בתקוה שדברי מובנים
נוצר תאנה כתב:כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב, ומי שעדיין לא מציית זה על אחריותו בלבד, ומה לנו לצאת מן הכלים עבורם.
נוצר תאנה כתב:אולי כבר נכתב, כמעט לא קראתי באשכול הזה, אך אשיחה את אשר עם לבבי.
הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב, ומי שעדיין לא מציית זה על אחריותו בלבד, ומה לנו לצאת מן הכלים עבורם.
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק], שאחרי כ"כ הרבה שנות מחקר אקדמיה טכנולוגיה וכו' כבר סברו שכל העולם בידם והאנושות שולטת בכל, אבל אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך, צריכים לשמור על ההוראות כהשתדלות אך לא לצאת מהכלים. אין מה לעשות, הקב"ה מנהל את עולמו בהשגחה פרטית, ועלינו רק לשוש ולשמוח שאנו בידו, עכשיו כמו בכל העתים והזמנים, ולבטוח בשמו הגדול.
בתקוה שדברי מובנים
נוצר תאנה כתב:...הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו...
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק]... אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך, צריכים לשמור על ההוראות כהשתדלות אך לא לצאת מהכלים. אין מה לעשות...
אליהו חיים כתב:נוצר תאנה כתב:אולי כבר נכתב, כמעט לא קראתי באשכול הזה, אך אשיחה את אשר עם לבבי.
הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב, ומי שעדיין לא מציית זה על אחריותו בלבד, ומה לנו לצאת מן הכלים עבורם.
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק], שאחרי כ"כ הרבה שנות מחקר אקדמיה טכנולוגיה וכו' כבר סברו שכל העולם בידם והאנושות שולטת בכל, אבל אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך, צריכים לשמור על ההוראות כהשתדלות אך לא לצאת מהכלים. אין מה לעשות, הקב"ה מנהל את עולמו בהשגחה פרטית, ועלינו רק לשוש ולשמוח שאנו בידו, עכשיו כמו בכל העתים והזמנים, ולבטוח בשמו הגדול.
בתקוה שדברי מובנים
כל תיבה פנינה, אמת ויציב ונכון, בניצוץ אחד שורף את כל הקש שנכתב באשכול אחר שנעלו המנהלים ב"ה כעת. דפח"ח שפתים ישק
אליהו חיים כתב:נוצר תאנה כתב:אולי כבר נכתב, כמעט לא קראתי באשכול הזה, אך אשיחה את אשר עם לבבי.
הבהלה שנוצרה לאחרונה בציבור שלנו, ומורגשת היטב גם בפורום הזה, וההתרעמות על הציבור, ואפילו על גדו"י שהתמהמהו במתן הפסיקה הנחרצת לסגור את בהכ"נ והמוסדות וכו', זרה היא ביותר.
כיהודים מאמינים עלינו לדעת ולהבין כי הכל משמים, כך בדיוק היה רצון השם שיהיה המצב כיום, ולא היה יכול להיות אחרת בשום פרט, גם גדו"י הורו כפי שהבינו ברוחב דעתם, וכך היה רצון השם שיורו, ועכשיו שהגענו לאן שהגענו כ"א מבין שצריך לציית לכל ההוראות, ומה שכבר נעשה אין להשיב. [כאן השמטתי דבריו].
לענ"ד הבהלה נובעת מההרגשה של אזלת היד, שרואים שאיננו מצליחים לשלוט במצב ולעצור את ההתפשטות, לכן מנסים להאשים את זה ואת זה ולצעוק ככרוכיא על אותם יחידים שעדיין מזלזלים. אך זהו מבט של גויים [א גוי'ישע בליק], שאחרי כ"כ הרבה שנות מחקר אקדמיה טכנולוגיה וכו' כבר סברו שכל העולם בידם והאנושות שולטת בכל, אבל אנו כיהודים לא צריכים להיות כ"כ מופתעים מכך שאנו לא מצליחים לשלוט, הכל בידי שמים, ושם יחליטו בדיוק מה יארע למי ומתי ואיך וברור שחייבים בכל התוקף לשמור על ההוראות, ולמחות על אלו שלא מקיימים ההוראות אך לא לצאת מהכלים על הנזק הנעשה בעבר ע"י אי מודעות לתוקף כח המגיפה. אין מה לעשות, הקב"ה מנהל את עולמו בהשגחה פרטית, ועלינו רק לשוש ולשמוח שאנו בידו, עכשיו כמו בכל העתים והזמנים, ולבטוח בשמו הגדול.
בתקוה שדברי מובנים
כל תיבה פנינה, אמת ויציב ונכון, בניצוץ אחד שורף את כל הקש שנכתב באשכול אחר שנעלו המנהלים ב"ה כעת. דפח"ח שפתים ישק
ש. ספראי כתב:קיבלתי מחכ"א:
נקודת אור באפילה: סיפר אתמול הבוקר אברך בשם הרב ניסן שוב ראש חברה קדישא פרושים בירושלים, שכל שבוע יש להם בערך 70 לוויות והשבוע היה רק 10. ואולי זה כוונת רבן של ישראל מרן שר התורה שליט"א שאין זה מגיפה אלא שמי שנגזר שיפטר מן העולם נפטר ע"י הקורונה. אבל יש רק ירידה במספר הנפטרים. ועוד סיפר שרופא במחלקה האונקולגית ה"י בהדסה אמר שאין עבודה, כי ב"ה לא מגיעים חולים חדשים במחלה האיומה. וה' הטוב יחוס וירחם על שארית פליטת עמו
נוצר תאנה כתב:לא הובנתי מספיק, לא התכוונתי למעט בחובת ההשתדלות, ברור שאחר שנוכחים לראות מה המצב ומה נדרש מאתנו - זה מה שצריך לעשות.
רק עוררתי א. על הבהלה - שנובעת בעיני מהרגשת אובדן שליטה, ויהודי צריך לדעת ולהשלים שאין אנו שולטים במצב, עלינו רק לעשות את מה שמוטל עלינו.
ב. על ההאשמה נגד אלו שלא תפסו ברגע הראשון את גודל השעה. שאנו רואים בחוש שמשמים סידרו את ההשתלשלות כך שיקח זמן עד שיתפסו ויבינו מה שצריך לעשות כדי להתגונן, ובינתיים יקרה מה שקרה, אין מקרה בעולם.
הבטחון מכאן ולהבא הלכותיה שונות לגמרי מאופן ההסתכלות על העבר.
ביקורת תהיה כתב:ממדת דרך ארץ, כשמבוגרים משוחחים אין הזאטוטים מתערבים.
נוצר תאנה כתב:לא הובנתי מספיק, לא התכוונתי למעט בחובת ההשתדלות, ברור שאחר שנוכחים לראות מה המצב ומה נדרש מאתנו - זה מה שצריך לעשות.
רק עוררתי א. על הבהלה - שנובעת בעיני מהרגשת אובדן שליטה, ויהודי צריך לדעת ולהשלים שאין אנו שולטים במצב, עלינו רק לעשות את מה שמוטל עלינו.
ב. על ההאשמה נגד אלו שלא תפסו ברגע הראשון את גודל השעה. שאנו רואים בחוש שמשמים סידרו את ההשתלשלות כך שיקח זמן עד שיתפסו ויבינו מה שצריך לעשות כדי להתגונן, ובינתיים יקרה מה שקרה, אין מקרה בעולם.
הבטחון מכאן ולהבא הלכותיה שונות לגמרי מאופן ההסתכלות על העבר.
לעולם יהיה אדם כתב:ריבוי הנדבקים בציבור החרדי לא נובע מהוראת הרבנים,
כל שהורו (חלק מ) גדולי ישראל הוא שלא לבטל תלמוד תורה דרבים.
לא זה מה שגרם את רוב ההדבקות, אלא האופי של הציבור החרדי. כלומר, משפחות גדולות, שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית, אי היחשפות לתקשורת (ומימלא להסברה של משרד הבריאות שהייתה ברובה המוחלט בתקשורת), וגם זלזול אופייני בחוקי המדינה.
התורים הארוכים בחנויות לא היו בהוראת הרבנים, גם לא המניינים העמוסים, גם לא סעודות שבת גדולות וסתם התקהלויות של שיחות חולין.
השאלות שמטרידות חלק מהציבור לא נובעות מפחד וחוסר אונים כמו שנכתב, המצוקה אחרת לגמרי.
זאב ערבות כתב:...שזה המקובל והנהוג בבתי הדין והדיינים אפילו לא מקשיבים אלא שותים את הקפה שלהם עד שהצדדים ירגעו ומבחינתם שימשיכו כך כל היום כיוון שמקבלים את משכורתם לפי שעה. אז אולי מכאן בא המנהג הזה.
זאב ערבות כתב:לעולם יהיה אדם כתב:ריבוי הנדבקים בציבור החרדי לא נובע מהוראת הרבנים,
כל שהורו (חלק מ) גדולי ישראל הוא שלא לבטל תלמוד תורה דרבים.
לא זה מה שגרם את רוב ההדבקות, אלא האופי של הציבור החרדי. כלומר, משפחות גדולות, שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית, אי היחשפות לתקשורת (ומימלא להסברה של משרד הבריאות שהייתה ברובה המוחלט בתקשורת), וגם זלזול אופייני בחוקי המדינה.
התורים הארוכים בחנויות לא היו בהוראת הרבנים, גם לא המניינים העמוסים, גם לא סעודות שבת גדולות וסתם התקהלויות של שיחות חולין.
השאלות שמטרידות חלק מהציבור לא נובעות מפחד וחוסר אונים כמו שנכתב, המצוקה אחרת לגמרי.
מנין לך שזה לא מה שגרם? והכי בין הנביאים אתה? אתה מבין בנגיפים ובהדבקות? האם כתוב איפה שהוא שבשעת סכנה ומגפה ודבר וכו' לא פוגע בתלמודי תורה? אדרבה נשמח לדעת אך כבר הבאתי את הגמרא "דבר בעיר, כנס רגליך - שנאמר ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר" (בבא קמא, ס׳ , ב׳) ולא משמע משם שיש יוצאים מן הכלל.
עתניאל בן קנז כתב:זאב ערבות כתב:...שזה המקובל והנהוג בבתי הדין והדיינים אפילו לא מקשיבים אלא שותים את הקפה שלהם עד שהצדדים ירגעו ומבחינתם שימשיכו כך כל היום כיוון שמקבלים את משכורתם לפי שעה. אז אולי מכאן בא המנהג הזה.
מן הראוי בעת כזאת, גם לנהוג כבוד ברבנים/דיינים, ולא לזלזל בהם ברבים.
אם יש חובה 'לנהוג כבוד זה בזה', על אחת כמה וכמה בתלמידי חכמים.
לעולם יהיה אדם כתב:זאב ערבות כתב:לעולם יהיה אדם כתב:ריבוי הנדבקים בציבור החרדי לא נובע מהוראת הרבנים,
כל שהורו (חלק מ) גדולי ישראל הוא שלא לבטל תלמוד תורה דרבים.
לא זה מה שגרם את רוב ההדבקות, אלא האופי של הציבור החרדי. כלומר, משפחות גדולות, שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית, אי היחשפות לתקשורת (ומימלא להסברה של משרד הבריאות שהייתה ברובה המוחלט בתקשורת), וגם זלזול אופייני בחוקי המדינה.
התורים הארוכים בחנויות לא היו בהוראת הרבנים, גם לא המניינים העמוסים, גם לא סעודות שבת גדולות וסתם התקהלויות של שיחות חולין.
השאלות שמטרידות חלק מהציבור לא נובעות מפחד וחוסר אונים כמו שנכתב, המצוקה אחרת לגמרי.
מנין לך שזה לא מה שגרם? והכי בין הנביאים אתה? אתה מבין בנגיפים ובהדבקות? האם כתוב איפה שהוא שבשעת סכנה ומגפה ודבר וכו' לא פוגע בתלמודי תורה? אדרבה נשמח לדעת אך כבר הבאתי את הגמרא "דבר בעיר, כנס רגליך - שנאמר ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר" (בבא קמא, ס׳ , ב׳) ולא משמע משם שיש יוצאים מן הכלל.
אני לא טוען שזה לא הרבה הדבקות כלל, אבל ברור שכל הדברים שציינתי גרמו ליותר הדבקות מאשר תלמודי התורה שהמשיכו ללמוד בקבוצות קטנות.
כך שרוב החולים הם מסיבות אחרות שציינתי, לא צריך להאשים רבנים.
ש. ספראי כתב:קיבלתי מחכ"א:
נקודת אור באפילה: סיפר אתמול הבוקר אברך בשם הרב ניסן שוב ראש חברה קדישא פרושים בירושלים, שכל שבוע יש להם בערך 70 לוויות והשבוע היה רק 10. ואולי זה כוונת רבן של ישראל מרן שר התורה שליט"א שאין זה מגיפה אלא שמי שנגזר שיפטר מן העולם נפטר ע"י הקורונה. אבל יש רק ירידה במספר הנפטרים. ועוד סיפר שרופא במחלקה האונקולגית ה"י בהדסה אמר שאין עבודה, כי ב"ה לא מגיעים חולים חדשים במחלה האיומה. וה' הטוב יחוס וירחם על שארית פליטת עמו
מלימודי תקופת-הקורונה שלפנינו, כי על האדם לחיות (תמיד!) כמי שלמחרת יפרסמו היכן שהה (ובאלו שעות)...
יעקב בורלשטיין כתב:ש. ספראי כתב:קיבלתי מחכ"א:
נקודת אור באפילה: סיפר אתמול הבוקר אברך בשם הרב ניסן שוב ראש חברה קדישא פרושים בירושלים, שכל שבוע יש להם בערך 70 לוויות והשבוע היה רק 10. ואולי זה כוונת רבן של ישראל מרן שר התורה שליט"א שאין זה מגיפה אלא שמי שנגזר שיפטר מן העולם נפטר ע"י הקורונה. אבל יש רק ירידה במספר הנפטרים. ועוד סיפר שרופא במחלקה האונקולגית ה"י בהדסה אמר שאין עבודה, כי ב"ה לא מגיעים חולים חדשים במחלה האיומה. וה' הטוב יחוס וירחם על שארית פליטת עמו
ברור שלא מגיעים למחלה האונקולוגית
אני מכיר אישית אנשים שחולים בוודאות ובכל זאת לא מגיעים למחלקה האונקולוגית, רק זה מה שחסר להם עכשיו..
כדאי לשוחח לא רק עם חברא קדישא בירושלים אלא עם ח''ק בניו יורק, או עם ידידינו מעבר לים הנמצאים בפורום זה.
יעקב בורלשטיין כתב:בגלל טענות מטופשות כאלו אנו נמצאים במצב גרוע כל כך.
אש משמים כתב:אתמול עברתי על האשכול שבו כל החכמים יודעי הרפואה והסטטיסטיקה כאן אמרו שיש הגזמה ולחץ מיותר וראיתי שחלק השתתקו לבסוף כשהמציאות טפחה על פניהם ויש שמבושה אף מחקו את הודעתם אך הפלא ופלא עדיין יש מי לא מתבייש לכתוב על הגזמה וחוסר פרופורציה גם עכשיו. למה צריך לחכות? שכל מדינת ישראל תראה כמו בני ברק? או רק כשנהיה ממש כמו המקומות בארה"ב שבהם המתים רבים מאוד (משום מה בציבור החרדי)?
כדאי לשוחח לא רק עם חברא קדישא בירושלים אלא עם ח''ק בניו יורק, או עם ידידינו מעבר לים הנמצאים בפורום זה.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים