נוטר הכרמים כתב:סתם בשביל הסקרנות,
ישיבת בית מתתיהו,
ע"פ איזה מתווה פעלה ופועלת?
באיזה שלב היא נפתחה?
עד כמה שידוע לי, היא איננה נמנית על ישיבות חוגי 'עץ'.
היא אינה ממושמעת להוראות הגרי"ג שליט"א?
אחרי ככלות הכל,
הרב פ"ת נתלה בכך שלא רצים להיבדק, זה נכון,
מאידך, איך הוא מסתכרן עם העובדות היבשות,
שיש ציבורים ענקיים שאינם פועלים על פי ההוראות מזה חודשים ארוכים,
(די לי לציין את מה שרואות עיני בבעלזא באיזור מגורי! כמעט לא אחד עם מסכה!
אפשר לברר מה קורה בקריה החרדית בבית שמש, למשל,
וכבר תיארו כאן את תולדות אהרן),
וב"ה, לא שומעים על אסונות נוראים.
לא שבאתי להוכיח צידקת צעד מסוים,
אבל מוכרחים להתיישב איכשהו עם הנתונים בשטח.
סגי נהור כתב:ה אי ההקפדה על מסכות וכו' כשלעצמה איננה גורמת להדבקה, כשם שאי חגירת חגורת בטיחות איננה גורמת לתאונות דרכים.
נוטר הכרמים כתב:שוין, כל רגע מישהו לוקח את השיח בתפנית חדה.
אף אדם שפוי לא יטען שאין תועלת בחבישת מסכה,
ושאין לזה שום השפעה על המצב. נקודה.
מאידך, ההפחדות על בסיס יומי מדברות על דברים אחרים ממה שאנחנו חוינו וחוים עד כה,
והדבר בא לידי ביטוי בפרט בציבורים בהם לא שמרו על הכללים.
הנתונים בלי שנכנסים לעומק - לא שוים מאומה. וכבר דובר בזה.
חמשה נפטרים ממאה שערים לא אומר כלום. צריך לברר את גילם ואת מצבם וכו'.
האם יש כאן מישהו שמזדהה עם הקריקטורות ההזויות שקיבלנו היום ואתמול בדואר (בחוברת של העיריה ובחינמון יום ג')
המציגות אדם ללא מסיכה כ'שאהיד' הלבוש בחגורת נפץ וכרוצח המונים, לא פחות.
האם מוכרחים לשלוח את ההגיון לחל"ת?
איש גבעות כתב:הרב הנוטר
אף אחד לא באמת חושב שמי שמסתובב בלי מסכה הוא באמת כמו מחבל עם חומרי נפץ.
אבל מכיון שישנם אנשים המזלזלים בעטיית המסכה והחשש פן יוציאו מישהו להורג בהבל פיהם הוא חשש אמיתי שאין לזלזל בו כלל, נאלצו מוציאי החוברות הנ"ל להמחיש זאת באופן שיובן לכולם.
זאב ערבות כתב:שמעתי השבוע את הוורט הזה:
תסמיני הקורונה:
א. נשימה
ב. חום
ג. שיעול
ר"ת נחש
הוראות משרד הבריאות:
א. נקיון
ב. חבישת מסיכה
ג. שני מטר
ר"ת נחש
וע"ז אמרו חז"ל וכי נח"ש ממית או נח"ש מחיה?
אלא בשעה שישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדין את ליבם לאביהם שבשמים היו מתרפאין.
נוטר הכרמים כתב:אני מתנדב לפרשן את ההנחיות החדשות מטעם משה"ב, האמורות כביכול לשמור על שלום הציבור.
ובכן חתונות עד 250 איש (בעשרת הימים הקרובים, קרי: עד י"ז בתמוז...) לעומת הלויות עד 50 איש, וכן נוכחות בבתי כנסת.
ניחא, לא נפתח דיון על בתי כנסת, שמעו נא רבותי דיינים מומחים, היכן קיים סיכון גבוה יותר, באירוע במקום סגור (לכל היותר, גן אירועים)
עם סעודה ממושכת, ריקודים, וכו' וכו', או הלויה קצרה (יחסית) מתחת כיפת השמים, ללא מגע יד אדם. (ה'מיטה' בתוך רכב הח"ק)?
אלא מאי, לא בריאות אלא משק, צמצום הלויה לא עולה כסף, בטח לא צמצום נוכחות בתפילות בבית כנסת, לעומת חתונות ואירועים שמישהו משלם עליהם
או מפסיד בגללם.
וכי מה זה כבוד שמים או כבוד המת מול כסף?
ואחרי זה יספרו לנו על 'הוראות הרופאים'...
איש גבעות כתב:במילים אחרות: מספיק כבר עם הטהרנות המזויפת הזאת.
כן. בהחלט. פרנסה זה שיקול גדול מאד מאד.
עם דף גמרא לא מאכילים פיות של ילדים רעבים. עם אירועים באולמות -כן!
נוטר הכרמים כתב:איש גבעות כתב:הרב הנוטר
אף אחד לא באמת חושב שמי שמסתובב בלי מסכה הוא באמת כמו מחבל עם חומרי נפץ.
אבל מכיון שישנם אנשים המזלזלים בעטיית המסכה והחשש פן יוציאו מישהו להורג בהבל פיהם הוא חשש אמיתי שאין לזלזל בו כלל, נאלצו מוציאי החוברות הנ"ל להמחיש זאת באופן שיובן לכולם.
המחשות כאלו מופרכות לא פועלות את פעולתם, ודאי לא אצל המזלזלים.
זה מועיל רק להגביר את מפלס הזעם כנגדם אצל הציבור.
אולי זה גם חשוב.
יש רופא מאוד ידוע וותיק בבני ברק, שקוראים לו ד"ר פלוצ'ניק. הוא גם רופא של גדולי ישראל, בע"ת מנתיבות עולם.
הוא אומר, ובהגיון רב, שערך חבישות המסכות ברחוב נמוך מאוד עד בלתי קיים, העיקר זה ללבוש במקומות הסגורים.
ההפגזות האלו לא תורמות הרבה לחבישה בפנים, אלא בחוץ, את זה כבר האכיפה עושה (בבני ברק).
חד ברנש כתב:סליחה שאני שובר את קבלתי, שלא להגיב באשכולות קורונאיים, אבל הסקרנות 'הורגת' אותי.
איני יושב בתוך עמי, וברצוני לדעת עד כמה באמת הישיבות הגדולות לא פעילות, ואם יש הבדל בין הליטאיות לחסידיות (הבנתי שכן) ולספרדיות.
יש מספרים ברורים? לפחות בנוגע לישיבות הגדולות, כמה חזרו? כמה לומדים וכמה מבלים בחוץ?
מספרים. מספרים. מספרים. לא סיפורים.
זאב ערבות כתב:האם הם היו בישיבות כיון שרצו להיות שם או מסיבות אחרות? מי שבאמת רוצה ואוהב ללמוד חזר לישיבה ולומד גם כשאין ישיבה, בין אם זה בין הזמנים או קורונה או כל סיבה אחרת, אצלו כדבריך התורה היא הדבר החשוב מכל כמו חמצן.
אוצר בלוס כתב:אם אותם שלא שומרים על הכללים היו עכשיו לובשים כולם מסכות, היה אפשר להניח שיש להם איזה הגיון,
אבל אם אינם לובשים מסכה אף שאינו גורם לשום ביטול תורה ובטול תפילה וכדומה
מוכח שהם סתם אנרכיסטים או שרוצים לעשות הפוך מכולם.
איש גבעות כתב:ברוז כתב:רוב ככל הישיבות החסידיות פועלות כרגיל וכשגרה, לרבות ארוחות משותפות ושירותי פנימיה.
ישיבות גור וויזניץ תוך שמירת הנחיות משה"ב פחות או יותר.
היתר, ללא.
ברוב הישיבות בחורי חו"ל טרם שבו.
יש אחוז קטן מאוד של תלמידים נעדרים, מהם בנים לחרדתיים, מהם בנים לאוכלוסיות בסיכון.
רוב הציבור החסידי כהיום לא הולך להיבדק, מלבד חלק מבני הקהילות הנ"ל. במקרה של תסמינים נשארים בבית, ובחלוף התסמינים יוצאים לחפשי.
כך קונים ביושר את היחס העוין לציבור החרדי.
אחר כך גם זועקים את זעקת הקוזק הנגזל
למה רק עלינו מטילים סגר??
למה נטפלים רק לישיבות??
הנה, התשובה כאן. הודאת בעל דין של הרב הברוז.
ברוז כתב:רוב ככל הישיבות החסידיות פועלות כרגיל וכשגרה, לרבות ארוחות משותפות ושירותי פנימיה.
ישיבות גור וויזניץ תוך שמירת הנחיות משה"ב פחות או יותר.
היתר, ללא.
ברוב הישיבות בחורי חו"ל טרם שבו.
יש אחוז קטן מאוד של תלמידים נעדרים, מהם בנים לחרדתיים, מהם בנים לאוכלוסיות בסיכון.
רוב הציבור החסידי כהיום לא הולך להיבדק, מלבד חלק מבני הקהילות הנ"ל. במקרה של תסמינים נשארים בבית, ובחלוף התסמינים יוצאים לחפשי.
נוטר הכרמים כתב:אני מתנדב לפרשן את ההנחיות החדשות מטעם משה"ב, האמורות כביכול לשמור על שלום הציבור.
ובכן חתונות עד 250 איש (בעשרת הימים הקרובים, קרי: עד י"ז בתמוז...) לעומת הלויות עד 50 איש, וכן נוכחות בבתי כנסת.
ניחא, לא נפתח דיון על בתי כנסת, שמעו נא רבותי דיינים מומחים, היכן קיים סיכון גבוה יותר, באירוע במקום סגור (לכל היותר, גן אירועים)
עם סעודה ממושכת, ריקודים, וכו' וכו', או הלויה קצרה (יחסית) מתחת כיפת השמים, ללא מגע יד אדם. (ה'מיטה' בתוך רכב הח"ק)?
אלא מאי, לא בריאות אלא משק, צמצום הלויה לא עולה כסף, בטח לא צמצום נוכחות בתפילות בבית כנסת, לעומת חתונות ואירועים שמישהו משלם עליהם
או מפסיד בגללם.
וכי מה זה כבוד שמים או כבוד המת מול כסף?
ואחרי זה יספרו לנו על 'הוראות הרופאים'...
ברוז כתב:רוב הציבור החסידי כהיום לא הולך להיבדק, מלבד חלק מבני הקהילות הנ"ל. במקרה של תסמינים נשארים בבית, ובחלוף התסמינים יוצאים לחפשי.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:חשיבות המצוה איננה קובעת את הלכותיה. בשו"ע מבואר שמשום מנהג קל לשם אבילות על משה רבינו, אין קובעים מדרש בין מנחה למעריב בשבת בצהריים, על אף הפסד התורה בציבור, ובירור ההלכות, וכל חשיבות הלימוד בבית המדרש. איך תידחה על ידי מנהג קל? אין זה קושיא, ואין צריכים תירוץ.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:הבנתי את הכאב של הרב קארפ, והוא כאבו של כל שוחר תורה באמת.
אמנם בנוגע להנהגה בפועל אין זה משנה מאומה. חשיבות המצוה איננה קובעת את הלכותיה. בשו"ע מבואר שמשום מנהג קל לשם אבילות על משה רבינו, אין קובעים מדרש בין מנחה למעריב בשבת בצהריים, על אף הפסד התורה בציבור, ובירור ההלכות, וכל חשיבות הלימוד בבית המדרש. איך תידחה על ידי מנהג קל? אין זה קושיא, ואין צריכים תירוץ.
אם אכן היה חיוב להקשיב לרופאים, או ספק חיוב, אין שום דיון בחשיבות התפלה בציבור והצלת הבחורים מהאיסור החמור והנורא ללכת לעבוד. אמנם אין כן הדברים כלל, וכל שלא ידון על גופו של החיובים, אין בדבריו שום ערך כלל.
אכן כבר העיר הרב איש ספר כהוגן, איה המה המנהיגים? איפוא הם אנשי מסירות נפש הדואגים לסכור כל חור בהציבור שלנו? שיפסיקו לקשקש על אינטרנט ויכניסו את מרצם וישקיעו את זמנם לסדר ישיבות וחדרים כהוגן, שיוכלו הילדים והבחורים ללמוד כפי האפשרות, תוך כדי שמירת הכללים. מרחוק ראיתי שבארץ התקדמו הרבה יותר מבחו"ל, ולדוגמא אקח את ענין הקפסולות שאינה קיימת כלל בחו"ל, וכל הישיבות או שנשארו סגורות, או שיצאו למדינה אחרת שכבר פתחו. אמנם עיקר ההשתדלות אצל הממשלה היתה על ענין הקעמפים, משום הפסד הממון, וכדי בזיון וקצף.
ובענין המסכות, דיברתי עם פקיד בבנק שאמר לי שמתרגלים לזה אחרי כמה ימים. אכן, כאשר נכנסים לחנות עם מסיכה, אין זה הרגשה נעימה (וקונים פחות). אבל לאחר כמה ימים שלימים של לבישת מסכת (בפנים, בחדר ממוזג), מתרגלים לזה. ואם לא עושים אלא דבר אחד בענין זה, הייתי ממליץ לענוד מסיכה, שהתועלת שלה הוא יותר מכל דבר אחר. לא מאה אחוז, אבל לא צריכים מאה אחוז, ודו"ק.
ואשתף עמכם הרגשה אישית. בעת הסגר, הצלחתי ללמוד להתפלל ולעבוד הרבה יותר מאחרי הסגר. אחרי שנפתח כמעט הכל, קשה לי מאד להתרכז, ובפרט בעבודתי. אין לי מושג מאין זה מגיע, אמנם המציאות עומדת לבא ולטפח על פני אם לא אמצא תרופה.
איש גבעות כתב:כעת פורסם כי בישיבת בית מתתיהו שלא פעלה על פי מתווה הקפסולות כבר התגלו 22 חולים, כשהמספר עוד עתיד כפי הנראה לעלות.
מה שמוכיח שהסכנה עדיין קיימת.
איש גבעות כתב:עדכון:
מספר החולים המאומתים עלה ל 53.
זה מסוג האירועים שמקרבים אותנו לארץ המגף בצעדי ענק...
עזריאל ברגר כתב:אוצר בלוס כתב:אם אותם שלא שומרים על הכללים היו עכשיו לובשים כולם מסכות, היה אפשר להניח שיש להם איזה הגיון,
אבל אם אינם לובשים מסכה אף שאינו גורם לשום ביטול תורה ובטול תפילה וכדומה
מוכח שהם סתם אנרכיסטים או שרוצים לעשות הפוך מכולם.
א. המסכה מאוד מפריעה ולא נוחה, ובפרט כשמזיעים.
ב. המסכה מזיקה בזה שהיא מפריעה לתהליך הנכון של הנשימה שנועד לסלק פסולת מהגוף, ומי שהולך עם מסכה - נושם את כל הפסולת חזרה.
ג. שמעתי אומרים שרוב המדינות המפותחות אינן אוכפות מסכה, וצ"ע מפני מה אצלנו זה נהיה "פיקוח נפש", ועד כדי כך שחייבים לעטות מסכה אפילו ברחוב!
ברוז כתב:איש גבעות כתב:עדכון:
מספר החולים המאומתים עלה ל 53.
זה מסוג האירועים שמקרבים אותנו לארץ המגף בצעדי ענק...
יותר מהאירוע בגימנסיה בירושלים?...
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים