עמוד 4 מתוך 13

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:05 pm
על ידי נחומצ'ה
בבריטניה הגבילו התקהלות עד 6 אנשים. באוסטרליה, אסור אף לצאת מהבתים. מישהו אומר שם גזירת שמד?
אלא מאי מבני ישראל אתה מצפה להתחשבות... אז זה נקרא גלות בין יהודיים... וכי באמת אתה חושב שרצונם להגביל את יהדותינו
[זה לא שייך לגזירת הגיוס.. שבזה יש להם מטרה...]. אחרי הכל החבל של הסגר די נמתח לטובתינו
[שמעתי היום איש ציבור חילוני טוען, שזה שהתירו ללכת לים ולא להתרחץ בו, זה בגלל מנהג ה'תשליך'..].
כמו ש'הדמוקרטית' צריכה לסבול ההפגנות, כך גם המדינה ה'יהודית' סובלת גם התפילות.. אז נכון שהמלצתם רוצים למעט בכל התקהלות, אף בפשטות זה תפקידם כממונים על הבריאות [מבלי קשר לזה שהקב"ה הוא רופא כל בשר ובידו לעצור הנגיף במהרה].

אין להם שום מטרה שלא יעשו האשכנזים כפרות בתרנגולות [מלבד ארגוני החמלה והחיות], רק טכנית אולי השנה לא יוכלו לעשות
כמו ששריפת חמץ להזכירך היה קשה לעשות כבכל שנה.
[הבט בשו"ע בהלכות ערב יום כיפור, שאין להדר אחר תרנגול לבן כי זה מנהג האמורי. אז אם מחר יהיה רק תרנגולים אדומים, זה גם גזירת שמד...] מה לעשות המציאות עכשיו מכתיבה אחרת..

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:14 pm
על ידי נוטר הכרמים
אין הזמן גרמא לעסוק בחילוקי דעות.
אך קשה להבין למה השיח נע בין 'גזירת שמד' ל'לטובתינו'.

אין כאן גזירה ושמד, אבל יש כאן מזימה לכוין את הנתונים בדיוק לשעה הנוחה מבחינתם,
ולחלק מהם בודאי ניחא בצמצום הדת במדינה.
אתה מצפה שהם יגידו את זה במפורש?

אם היינו מאמינים במה שאמר ר' חיים בריסקער בזמנו, שהציונות באה בשביל עקירת הדת,
לא היה קשה לנו להאמין שגם כאן הכל שווה להם,
אבל גם אם נלך בגישה יותר פייסנית, הם לא יצרו את המצב בשביל לעקור דת,
הם בהחלט מנצלים אותו בשביל כך.

מישהו פה חושב שהמערכת החילונית דואגת לחיי אדם ולבריאותם יותר מן הרבנים,
ש(בניגוד לתקופת חג הפסח) כמעט אף אחד (!) אינו מגבה את ההחלטות??

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:26 pm
על ידי אראל
בקיצור, הכל מודים על חוד נקודת המטרה, שיש כאן משום הגבלת דת, וניצול הזדמנות פז איך לדחוק רגלי החרידים....
השאלה הוא רק האיך קורין להילד בשמו...

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:39 pm
על ידי סגי נהור
נוטר הכרמים כתב:אם היינו מאמינים במה שאמר ר' חיים בריסקער בזמנו, שהציונות באה בשביל עקירת הדת,
לא היה קשה לנו להאמין שגם כאן הכל שווה להם,
אבל גם אם נלך בגישה יותר פייסנית, הם לא יצרו את המצב בשביל לעקור דת,
הם בהחלט מנצלים אותו בשביל כך.

אתה נלחם בע"ז שבטלה לפני כ"כ הרבה שנים (כמשל הגנרל הזקן).
איה הם האידיאולוגים הגדולים שמבקשים לעקור דת? הראה לי אותם. נער יספרם.
פקיד פלוני ואלמוני שמקבלים החלטות בנושא הסגר - מה שמעניין אותם הוא קידום אישי, כותרת מחמיאה בעיתון ומשכורת יפה. לייחס להם מניעים אידאולוגיים זו מחמאה שממש לא מגיעה להם.
ובכלל, מאז הגר"ח העולם כבר התהפך שלוש פעמים. הע"ז של היום היא לא אנטי דת אלא החופש והחירות. גם אלה הרחוקים מאוד לע"ע משמירת מצוות, מה שמפריע להם אינו הדת אלא "כפייה דתית". אל תתערב לי בחיים, תן לי ליהנות ולבלות כאוות נפשי, וכמובן אל תחיה אל חשבוני. אם בית הכנסת לא נמצא בשכונה שלהם ולא מפריע להם לטייל עם הכלב - ממש לא אכפת להם אם הוא פתוח או סגור.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:46 pm
על ידי נוטר הכרמים
סגי נהור כתב:
נוטר הכרמים כתב:אם היינו מאמינים במה שאמר ר' חיים בריסקער בזמנו, שהציונות באה בשביל עקירת הדת,
לא היה קשה לנו להאמין שגם כאן הכל שווה להם,
אבל גם אם נלך בגישה יותר פייסנית, הם לא יצרו את המצב בשביל לעקור דת,
הם בהחלט מנצלים אותו בשביל כך.

אתה נלחם בע"ז שבטלה לפני כ"כ הרבה שנים (כמשל הגנרל הזקן).
איה הם האידיאולוגים הגדולים שמבקשים לעקור דת? הראה לי אותם. נער יספרם.
פקיד פלוני ואלמוני שמקבלים החלטות בנושא הסגר - מה שמעניין אותם הוא קידום אישי, כותרת מחמיאה בעיתון ומשכורת יפה. לייחס להם מניעים אידאולוגיים זו מחמאה שממש לא מגיעה להם.
ובכלל, מאז הגר"ח העולם כבר התהפך שלוש פעמים. הע"ז של היום היא לא אנטי דת אלא החופש והחירות. גם אלה הרחוקים מאוד לע"ע משמירת מצוות, מה שמפריע להם אינו הדת אלא "כפייה דתית". אל תתערב לי בחיים, תן לי ליהנות ולבלות כאוות נפשי, וכמובן אל תחיה אל חשבוני. אם בית הכנסת לא נמצא בשכונה שלהם ולא מפריע להם לטייל עם הכלב - ממש לא אכפת להם אם הוא פתוח או סגור.

כמה הבהרות.
קודם כל, אני לא נלחם, אני מנתח את מה שאני רואה ותו לא.
לא משנה הכמות, השאלה כמה השפעה יש להם, ואני חושב שבין מקבלי ההחלטות - האחוז גבוה.
לא ייחסתי להם מניע אידאולוגי טהור, וזה כל תוכן החיים והקריירה שלהם,
אלא ש'ניחא להו בהפקירא'. לא עולה להם בבריאות, אולי אם הבית כנסת פתוח,
אבל הם שמחים שיסגר באיצטלא בריאותית. הם לא יגידו את זה כמובן, כי זה לא פופולרי (להגיד).

אני לא כ"כ מבין, האם אתה חושב שחילוני מחלל שבת בפרהסיא, אוכל נו"ט, ועוד כמה 'מצוות',
לא ניחון בשנאת עמי הארצות לתלמידי חכמים,
ובשנאת הדת?

אולי הם פחות שטופים, אפשר לסחור ולהתמקח אתם,
אבל אני בטוח שהיהדות היא לא משהו שאפשר לחיות לצידו בלי שום רגשות,
אהבה או שנאה. אין פרווה. יש מצפון, ויש גם שיקולים דמוגרפיים ופוליטיים.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:47 pm
על ידי שומע ומשמיע
דרומי כתב:מרגע לרגע מתחזקת אצלי ההכרה כי אין כאן שום 'שמד' והדומה לו, אלא ענין של שכל עקום וכעין 'שגעון' ה"י.

כך לדוגמא ההחלטה התמוהה שהתקבלה - כמובן בשניה האחרונה, כמנהג אדון עם עבדו - להשבית את הלימודים כבר מחר יום חמישי, באמתלא של הדבקה מתגברת.

והדברים כל כך תמוהים, הרי כל ילד מבין שכיון והכל עוד פתוח, הילדים לא ישארו בבית אלא ילכו ממקום למקום ו'יפיצו' את מה שקיבלו בימים הקודמים בבית הספר... והרבה יותר חכם ומתבקש להשאירם ביחד עם אותם ילדים שעמם שהו בלאו הכי בימים האחרונים, ומה כבר ישנה עוד יום באותה מסגרת בדיוק.

וכנראה שיש כאן איזה גזירה על בלבול המוחין. ה' ישלח לנו כתיבה וחתימה טובה ותחל שנה וברכותיה, מתחיל מברכת 'חונן הדעת'.

הסיבה המוצהרת להחלטה היתה שיש [לטענת גמזו] נתונים ברורים שפתיחת הלימודים העלתה את התחלואה ב'מגזר הכללי'.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:56 pm
על ידי שומע ומשמיע
אראל כתב:בקיצור, הכל מודים על חוד נקודת המטרה, שיש כאן משום הגבלת דת, וניצול הזדמנות פז איך לדחוק רגלי החרידים....
השאלה הוא רק האיך קורין להילד בשמו...

לא הבנתי איפה מצאת שהכל מודים למה שכתבת.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:57 pm
על ידי אראל
שומע ומשמיע כתב:
אראל כתב:בקיצור, הכל מודים על חוד נקודת המטרה, שיש כאן משום הגבלת דת, וניצול הזדמנות פז איך לדחוק רגלי החרידים....
השאלה הוא רק האיך קורין להילד בשמו...

לא הבנתי איפה מצאת שהכל מודים למה שכתבת.

לא כתבתי שהכל מודים 'למה שכתבתי'

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ד' ספטמבר 16, 2020 11:57 pm
על ידי בריה נמוכה
זהו ההגדרה וההסבר מדוע יש אנשים הרואים בצעדים שנעשו ע"י כל מדינות העולם
והומלצו ע"י רוב מוחלט של מנהלי בתי חולים. עקירת הדת או מזימות אחרות
ויקיפדיה
תאוריית קשר (הנקראת גם תאוריית קונספירציה או טענת מזימה), היא תאוריה המסבירה מצב או אירוע באופן מהפכני הנראה כסותר את הממצאים הגלויים לעין, על-בסיס ההנחה שגורמים רבי-כח מסתירים את האמת ומונעים את חשיפתה לציבור. תאוריות מסוג זה נדחות בדרך כלל על ידי רוב העוסקים בתחום, משום שתאוריה המבוססת על הממצאים באופן ישיר נראית סבירה יותר מן ההנחה שאותם ממצאים עוותו על ידי התארגנות חשאית
למה זה קורה
וכאשר קיימת חשדנות כלפי גופים בצמרת השלטון
וכן הגורם העיקרי להופעתן של תאוריות קשר הוא הניסיון להעניק הסבר נוח יותר לאירועים או מצבים שההסבר הקיים להם אינו מספק או גורם לאי נוחות לרבים
ובזכות כל המאמינים שקבינט הקורונה ורה"מ
זוממים נגד היהדות הצלחתי להבין האמינו בתאוריות של
השתלטות היהודים על העולם
תאוריית קשר זו עומדת בבסיס האנטישמיות. במרכז תאוריית הקשר מצויים הכתבים הידועים כפרוטוקולים של זקני ציון. לפי מקורות אנטישמיים הפרוטוקולים הללו הם סיכום הרצאה של בנימין זאב הרצל בישיבה סודית של הקונגרס הציוני הראשון. אותם מקורות טוענים כי מאז מתכנסים "זקני ציון" מדי פעם בחשאי ומחליטים על עניינים חובקי עולם, כגון גורלם של מדינות ועמים. באותם כינוסים חשאיים מתווים "זקני ציון" את הדרכים להשגת השלטון בעולם תוך ניצול אמצעי ממון, השחתה מוסרית של עמים וסיבוך מדינות במלחמות. מופע מודרני של תאוריה זו מצוי בתאוריית ממשלת הכיבוש הציונית, פרי עטו של הנאו-נאצי האמריקאי אריק תומפסון, לפיה הממשלות הרשמיות ברוב ארצות העולם אינן אלא ממשלות בובות, כאשר בפועל שולטת בהן ממשלת ישראל.

לפני מלחמת עיראק טענו אנטישמים כי ארצות הברית יוצאת למלחמה לא שלה ולמעשה נלחמת את מלחמתה של ישראל. טענה זו קנתה אחיזה גם בקרב ציבור שאינו מוגדר אנטישמי, ולא בפעם הראשונה: ישנה תאוריה הטוענת כי הנאצים לא יכלו לבצע את הפתרון הסופי ליהודים מבלי לשכנע ציבור רחב מאד, לאו דווקא אנטישמי, כי היהודים זוממים להשתלט על העולם, וכדי להגיע למעמד זה הם מתכננים מלחמות ותגרות בין עמים ומדינות. לאחר השואה ורצח של 6 מיליון יהודים, נראה שקונספירציות אנטישמיות לא דעכו, אלא כובשות לבבות נוספים ומתחזקות בקרב ציבורים ערבים ומוסלמים ואפילו אצל יפנים שמעולם לא פגשו יהודים. במזרח הרחוק התרחש "טוויסט" מעניין באופן שבו התאוריה משפיעה: יותר משהיא מלווה בשנאה כלפי היהודים, באים איתה הערצה אליהם ורצון להידמות אליהם.

לקראת סוף המאה העשרים, החלה תנועה של מכחישי שואה, שטוענים כי השואה עצמה היא פיקציה וקונספירציה של היהודים.

בעבר היוו תאוריות קשר העוסקות ביהודים עילה לעלילות דם ולפרעות ביהודים, בטענות זדון שהיהודים מפיצים מחלות, מרעילים בארות מים ורוצחים תינוקות של נוצרים למען עשיית שימוש טקסי בדם הקורבנות לכאורה, כל זאת בהוראת מנהיגי היהדות העולמית.

https://www.hamichlol.org.il/%D7%AA%D7% ... 7%A9%D7%A8

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 12:01 am
על ידי שש ושמח
יש כאן כמה שנלחמים באויבים דמיוניים, וכאילו למישהו יש ענין שיהודים לא יקיימו מצוות.
אבל ברור שבמציאות אינו כן, למרות שבודאי הרבה חילונים היו רוצים לראות התחלנות של הציבור החרדי, הרי אין זה משום עצם ההתחלנות, אלא משום שלדעתם זה יסייע לכלכלה, יפחית כפיה דתית, ועוד, - לכן ודאי שאין להם שום ענין בזה שיהודים לא יוכלו לשמוע תק"ש או להתפלל בכוונה, מאחר ואין לזה שום השפעה על אורח החיים הכללי, והחילונים לא ירויחו מזה כלום.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 12:03 am
על ידי אראל
אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]

אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 12:10 am
על ידי איש גבעות
ישנם ציבורים שמוכרחים לייצר כל הזמן אויבים דימיוניים כדי לחזק את השקפתם, וליישר את המציאות שלא כל כך מאירה להם פנים.
בבית המדרש בו אני לומד, לומד גם חסיד ברסלב שמשוכנע כעת שכל העולם כולו עושה מאמץ עילאי כדי למנוע ממנו ומחבריו להגיע לאומן.
ניסתי קצת להבהיר לו עובדות כהוויתן אך מאד מהר הבנתי שזה חסר תוחלת. הבחור מוכרח לסדר לעצמו "מניעות" כדי שיוכל להתגבר עליהם.
לי זה מזכיר, אם כי במינונים מופחתים, כמה מחשובי הכותבים דפה.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 12:19 am
על ידי שבע
ספר הבהיר (אודות 'חטא עץ הדעת'):
ירד סמאל הרשע עם כל חיילותיו
וביקש לו בארץ חבר כמותו
ומצא נחש בדמות גמל
ורכב עליו

נחש בדמות גומל חסדים
ועליו רוכב סמאל עם כל חיילותיו

שפת אמת תכון לעד
כי תעביר ממשלת זדון
מרכב ורוכב מן הארץ

ותמלוך אתה ה' א-להינו מהרה לבדך
על כל מעשיך

בהר ציון משכן כבודך
ובירושלים עיר קדשך

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 2:18 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
נראה לי שמוסכם לכו"ע שסגר יועיל להורדת התחלואה. (ואז יש מקום לדון בכל מה שדנו אם יש בעבור זה לבטל תפלה ות"ת וכו'). ונניח שזה הדבר הרצוי (ולא כאותם שאומרים שאדרבא זה מזיק יותר, אני לא מבין בזה, אבל חשוב לזכור, הפעם הממשלה כאן היא הראשונה בעולם שחוזרת ועושה סגר פעם שניה, ולא מצאו זמן מתאים יותר אלא אחרי ימי החופש וכו', בימים נוראים דווקא).
הבעיה היא שהסגר הזה לכאורה לא אמור להועיל.
הסגר הראשון השפיע כי הציבור היה ב'פחד' ושמע להוראות והוסיף עליהם.
כיום זה לא המצב ברוב הציבור, החרדי והכללי.
קשה להאמין שרק ע"י אכיפה יצליחו באמת לשמור על הכללים.
ובעיקר, הכללים מאד מקלים יחסית, שזה בעצם אומר שהסגר לא יעזור.
הנה כמה עובדות ברורות שלא היו בסגר הראשון, ויהיו הפעם
יהיו תפלות המוניות [גם אם בתוך קפסולות וכו', ועיין ערך מתווה הקפסולות בישיה"ק], ויטבלו במקוואות בערב ר"ה ויוכ"פ, וכו' וכו'. צרף לזה את אלפי בני הישיבות שיחזרו לבתיהם אחרי יוכ"פ, ומסתמא חלקם יתגלו אח"כ כחולים (כי ניסו למנוע הדבקה, אז ההדבקה עובדת בקצב איטי...), וחוזר חלילה. יהיו הפגנות השמאל וכו'. יהיו משפחות ביחד (ולא כמו שוויתרו רבים בער"פ). ועצם זה שבהמ"ד פתוחים לגמרי, כאשר ברור שא"א לאכוף את הכללים. מה שלא היה בגל הראשון.

אם אפי' בגור שהקפידו בשמירה על הכללים יותר מכל ציבור אחר, וכבר הם מתחילים להפנים שיש איזה משהו מכוון כנגד שומרי התורה, זה מלמד יותר ממשהו.

זה לא אומר שכעת צריך לזלזל בתקנות, אלא שצריך דעת ושכל באמת למנוע סכנה, אבל מי שמחליט מה "דעת תורה" ע"פ הוראות "משרד הבריאות", לפחות עכשיו די ברור שזה באמת לא קשור.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 2:32 am
על ידי דרש-משה
האם רק לי נראה שהקב"ה דווקא סיבב שיהיה הסגר בחגים ונתן לנו בזה מתנה נפלאה - יום הדין הראשון בתולדות מדינת ישראל שכל מקומות הבילוי סגורים, עשי"ת עם פחות קניות שאפשר לעשות שמסיחים דעת מעבודת היום, (ביטול כפרות הרחוב עם כל הצער בעלי חיים ושאר המכשולים בזה.. את הכפרות כדין בפיקוח הבד"ץ למי שמכיר אני מניח שיתקיים כרגיל), חול המועד כמו שצריך להיות - בבית עם הילדים..
וגם אין שום הפרעה ברוחניות מחמת הסגר, שהרי לא שמעתי על שום בית כנסת שהולך לשנות משהו מחמת הסגר.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 9:18 am
על ידי לבי במערב
בבריטניא ואוסטרליא לא דחו במכוון את הסגר לימים הנוראים, כמובן; משא"כ השלטון היהודי שבאה"ק ת"ו, לדאבון לב.

דרש-משה כתב: . . לא שמעתי על שום בית כנסת שהולך לשנות משהו מחמת הסגר.
לא שמענו אינה ראי', וד"ל.

אמנם הציבור ה'כללי' דהיום עיקר חולשתו הוא ש'בהפקירא ניחא לי'', אך הקרנות הנודעות לשמצה לא נעלמו לשום־מקום, גם בתקופה זו.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 9:50 am
על ידי בברכה המשולשת
מאמר שפרסם גוי אחד במדינה בה לא גזרו (עדיין) סגר נוסף. ולפי המאמר לא נראה לי שהוא יודע על הסגר החדש אצלנו.
ובדבריו (הנכונים בעיניי) מתברר בדיוק במאי קא עסקינן.
וחבי"ת

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 9:52 am
על ידי דרש-משה
לבי במערב כתב:בבריטניא ואוסטרליא לא דחו במכוון את הסגר לימים הנוראים, כמובן; משא"כ השלטון היהודי שבאה"ק ת"ו, לדאבון לב.


אני מדבר מבחינת "הם חשבו עלינו לרעה, והאלוקים חשבה לטובה"

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 10:37 am
על ידי ידידך - נעים ההליכות
בברכה המשולשת כתב:מאמר שפרסם גוי אחד במדינה בה לא גזרו (עדיין) סגר נוסף. ולפי המאמר לא נראה לי שהוא יודע על הסגר החדש אצלנו.
ובדבריו (הנכונים בעיניי) מתברר בדיוק במאי קא עסקינן.
וחבי"ת

אתה יכול לתמצת?

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 11:28 am
על ידי לבי במערב
הרב 'דרש-משה': אחר כל הענינים (הנכונים, כמובן) דהשגח"פ וכו', צריכים סו"ס להכיר ולידע גם את המציאות הארצית בה אנו עוסקים, גם אם היא כואבת במיוחד.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 1:32 pm
על ידי ידידך - נעים ההליכות
אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט, הרי ככל שהתחלואה מצדך יותר זמן, יותר אנשים בסיכון ידבקו, ולכן צריך לסיים את התחלואה מה שיותר מהר, הדרך הכי טוב לעשות את זה הוא ע"י סגר טפשי שיביא להתמרדות הציבור, וכך המחלה תתפשט יותר מהר ויווצר חסינות עדר.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 1:53 pm
על ידי דרומי
יש בזה הרבה מן האמת... [ידיד שלי (מבוגר יחסית) שכבר עידן ועידנים לא הלך למקוה מאימת הקורונה, הגיע היום לפתע... כנראה בהשפעת הסגר]

תחל שנה וברכותי'

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 2:28 pm
על ידי נחומצ'ה
אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]

אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט

שמחתי לשמוע שתושב ארה"ב אתה. א"כ מה לך בהסגרינו.
אוכל לספרך לך. שרוב קהילות החסידים בארץ, זה בבחינת הלכה ולא למעשה.
א"כ מה כל ההתעסקות בחוקי והגבלות הממשלה. ה'מעשה' הוא העיקר.
אם היה כאן גזירת שמד, היו מפטרלים כאן שוטרים, וסוגרים בית כנסת אחר בית כנסת [חוץ מ'חניכי הישיבות'...].

וכמו שכל כלכלן לא מבין, איך אנו החרדים חיים ושומרים על איכות חיים,
וכמו שכל רופא נשים לא מבין את הילודה ... [שווה אשכול באספקלריה],
אך הם אומרים את שלהם, ואנו חיים ובטוחים בשלנו...

לכן, מכאן ועד גזירת שמד, מכאן ועד הפיכת גמזו לצורר היהודים, הדרך רחוקה
[זהו תפקידו ולכך מונה. אך המעשה בידינו]

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 3:39 pm
על ידי ידידך - נעים ההליכות
נחומצ'ה כתב:
אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]

אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט

שמחתי לשמוע שתושב ארה"ב אתה. א"כ מה לך בהסגרינו.
אוכל לספרך לך. שרוב קהילות החסידים בארץ, זה בבחינת הלכה ולא למעשה.
א"כ מה כל ההתעסקות בחוקי והגבלות הממשלה. ה'מעשה' הוא העיקר.
אם היה כאן גזירת שמד, היו מפטרלים כאן שוטרים, וסוגרים בית כנסת אחר בית כנסת [חוץ מ'חניכי הישיבות'...].

וכמו שכל כלכלן לא מבין, איך אנו החרדים חיים ושומרים על איכות חיים,
וכמו שכל רופא נשים לא מבין את הילודה ... [שווה אשכול באספקלריה],
אך הם אומרים את שלהם, ואנו חיים ובטוחים בשלנו...

לכן, מכאן ועד גזירת שמד, מכאן ועד הפיכת גמזו לצורר היהודים, הדרך רחוקה
[זהו תפקידו ולכך מונה. אך המעשה בידינו]

הנשטרה תיכנס לבתי הכנסת? נצ"מ שלומי שגיא, קצין אג"מ במחוז ת"א לגלצ: "אם נראה שיש צפיפות בבית הכנסת, יגיע קצין משטרה לגבאי ויהיו שתי אפשרויות - או להתפלל עפ"י הנהלים שהוגדרו, או לפזר את התפילה".

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 3:48 pm
על ידי אראל
ידידך - נעים ההליכות כתב:
נחומצ'ה כתב:
אראל כתב:אגב, אצלינו בחו"ל בנוא יארק נשמע לאחרונה התגברות התחלואה בגל שני ה"י
ממש היום קיבלתי טלפון מאחד מהשכינות, [בתה הילדה רגילה אצלי בביתי], נודע לי שהאמא נחלתה בקורונה ל"ע
וביותר בשכונת קרון-הייטס [הסמוכה וקרובה לשכונתי]

אבל היות שכפי הנראה לע"ע גל השני אינו חמורה ותקיפה כ"כ כמו שראינו בתקופת הגל הראשונה רח"ל, בחדשי אדר-אייר
כרגע לא עולה על הדעת כלל על סגר בימים הקדושים הבעל"ט

שמחתי לשמוע שתושב ארה"ב אתה. א"כ מה לך בהסגרינו.
אוכל לספרך לך. שרוב קהילות החסידים בארץ, זה בבחינת הלכה ולא למעשה.
א"כ מה כל ההתעסקות בחוקי והגבלות הממשלה. ה'מעשה' הוא העיקר.
אם היה כאן גזירת שמד, היו מפטרלים כאן שוטרים, וסוגרים בית כנסת אחר בית כנסת [חוץ מ'חניכי הישיבות'...].

וכמו שכל כלכלן לא מבין, איך אנו החרדים חיים ושומרים על איכות חיים,
וכמו שכל רופא נשים לא מבין את הילודה ... [שווה אשכול באספקלריה],
אך הם אומרים את שלהם, ואנו חיים ובטוחים בשלנו...

לכן, מכאן ועד גזירת שמד, מכאן ועד הפיכת גמזו לצורר היהודים, הדרך רחוקה
[זהו תפקידו ולכך מונה. אך המעשה בידינו]

הנשטרה תיכנס לבתי הכנסת? נצ"מ שלומי שגיא, קצין אג"מ במחוז ת"א לגלצ: "אם נראה שיש צפיפות בבית הכנסת, יגיע קצין משטרה לגבאי ויהיו שתי אפשרויות - או להתפלל עפ"י הנהלים שהוגדרו, או לפזר את התפילה".

אתמול נשלח לקהלות החרדיות, ע"י מחלקת הבריאות שע"י ממשלת נוא יארק, רשימה ארוכה ומפורטת, עם 'המלצות' משלהם, האיך להתקבץ בבתי מדרשות, וביניהם, שלא יחזיק הביהכנ"ס יותר מ33 אחוז, ושיתקיים תקיעת שופר רק בחוץ, ועוד ועוד
לע"ע עדיין אינם פקודות, כי אם המלצות בעלמא
אבל א"א לידע מראש מה יש להם בראש ועל מה הם מתכוננים עלינו....
בחדשים עברו, כבר הציקו לנו די והותר...

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 4:06 pm
על ידי בברכה המשולשת
ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט, הרי ככל שהתחלואה מצדך יותר זמן, יותר אנשים בסיכון ידבקו, ולכן צריך לסיים את התחלואה מה שיותר מהר, הדרך הכי טוב לעשות את זה הוא ע"י סגר טפשי שיביא להתמרדות הציבור, וכך המחלה תתפשט יותר מהר ויווצר חסינות עדר.


כי הסגר מכן הרבה יותר נפשות ממה שיש בו תועלת (קטנה הרבה מהנטען) במניעת תמותה מקורונה.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 4:08 pm
על ידי בברכה המשולשת
ידידך - נעים ההליכות כתב:
בברכה המשולשת כתב:מאמר שפרסם גוי אחד במדינה בה לא גזרו (עדיין) סגר נוסף. ולפי המאמר לא נראה לי שהוא יודע על הסגר החדש אצלנו.
ובדבריו (הנכונים בעיניי) מתברר בדיוק במאי קא עסקינן.
וחבי"ת

אתה יכול לתמצת?


השלטון בכל מדינה רוצה לעשות סגר, כי זה רצונו של איש שלטון- להיכנס לחיי האזרחים ולנהל אותם לפי ראות עיניו.
הסיבה שהם נמנעים (ברוב העולם) מהטלת סגר נוסף הוא הידיעה שהציבור פשוט לא ישתף פעולה שוב עם זה.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 4:21 pm
על ידי סגי נהור
ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט

יש אנשים שלא מבינים גם דברים מאוד פשוטים.
ועז"נ: לך ואמור לאומן שעשאני כו'.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 4:55 pm
על ידי בברכה המשולשת
פורסם היום באתר ערוץ 7:


להשתחרר משבי הקונספציה
הרב אברהם וסרמן , כ"ח באלול תש"פ


א. הימים הנוראים ששיאם יום הכיפורים, מביאים לשולחנם של רבנים שאלות הלכתיות רבות. הקשות שבהן – שאלות של פיקוח נפש או ספק פיקוח נפש, בהם אנו דוחים את הצום כדי להציל את הנפש.

רבים שאלו – הרי כל מחלה קלה עלולה להתפתח לפיקוח נפש, ואם כך – אפילו הצטננות קלה העלולה להתפתח לדלקת ריאות ולמוות, תדחה את הצום!

התשובה לכך היא, שרק מצב של פיקוח נפש העומד ממש מול עינינו מתיר לדחות את צום. גם אם יש ספק המתלווה אליו.

הדוגמה שהמשנה (יומא פרק ח) מדברת עליה מבהירה זאת. אם אנו רואים בית שקרס – אם היה שם אדם, המצב הוא ודאי מסוכן. הספק – האם האדם אכן שם, האם עדיין חי, וגם אם כן – האם נצליח להציל אותו עד שנסיים לפנות את האבנים ועוד.

אבל כשהמצב כרגע לא מסוכן – אין דוחים את הצום מפני חשש עתידי.

ב. ימים אלה שבים ומזכירים לנו מדי שנה את מחדל יום הכיפורים. המחדל נבע בעיקרו מקונספציה שגויה שאיש לא טרח לאתגר אותה – המצרים לא יעזו לצאת למלחמה, שש שנים לאחר התבוסה הקשה שלהם במלחמת ששת הימים.

כך התעלמו הגורמים הקובעים מהנתונים שהגיעו אליהם, ואשר כל חייל בתעלת סואץ יכול היה לראות – ההכנות האדירות של מצרים למלחמה. אפילו בערב המלחמה כשההכנות הפכו גלויות יותר – הקונספציה עיוורה את העיניים ולא אפשרה לנתונים לבלבל אותה.

נראה ששוב אנו במצב כזה.

לדעת חלק ממנהלי בתי-החולים הגדולים, הם אינם קרובים לקריסה. ודאי לא בתי החולים שבאזור המרכז, שם חיה רוב המדינה. גם הסבורים שאנו קרובים לקריסה – מודים שהיא לא ממש בפתח אלא מעלים חששות גדולים מפניה.

לכאורה נראה שהדבר דומה יותר לחשש מפני מה שיתפתח בעתיד שאינו מוגדר כעת פיקוח נפש. בייחוד לאחר שבסבב הקודם נוכחנו לראות שהפחדות של גורמים במערכת הרפואית היו תלושות לגמרי מהמציאות.


אך בעיקר – מה המשמעות של הביטוי המפחיד "קריסת בתי החולים"? האם כמו מקדש דגון שמתמוטט על יושביו בידי שמשון הגיבור, יקרסו בתי החולים על יושביהם? ודאי שלא. הכוונה שבתי החולים לא יעמדו במספר המאושפזים.

ואז... ובכן מה יהיה אז? אנו נמצא יותר נפטרים ל"ע מחמת הקורונה.

משהו כאן לא הגיוני, או לפחות לא קוהורנטי בצורת השיקול. למה מספר הנפטרים הקיים היום לא מצדיק סגר וכשהוא יעלה – זה מצדיק סגר? אם עבור חיי אדם אנו מוכנים להרוס את הכלכלה הלאומית והחוסן הבטחוני שהיא מקיימת, את הפרנסה של מאות אלפי אנשים, את עתידם וחלומותיהם, את בריאותם הנפשית, יציבות המשפחה שלהם, ועוד – היינו צריכים לעצור הכל כבר מזמן. בלי קשר לקריסה.

המצב הוא, שמקובל עלינו להמשיך ולהתנהל גם כשיש אחוז מסוים של נפטרים, ולא עוצרים הכל. אלפי אנשים מתים מדי שנה מזיהום אויר של המפעלים, מתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אימונים, זיהום נרכש בבתי החולים, ועוד גורמי מוות, ה' ישמור.

לא עוצרים את כל המשק התחבורה והמפעלים – אבל עושים כל מאמץ להפחית אותם. למה הקורונה שונה מהם?

בנוסף, כבר עתה יש נתונים על עליה של עשרות אחוזים במספר המתאבדים ובניסיונות ההתאבדות בגלל הקורונה. לאחרונה פורסם עוד, כי ערירים רבים ששהו בבית בלי קשר עם הסביבה מצאו כך את מותם. גם זו אחת מתוצאות הסגר וההגבלות. כך יצא "שכרנו" בהפסד נפשות כאן ועכשיו, לא בעתיד.

ג. את בעיית בתי החולים, אפשר לפתור באופן קל וזול בהרבה. לגייס רופאים ואחיות בפנסיה, להרחיב את יכולת הקליטה של בתי החולים. לגייס את הצבא וחיל הרפואה שנשלחים מעת לעת לאזורים שונים בעולם בהם מתרחש אסון, הפעם לא צריך לטוס. זה ליד הבית.

ואם כבר מלחמת יום הכיפורים – במלחמת יום הכיפורים (כמו במלחמות אחרות), כשמפקד נהרג, תופס הסגן את מקומו ומוביל את החיילים. כשגם הוא נהרג תופס אחד המפקדים הזוטרים יותר, ולעתים אפילו חייל פשוט, את הפיקוד. רבים מאלה זכו אח"כ לצל"ש עבור אומץ תושיה והצלחה בקרב.

כשהיה חשש שמא כח האדם הצהל"י לא יספיק להמשך המלחמה – עלתה האפשרות לגייס שמיניסטים לצבא. מה שבסוף לא היה נדרש.

כמו במלחמה, מדוע לא לגייס רופאים ואחיות סטאז'רים – אף שחסרות להם הדיפלומה וההתנסות – למלחמה בנגיף הזה, כשהם מונחים בידי רופאים בכירים?

איכשהו נוצר הרושם שסגר הפך להיות 'תרופת פלא' ומתכון להצלחה, כשהמדד היחיד להצלחה זו הוא מספר הנפטרים ומצב המחלקות בבתי-החולים, תוך התעלמות משאר הנתונים. את המחיר הכבד בפרנסה בחוסן הכלכלי והלאומי, וגם בנפש, ישלם העם כולו. גרוע מכך – לכל בר דעת ברור, כי בהעדר פעולות משלימות לקטיעת שרשרת ההדבקה הסגר לא יועיל, והוא כמו פלסתר על עורק מדמם.

אין די מילים באמתחתי לבטא את כאב הלב, את התסכול והזעם. אני מתחנן לכל מי שביכולתו להשפיע – לעצור את האסון מבעוד מועד. הצילו!

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 5:55 pm
על ידי דרומי
ייש"כ. ניכרים דברי אמת, והלוואי יחוס עם עני ואביון וירחם.

[חושבני שאכן עיקר השאלה כאן היא: ממה נפשך? אם אכן הסגר כל כך חיוני, איך יתכן שהיום עדיין הכל פתוח? ואיך מתירים תפלות במניינים מצומצמים - וכי בזה אין סיכון?

וכעין דוגמא רחוקה - כשהיו שטענו שצריך לוותר לערבים וכו' כדי להשיג 'שלום' חיוני, ויש לתת להם שטחי ארץ שהם דורשים, נשאלה שאלת 'ממה נפשך': אם אכן ה'שלום' כל כך חיוני, למה לא ניתן להם גם את ירושלים והכותל המערבי? פיקוח נפש דוחה הכל! אלא שהכל יודעים כי ה'שלום' אינו כה חיוני כמו שמציירים, וההיפך הוא הנכון].

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 8:04 pm
על ידי ידידך - נעים ההליכות
בברכה המשולשת כתב:
ידידך - נעים ההליכות כתב:אני לא מבין את המתנגדים לסגר, למה לא מבינים דבר כה פשוט, הרי ככל שהתחלואה מצדך יותר זמן, יותר אנשים בסיכון ידבקו, ולכן צריך לסיים את התחלואה מה שיותר מהר, הדרך הכי טוב לעשות את זה הוא ע"י סגר טפשי שיביא להתמרדות הציבור, וכך המחלה תתפשט יותר מהר ויווצר חסינות עדר.


כי הסגר מכן הרבה יותר נפשות ממה שיש בו תועלת (קטנה הרבה מהנטען) במניעת תמותה מקורונה.

נכון, על זה לא חשבתי.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2020 8:21 pm
על ידי ידידך - נעים ההליכות
בברכה המשולשת כתב:פורסם היום באתר ערוץ 7:


להשתחרר משבי הקונספציה
הרב אברהם וסרמן , כ"ח באלול תש"פ


א. הימים הנוראים ששיאם יום הכיפורים, מביאים לשולחנם של רבנים שאלות הלכתיות רבות. הקשות שבהן – שאלות של פיקוח נפש או ספק פיקוח נפש, בהם אנו דוחים את הצום כדי להציל את הנפש.

רבים שאלו – הרי כל מחלה קלה עלולה להתפתח לפיקוח נפש, ואם כך – אפילו הצטננות קלה העלולה להתפתח לדלקת ריאות ולמוות, תדחה את הצום!

התשובה לכך היא, שרק מצב של פיקוח נפש העומד ממש מול עינינו מתיר לדחות את צום. גם אם יש ספק המתלווה אליו.

הדוגמה שהמשנה (יומא פרק ח) מדברת עליה מבהירה זאת. אם אנו רואים בית שקרס – אם היה שם אדם, המצב הוא ודאי מסוכן. הספק – האם האדם אכן שם, האם עדיין חי, וגם אם כן – האם נצליח להציל אותו עד שנסיים לפנות את האבנים ועוד.

אבל כשהמצב כרגע לא מסוכן – אין דוחים את הצום מפני חשש עתידי.

ב. ימים אלה שבים ומזכירים לנו מדי שנה את מחדל יום הכיפורים. המחדל נבע בעיקרו מקונספציה שגויה שאיש לא טרח לאתגר אותה – המצרים לא יעזו לצאת למלחמה, שש שנים לאחר התבוסה הקשה שלהם במלחמת ששת הימים.

כך התעלמו הגורמים הקובעים מהנתונים שהגיעו אליהם, ואשר כל חייל בתעלת סואץ יכול היה לראות – ההכנות האדירות של מצרים למלחמה. אפילו בערב המלחמה כשההכנות הפכו גלויות יותר – הקונספציה עיוורה את העיניים ולא אפשרה לנתונים לבלבל אותה.

נראה ששוב אנו במצב כזה.

לדעת חלק ממנהלי בתי-החולים הגדולים, הם אינם קרובים לקריסה. ודאי לא בתי החולים שבאזור המרכז, שם חיה רוב המדינה. גם הסבורים שאנו קרובים לקריסה – מודים שהיא לא ממש בפתח אלא מעלים חששות גדולים מפניה.

לכאורה נראה שהדבר דומה יותר לחשש מפני מה שיתפתח בעתיד שאינו מוגדר כעת פיקוח נפש. בייחוד לאחר שבסבב הקודם נוכחנו לראות שהפחדות של גורמים במערכת הרפואית היו תלושות לגמרי מהמציאות.


אך בעיקר – מה המשמעות של הביטוי המפחיד "קריסת בתי החולים"? האם כמו מקדש דגון שמתמוטט על יושביו בידי שמשון הגיבור, יקרסו בתי החולים על יושביהם? ודאי שלא. הכוונה שבתי החולים לא יעמדו במספר המאושפזים.

ואז... ובכן מה יהיה אז? אנו נמצא יותר נפטרים ל"ע מחמת הקורונה.

משהו כאן לא הגיוני, או לפחות לא קוהורנטי בצורת השיקול. למה מספר הנפטרים הקיים היום לא מצדיק סגר וכשהוא יעלה – זה מצדיק סגר? אם עבור חיי אדם אנו מוכנים להרוס את הכלכלה הלאומית והחוסן הבטחוני שהיא מקיימת, את הפרנסה של מאות אלפי אנשים, את עתידם וחלומותיהם, את בריאותם הנפשית, יציבות המשפחה שלהם, ועוד – היינו צריכים לעצור הכל כבר מזמן. בלי קשר לקריסה.

המצב הוא, שמקובל עלינו להמשיך ולהתנהל גם כשיש אחוז מסוים של נפטרים, ולא עוצרים הכל. אלפי אנשים מתים מדי שנה מזיהום אויר של המפעלים, מתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אימונים, זיהום נרכש בבתי החולים, ועוד גורמי מוות, ה' ישמור.

לא עוצרים את כל המשק התחבורה והמפעלים – אבל עושים כל מאמץ להפחית אותם. למה הקורונה שונה מהם?

בנוסף, כבר עתה יש נתונים על עליה של עשרות אחוזים במספר המתאבדים ובניסיונות ההתאבדות בגלל הקורונה. לאחרונה פורסם עוד, כי ערירים רבים ששהו בבית בלי קשר עם הסביבה מצאו כך את מותם. גם זו אחת מתוצאות הסגר וההגבלות. כך יצא "שכרנו" בהפסד נפשות כאן ועכשיו, לא בעתיד.

ג. את בעיית בתי החולים, אפשר לפתור באופן קל וזול בהרבה. לגייס רופאים ואחיות בפנסיה, להרחיב את יכולת הקליטה של בתי החולים. לגייס את הצבא וחיל הרפואה שנשלחים מעת לעת לאזורים שונים בעולם בהם מתרחש אסון, הפעם לא צריך לטוס. זה ליד הבית.

ואם כבר מלחמת יום הכיפורים – במלחמת יום הכיפורים (כמו במלחמות אחרות), כשמפקד נהרג, תופס הסגן את מקומו ומוביל את החיילים. כשגם הוא נהרג תופס אחד המפקדים הזוטרים יותר, ולעתים אפילו חייל פשוט, את הפיקוד. רבים מאלה זכו אח"כ לצל"ש עבור אומץ תושיה והצלחה בקרב.

כשהיה חשש שמא כח האדם הצהל"י לא יספיק להמשך המלחמה – עלתה האפשרות לגייס שמיניסטים לצבא. מה שבסוף לא היה נדרש.

כמו במלחמה, מדוע לא לגייס רופאים ואחיות סטאז'רים – אף שחסרות להם הדיפלומה וההתנסות – למלחמה בנגיף הזה, כשהם מונחים בידי רופאים בכירים?

איכשהו נוצר הרושם שסגר הפך להיות 'תרופת פלא' ומתכון להצלחה, כשהמדד היחיד להצלחה זו הוא מספר הנפטרים ומצב המחלקות בבתי-החולים, תוך התעלמות משאר הנתונים. את המחיר הכבד בפרנסה בחוסן הכלכלי והלאומי, וגם בנפש, ישלם העם כולו. גרוע מכך – לכל בר דעת ברור, כי בהעדר פעולות משלימות לקטיעת שרשרת ההדבקה הסגר לא יועיל, והוא כמו פלסתר על עורק מדמם.

אין די מילים באמתחתי לבטא את כאב הלב, את התסכול והזעם. אני מתחנן לכל מי שביכולתו להשפיע – לעצור את האסון מבעוד מועד. הצילו!

ממש לא מובן איך רוב הציבור עם הרבנים לא קולטים דברים כה פשוטים , זה נראה שהצרות רק התחילו, ומי יודע איזה תקופה קשה מחכה לנו, בכיר בסידיסי אמר שהמסכות יותר יעילים מהחיסונים, זאת אומרת שגם כשיהיה חיסון הגזירות הקשות לא יבטלו.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2020 10:41 am
על ידי דרומי
בדיוק בשביל זה אנו מתפללים בר"ה ויוהכ"פ לשנה טובה חדשה ומבורכת, ומי שעזר לנו עד היום יעזור לנו הלאה וביתר שאת וביתר עז.

[כצפוי הסגר הוא בדיחה, כרגיל בארצנו - יש את אלו שמצפצפים ומזלזלים, ויש את ה"פרייארים" הממושמעים, שבעצם אין כל תועלת במשמעת שלהם כל עוד מסביב ייהום הסער. אבינו מלכנו, עשה למען עוללינו וטפנו!]

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 4:13 pm
על ידי נחומצ'ה
ויהי ממחרת ימי ראש השנה.
מישהו הרגיש 'שעת השמד'?
היה איזה מנין שהתבטל או פוזר?
רק שמענו שהחופים בכינרת, לראשונה היו ריקים מאדם
וכלל הציבור הישראלי, היה ממושמע לסגר וכך הכבישים היו ריקים...
מתוך שלא לשמה בא לשמה. הפרהסיא הציבורית נשמרה היטב שבת ויו"ט
זה נקרא לעשות 'נחת רוח' לבורא ית'.

אגב, במקום לקטר יש צדיקים הפועלים באופן החיובי.
שמעתי על הרה"צ רי"מ ערלנגר, שאירגן מניני תהילים לביטול גזירת הסגר
היינו שחלילה יהודים 'של יום כיפור', ימנעו מלבא להתפלל
יש מדרש או מעין זה, "פנה את תפילת הערער" היינו זה התפילה הערירית
תפילה יחידנית של פעם בשנה, וע"ז "ולא בזה את תפילתם".

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 5:24 pm
על ידי תורה מפוארת
נחומצ'ה כתב:ויהי ממחרת ימי ראש השנה.
מישהו הרגיש 'שעת השמד'?
היה איזה מנין שהתבטל או פוזר?
רק שמענו שהחופים בכינרת, לראשונה היו ריקים מאדם
וכלל הציבור הישראלי, היה ממושמע לסגר וכך הכבישים היו ריקים...
מתוך שלא לשמה בא לשמה. הפרהסיא הציבורית נשמרה היטב שבת ויו"ט
זה נקרא לעשות 'נחת רוח' לבורא ית'.

אגב, במקום לקטר יש צדיקים הפועלים באופן החיובי.
שמעתי על הרה"צ רי"מ ערלנגר, שאירגן מניני תהילים לביטול גזירת הסגר
היינו שחלילה יהודים 'של יום כיפור', ימנעו מלבא להתפלל
יש מדרש או מעין זה, "פנה את תפילת הערער" היינו זה התפילה הערירית
תפילה יחידנית של פעם בשנה, וע"ז "ולא בזה את תפילתם".

כבר נאמר, שחשש הסגר לא היה על כוונתי ודכוותך שהיו באיןם להתפלל בכל מצב, אלא על ההוא שכהגרת המדרש 'פנה אל תפלת הערער' שמגיע רק פעמיים בשנה לביהכנ"ס להתפלל, האם בדקת שכל מכריך שאינם נמנים על חוגי החרדים היו אומנם בבית הכנסת או שהקילו ולא הלכו כי יש סגר? ומה יעשה ביו"כ שלא יהיה מסביבו 'מצב של יו"כ' בית כנסת וכל נדרי האם יכשל חלילה באכילה?
זה האבוי הגדול שעליה נזעקו גדו"י, לא עלי ועליך, כל ישראל ערבים זה לזה

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 6:52 pm
על ידי אראל
ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 7:45 pm
על ידי נחומצ'ה
אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........

עם ישראל לא צפצף. כי לא היו כלל מניעות. בירושלים לא נראתה ניידת אחת לרפואה.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 8:16 pm
על ידי אראל
נחומצ'ה כתב:
אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........

עם ישראל לא צפצף. כי לא היו כלל מניעות. בירושלים לא נראתה ניידת אחת לרפואה.

הה"ד מהאכל יצא מאכל ומעז יצא מתוק

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 8:18 pm
על ידי דרומי
האמת צריכה להיאמר, שהרבה נשים שרגילות ללכת לבית הכנסת בר"ה לא הלכו אלא שמעו תקיעת שופר בלבד בביתם וכדומה.

וזה אמור לגבי מי שמגדיר עצמו כ'חרדי'.

במגזר היותר רחב סביר להניח שלדאבוננו יש גם גברים שרגילים ללכת שלא הלכו (לא בדקתי עד כמה, אבל ברור שיש הרבה שלא הלכו). ולאו דוקא מפני גזירת ה'סגר' עצמה, אלא מפני שבאמת מפחדים. וה' יעזור שעד יום הכפורים כבר לא יהיה פרץ וצווחה, ויהיה אפשר להתפלל בשופי ובנקל מכל הבחינות.

Re: סגר בימים נוראים - הראוי לקצר התפלות, ולצמצם המניינים?

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2020 11:01 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
אראל כתב:ב"ה, שכלל ישראל עמדו בנסיון, ובמסירות נפש מלאה צפצפו על ה'גזירת השמד' ..........

מי זה 'כלל ישראל'? אלו אשר עמדו רגלי אבותם על הר סיני? משום שאם נוציא מ'כלל ישראל' אנשים שאינם מחוגינו, הרי אנחנו הם אלה אשר לא עמדו בנסיון.