עמוד 7 מתוך 13

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:16 pm
על ידי זאב ערבות
מבולבל כתב:א.הנה פתרון:


הפתרון שלך נשמע מצויין, אך יש בו בעיה קטנה, הכל בנוי על משמעת, ומשמעת זה מוצר נדיר היום. הנה לדוגמא בכל הכבישים יש שלטים על המהירות המותרת ועל הסכנה שבנהיגה מהירה ולא לדבר בפלפון בשעת הנהיגה ושכולם יחגרו חגורות וכו' וכו' כל מיני שלטים להגברת התודעה של נהיגה לפי הכללים, ועכשיו תאמר לי כמה נוהגים במהירות המותרת? כמה חוגרים את כל הנוסעים? כמה מדברים בפלאפון? והתוצאות תראה שאין כמעט יום בלי הרוגים ופצועים. וזה דרכו של עולם.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:19 pm
על ידי זאב ערבות
מלבב כתב:לא רואה איפה כתוב ש5 מתו?
וגם הילדה שמתה, אולי היה סיפור דומה לשל אושרי אסולין
https://mobile.srugim.co.il/article/458056

נכון, שכחתי להעתיק את השורה הזו:
During that same time period, the death toll among children in Florida went from 4 to 5.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:22 pm
על ידי נוטר הכרמים
אני לא כ"כ מבין את השיח והטענה של ר' זאב על האחריות.
אנחנו כאן בארץ חיים כבר קרוב לחצי שנה בתוך הקורונה.
יש דעות שונות ונטיות בטבעי בני אדם איך להתנהג וכמה להחמיר.
אז נכון שזה מחולק קצת לפי קבוצות ואוירה, אבל בסופו של דבר כל אחד אחראי על עצמו.
אם ראש ישיבה מחליט לטובת בחורי ישיבתו (ולטובתם בלבד, הרי מצידו הוא יכול לשחק ראש קטן וגם לחסוך כסף)
לפתוח את הישיבה באיזו מתכונת, והוא פורס בפני ההורים והתלמידים את התוכנית שלו,
וכי הוא לוקח אחריות על מישהו יותר מאשר אדם שפותח את המסעדה או את בית המלון ונדבקים שם?

זה כלפי הבריות וכלפי החוק (אם הוא מאפשר לו), וכלפי שמיא - פשוט שבינתיים לאור הנתונים עד כה,
קשה לבוא בטענות למי שפותח, לאור הנסיון בשטח עם למעלה מרבבת תלמידים. וכאמור.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:31 pm
על ידי בברכה המשולשת
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:הם מתו מהקורונה או עם הקורונה?
איך בכל העולם ילדים בודדים מתו מקורונה, ובפלורידה לבד מתו 5?

זו ההודעה באנגלית:

יותר ממה שכתוב כאן איני יודע ואיני יודע מה המקור שלך שבכל העולם מתו רק ילדים בודדים ועד כמה הוא אמין. בהרבה מדינות מסתירים מידע או שאין מידע.
כעת צריך לעשות חשבון לפי המספרים הללו מה האחוזים והם גבוהים בהרבה ממה שכתב הרב בברכה המשולשת.

לא רואה איפה כתוב ש5 מתו?
וגם הילדה שמתה, אולי היה סיפור דומה לשל אושרי אסולין
https://mobile.srugim.co.il/article/458056

נכון, שכחתי להעתיק את השורה הזו:
During that same time period, the death toll among children in Florida went from 4 to 5.


כמו שכתבתי לעיל, 0.015% ממספר הילדים מתחת לגיל 17 שפורסם שם הוא 4.7. כך ש- 5 זה בערך השיעור שכתבתי (מה גם שלא כתוב שלארבעת האחרים לא היו מחלות רקע)

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:32 pm
על ידי זאב ערבות
בברכה המשולשת כתב:
זאב ערבות כתב: כעת הבאתי לעיל בהודעה מסוכנות ידיעות מארה"ב לגבי המספרים בפלורידה בלבד והם סותרים את המספרים שלך (בהנחה שניתן לסמוך על המספרים או כל מספרים שמדווחים בכל מקום שהוא).


את המספרים שלי ראיתי במחקרים על זה.
וילדה אחת (שנניח שאין לה בעיות רקע) מתוך 31,150 ילדים מתחת לגיל 17 שמאובחנים עם קורונה זה אפילו פחות מ0.015%. (0.015% של 31,150 זה בערך 4.7)

ראשית תראה בהודעה למעלה ששכחתי שורה מההודעה באנגלית שם מובא מספר המתים בילדים. אך המספר הוא 5 מתוך 313 חולים שאושפזו! וזה קרוב לשלש אחוז! ו313 מתוך 30000 חולים זה אחוז ולא 0.015. וזה רק בפלורידה! (כידוע בסטיסטיקה ניתן לשחק עם המספרים).

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:37 pm
על ידי זאב ערבות
נוטר הכרמים כתב:אני לא כ"כ מבין את השיח והטענה של ר' זאב על האחריות.
אנחנו כאן בארץ חיים כבר קרוב לחצי שנה בתוך הקורונה.
יש דעות שונות ונטיות בטבעי בני אדם איך להתנהג וכמה להחמיר.
אז נכון שזה מחולק קצת לפי קבוצות ואוירה, אבל בסופו של דבר כל אחד אחראי על עצמו.
אם ראש ישיבה מחליט לטובת בחורי ישיבתו (ולטובתם בלבד, הרי מצידו הוא יכול לשחק ראש קטן וגם לחסוך כסף)
לפתוח את הישיבה באיזו מתכונת, והוא פורס בפני ההורים והתלמידים את התוכנית שלו,
וכי הוא לוקח אחריות על מישהו יותר מאשר אדם שפותח את המסעדה או את בית המלון ונדבקים שם?

זה כלפי הבריות וכלפי החוק (אם הוא מאפשר לו), וכלפי שמיא - פשוט שבינתיים לאור הנתונים עד כה,
קשה לבוא בטענות למי שפותח, לאור הנסיון בשטח עם למעלה מרבבת תלמידים. וכאמור.

אם לא הבנת עד עתה, לא אטרח יותר ומבחינה מעשית אתה צודק בדבריך שיש דעות שונות ונטיות בין בני אדם... ושבסופו של דבר כל אחד אחראי בשביל עצמו, ומדבריך משמע שהר"י לא מכריח אף אחד ללכת במתווה שהחליט אלא מציג זאת להורים ולתלמידים, אך זה לא מה שנשמע ממה שכתבו לעיל ושהבנתי שראש הישיבה רוצה לתת את השיעור שלו ולא משנה עם ימות תלמיד אחד.. או שמא החום הכבד בחוץ השפיע עלי (גם אצלינו חום כבד) ולא הבנתי במה מדובר, אז אני חוזר בי מכל דברי.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:40 pm
על ידי בברכה המשולשת
זאב ערבות כתב:
בברכה המשולשת כתב:
זאב ערבות כתב: כעת הבאתי לעיל בהודעה מסוכנות ידיעות מארה"ב לגבי המספרים בפלורידה בלבד והם סותרים את המספרים שלך (בהנחה שניתן לסמוך על המספרים או כל מספרים שמדווחים בכל מקום שהוא).


את המספרים שלי ראיתי במחקרים על זה.
וילדה אחת (שנניח שאין לה בעיות רקע) מתוך 31,150 ילדים מתחת לגיל 17 שמאובחנים עם קורונה זה אפילו פחות מ0.015%. (0.015% של 31,150 זה בערך 4.7)

ראשית תראה בהודעה למעלה ששכחתי שורה מההודעה באנגלית שם מובא מספר המתים בילדים. אך המספר הוא 5 מתוך 313 חולים שאושפזו! וזה קרוב לשלש אחוז! ו313 מתוך 30000 חולים זה אחוז ולא 0.015. וזה רק בפלורידה! (כידוע בסטיסטיקה ניתן לשחק עם המספרים).


אני כתבתי ש0.015% זה שיעור התמותה מבין הנשאים המאובחנים בגילאי 50 ומטה בלי מחלות רקע. (וזה יוצא 4.7 ביחס למספר המאובחנים שפורסם בהודעה)
לא דיברתי על אחוזי מאושפזים מבין המאובחנים (שאיננו נוגע לענייננו) או על אחוזי תמותה בין המאושפזים (שגם זה לא רלוונטי כלל לענייננו).

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:51 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
בקישור שהבאת מוסבר למה אתה לא קראת את כל המשפט שכתבתי טרם כתיבת תגובתך?

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:53 pm
על ידי זאב ערבות
בברכה המשולשת כתב:אני כתבתי ש0.015% זה שיעור התמותה מבין הנשאים המאובחנים בגילאי 50 ומטה בלי מחלות רקע. (וזה יוצא 4.7 ביחס למספר המאובחנים שפורסם בהודעה)
לא דיברתי על אחוזי מאושפזים מבין המאובחנים (שאיננו נוגע לענייננו) או על אחוזי תמותה בין המאושפזים (שגם זה לא רלוונטי כלל לענייננו).

נכון, אך הבעיה עם כל המספרים שהם משתנים מרגע לרגע ואין מספרים מדוייקים ולמשל כעת סיפרתי באשכול אחר שנוות ביתי חלתה באופן קשה ביותר אך לא דיווחה על כך לאף אחד וטוענת שאף אני חליתי ולא דיווחתי וכך יש הרבה אנשים שחלו והחלימו בלי שדווח ובכך בכל העולם האם אתה יודע כמה חלו בהודו ובסין ובפקיסטן ובעשרות מדינות בשביל שתדע את רמת האמינות של המספרים? כך שהמספרים והאחוזים שאתה מביא לא אומרים הרבה. אך פה מובא לך נתון אמין שמתוך 313 ילדים שאושפזו - חמשה מתו! וזה מספר גבוה וזה במדינה שיש בה שרותי רפואה טובים, לך תדע מה קורה במדינות נחשלות.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 10:54 pm
על ידי זאב ערבות
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:בקישור שהבאת מוסבר למה אתה לא קראת את כל המשפט שכתבתי טרם כתיבת תגובתך?

קראתי וחזרתי וקראתי. כנראה אני קשה הבנה.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 11:02 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
אסביר עוד פעם. הראש ישיבה הוא לא רופא וחוקר, ואין לו הכח להיות חוקר. כמו אבא הדואג לילדיו, לא נהיה רופא מחמת זה, כמו"כ ראש ישיבה. עליו לדאוג שיתאימו הוראותיו בענין הבריאות לנוהלי הרופאים. ראש ישיבה שנכנס לעניינים ומחליט בעניינים רפואיים לבד, הוא עתיד לתת דין וחשבון עבור זה, או משום שעל ידי ההתעסקות בזה הוא מתרשל בלימוד, או משום שברור שיטעה בעניינים רפואיים בשעה שאינו יודע בין ימינו לשמאלו בעניינים אלו.

כאשר הוא מציע איזה פתרון להבעיא הנוכחית, שהיא בחורים המסתובבים באפס מעש, ללא מסגרת וללא מחייב וללא החיזוק של הסביבה, הוא אמור להבין את הסוגיא שלו, ולהשאיר את ענייני הרפואה להרופא. ולכן עליו לשלוח את המתווה שלו להחוקרים לבדוק אם זה מעשי בכלל. ואם זה מעשי, וסיכוי הסכנה הם פחותים (אני לא יודע ואתה לא יודע ודיטשק לא יודע אם כן או לא), אז מותר לו לקחת את הסיכוי הזה. ואם לא, אז שלא יקח אותו. בכל אופן, האחריות איננה רובצת עליו, והוא עשה את שלו. ואם אכן יקרה משהו, לא עליו תלונותינו. משא"כ אם בן אדם פותח ישיבה ואינו שואל את דעת הרופאים, ומצפצף על כל בעית הקורונה, הוא נושא אחריות בכל תוצאות מעשיו. ומי שמרים ידים ואומר 'אין עצה ואין תקוה' וסוגר את הכל ומשאיר את תלמידיו ברחוב, הרי הוא נושא באחריות הירידה של כל בחור. ואם הוא שאל את חוות דעת הרופאים, והם שללו כל מתווה ופתרון, אז הוא פטור מהאחריות הזאת.

שאלה אחת יש לפנינו, מה לעשות במצב זה. אין שאלה 'מי נושא באחריות', האחריות היא לשאול את השאלה מה לעשות.

ברוך שלא עשאני ראש ישיבה, מכמה סבות, ולכן אני פטור מלחשוב על הבעיא הזאת.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ב' יולי 27, 2020 11:18 pm
על ידי מלבב
In many of the cases where children have died after contracting COVID-19, Freedman said, there is little evidence that it was actually the virus that killed them.

"They often are high-risk children who have significant co-morbidities that place them at risk for significant outcomes with any virus," he said.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 2:03 am
על ידי זאב ערבות
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אסביר עוד פעם. הראש ישיבה הוא לא רופא וחוקר, ואין לו הכח להיות חוקר. כמו אבא הדואג לילדיו, לא נהיה רופא מחמת זה, כמו"כ ראש ישיבה. עליו לדאוג שיתאימו הוראותיו בענין הבריאות לנוהלי הרופאים. ראש ישיבה שנכנס לעניינים ומחליט בעניינים רפואיים לבד, הוא עתיד לתת דין וחשבון עבור זה, או משום שעל ידי ההתעסקות בזה הוא מתרשל בלימוד, או משום שברור שיטעה בעניינים רפואיים בשעה שאינו יודע בין ימינו לשמאלו בעניינים אלו.

כאשר הוא מציע איזה פתרון להבעיא הנוכחית, שהיא בחורים המסתובבים באפס מעש, ללא מסגרת וללא מחייב וללא החיזוק של הסביבה, הוא אמור להבין את הסוגיא שלו, ולהשאיר את ענייני הרפואה להרופא. ולכן עליו לשלוח את המתווה שלו להחוקרים לבדוק אם זה מעשי בכלל. ואם זה מעשי, וסיכוי הסכנה הם פחותים (אני לא יודע ואתה לא יודע ודיטשק לא יודע אם כן או לא), אז מותר לו לקחת את הסיכוי הזה. ואם לא, אז שלא יקח אותו. בכל אופן, האחריות איננה רובצת עליו, והוא עשה את שלו. ואם אכן יקרה משהו, לא עליו תלונותינו. משא"כ אם בן אדם פותח ישיבה ואינו שואל את דעת הרופאים, ומצפצף על כל בעית הקורונה, הוא נושא אחריות בכל תוצאות מעשיו. ומי שמרים ידים ואומר 'אין עצה ואין תקוה' וסוגר את הכל ומשאיר את תלמידיו ברחוב, הרי הוא נושא באחריות הירידה של כל בחור. ואם הוא שאל את חוות דעת הרופאים, והם שללו כל מתווה ופתרון, אז הוא פטור מהאחריות הזאת.

שאלה אחת יש לפנינו, מה לעשות במצב זה. אין שאלה 'מי נושא באחריות', האחריות היא לשאול את השאלה מה לעשות.

ברוך שלא עשאני ראש ישיבה, מכמה סבות, ולכן אני פטור מלחשוב על הבעיא הזאת.

תודה על ההסבר שלך והבנתי כבר בפעם הראשונה. אתה מתחיל לתת הסבר שתפקיד רה"י לתת שיעורים וכל השאר לא מענינו. בימי שלום אכן זה כך, ועולם כמנהגו נוהג וכפי שכתבתי יש לישיבה מן הסתם מנהל שתפקידו לנהל את הענינים ושלראש הישיבה יהיה מנוחה. אך אם כן, מדוע כשזה נוגע לכספי הישיבה כן פתאום יש מרץ ולנסוע למרחקים להביא טרף לישיבה? משמע לצורך מותר להתבטל מהשיעורים! כך שהתירוץ שלך לא מתקבל. אם יש לו זמן לנסיעות, שיהיה לו גם זמן לטפל בבעיות שהתעוררו כעת בשעת המגפה שזה מצב לא נורמאלי פשוטו כמשמעו וממי אתה מצפה שינהל את הענינים? מהמנהל? במצבים כאלה מביטים לראש ישיבה לקבל הדרכה, ואם הוא לא מבין ברפואה, עליו לדאוג ולהבין! אב הולך לרופא כששילדו חולה, אז הר"י צריך להיוועץ ברופאים כיצד לנהג את הישיבה ואין לו טענה שאינו יודע בין ימינו לשמאלו. מגוחך לעשות השוואה אך ניקח לדוגמא את החזון איש, באו להיוועץ עמו בעניני רפואה, האם הוא דחה את האנשים ואמר להם לכו לרופא? ורבבות סיפורים על גדולי ישראל אחרים. ומה עשבה ר"י סלנטר כשהיה מגיפה? הלך לטפל בחולים. ושהיה גזירת גיוס בנות מדוע החזון איש לא שלח כמה עסקנים לטפל בדבר? כך יכל לכתוב עוד כמה חידושי תורה וגם לא היה מזיק ללב שלו. ואתה כותב שהראש ישיבה שלך אין לו זמן לכל זה. אז לדעתי אם בשעת חירום אין לו זמן לדברים אלו - אז הוא לא ראוי להיות ר"י (כמובן איני מתכוין כאן לאף אחד למעשה רק לשם הויכוח ביננו).
וכנ"ל עם הבחורים שמסתובבים בחוסר מעש, הוא צריך להפשיל את השרוולים ולעשות מה שרק אפשר שתהיה להם מסגרת כלשהיא ולאו דווקא לימודים, ושוב אם כל מה שמעניין אותו שיוכל לומר את השיעורים שלו אז יש כאן בעיה, ומסופקני שאפילו אם יאסוף את הבחורים אם הרוב בכלל יקשיבו.
כלומר ההבדל ביננו הוא שאתה מדבר מהמציאות של ראשי הישיבות היום שכל העסק שלהם הוא לתת שיעורים ואף פעם לא נתנסו בכזה נסיון של הקורונה והם אובדי עצות, ואני מדבר מהראשי ישיבות של הדורות הקודמים שהרגישו שכל תלמיד הוא להם כבן והיה להם כלפיו רגש אחריות וזה מה שהערתי.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 2:34 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
עוד פעם, קראת חצי משפט, וקפצת.
שאלת 'ממי אתה מצפה שינהל את הענינים? מהמנהל?'
עניתי כבר על השאלה, לא המנהל, ולא הראש ישיבה ולא שום בן אדם אחר, חוץ משרד הבריאות. ואחזור על זה עוד פעם, לא המנהל, ולא הראש ישיבה, אלא מומחי הרפואה וחוקריה.

אתה מביא משל מאב לבן. אני אב לכמה בנים, האם היה עלי לבדוק ולחקור ולברר מה לעשות? לא! ולא רק שלא היה עלי לעשות כן, אסור היה עלי לעשות כן. בענין ציבורי, הדברים מונחים בידי הציבור, ולא בידי כל אחד ואחד, ולא בידי איזה רופא ילדים בפלטבוש.

ובאמת ממקום שבאת. החזון איש לא היה ראש ישיבה, וכן הגרי"ס. אמנם ידעו פרק ברפואה, ע"כ ענו עליה. ולא אמרו להם 'לך להראש ישיבה שלכם'. שכל אחד אחראי לעשות, מה שהוא יכול לעשות. ואם אינו יכול, אזי הוא פטור. ולא רק פטור, אלא שמחויב לעזוב את הזירה ולהשאיר אותו לאלו היודעים מה לעשות.

אתה מחייב את כל ראש ישיבה להיות מנהל סמינר לבנות, קיטנה לילדים, ומדריך בקעמפ. מי שיכול לעזור לבחורים ברחוב, אסור לו לעמוד מנגד והוא חייב לטפל בהם. מי שיכול לפתוח בית ספר לבנות, שיפתח. הראש ישיבה פטור, משום שהוא לא מסוגל לזה. בדיוק כמו שאני לא מסוגל לזה. העמסת את העבודה על ראשי הישיבות, כאילו הם צריכים לעשות יותר מהאינסטלטור והחשמלאי ונהג המונית. הם לא מחויבים לשום דבר מעבר ליכולתם.

וההיסטוריה שלך מעוותת למאד. ראשי ישיבת מיר לא לקחו את אף אחד, הבחורים לקחו את ראשי הישיבה. וכולם ברחו להציל את עצמם, שכולם היו באותו פח.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 4:27 am
על ידי זאב ערבות
אתה מפספס את הנקודה, בא נחזור להודעת הפתיחה של השרשור הזה:
סוף סוף נראה שיש מי שהתעורר, קיבלתי כעת
בתוך כך מגיש "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי בצלאל קאהן פרסם הבוקר (ראשון) בתכניתו מתווה שכתב הרב יוסף וויס, מרבני ישיבת 'פינקל החדשה' לפתיחת 'זמן אלול' בישיבות.

על פי המתווה שמציע הרב וויס, כל הבחורים, למעט בעלי רקע רפואי, יחזרו למתחמי הישיבות, ידביקו ויידבקו וכך יחזרו לבתיהם לחג הסוכות עם נוגדנים ויפתחו את זמן חורף ללא חשש.

לדבריו, אחרי שבחודשי הקיץ הבחורים ברובם לא היו בהיכלי הישיבות, לפתוח את זמן אלול ללא על התלמידים בהיכלי התורה, זה פיגוע רוחני וחינוכי.

הרב ווייס מציע להשאיר את הבחורים בעלי הרקע הרפואי מחוץ למתחמי הישיבות, שיהיו סגורים לחלוטין במתכונת של 'סגר' ורבני הישיבות יתנהלו מול התלמידים בתוך קפסולות, בניתוק פיזי מתלמידיהם.

קראת? אתה רוצה שאעתיק עוד פעם? מה כתוב כאן: הרב וויס מציע מתווה חדש שכל הבחוריםיחזרו לישיבה (פרט לבעלי רקע) ידביקו וידבקו וכך יחזרו לבתיהם... לפתוח את זמן אלול ללא התלמידים זה פיגוע רוחני וחינוכי... על זה הגבתי מה שהגבתי, כל השאר מיותר ומה שאתה כותב אין לו קשר לזה וסותר לזה. מי הורה לו את הלהדביק והלהיבדק? נועץ ברופאים? מה חשוב לו יותר בריאות התלמידים או הפיגוע הרוחני וחינוכי? אך לדברך מה איכפת לו בכלל? הלא אין עליו שום אחריות ואין עליו שום דרישה שינהל את הענינים אלא רק משרד הבריאות, אז מה פתאום הוא מנהל כאן את הענינים? הלא כל מה שצריך שיהיה איכפת לו זה לתת את השיעור.
מחילה, אך אם לא הבנתי את דבריך ואתה לא מבין את דברי חבל להמשיך.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 5:14 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
יפה מאד, הוא מציע ומומחי הרפואה יחליטו. מה בעיא?

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 5:29 am
על ידי זאב ערבות
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:יפה מאד, הוא מציע ומומחי הרפואה יחליטו. מה בעיא?

לדידי אין בעיה ואיש הישר בעיניו יעשה אך לדבריך מה פתאום איכפת לו מעניני רפואה?

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 8:08 am
על ידי בברכה המשולשת
זאב ערבות כתב:
בברכה המשולשת כתב:אני כתבתי ש0.015% זה שיעור התמותה מבין הנשאים המאובחנים בגילאי 50 ומטה בלי מחלות רקע. (וזה יוצא 4.7 ביחס למספר המאובחנים שפורסם בהודעה)
לא דיברתי על אחוזי מאושפזים מבין המאובחנים (שאיננו נוגע לענייננו) או על אחוזי תמותה בין המאושפזים (שגם זה לא רלוונטי כלל לענייננו).

נכון, אך הבעיה עם כל המספרים שהם משתנים מרגע לרגע ואין מספרים מדוייקים ולמשל כעת סיפרתי באשכול אחר שנוות ביתי חלתה באופן קשה ביותר אך לא דיווחה על כך לאף אחד וטוענת שאף אני חליתי ולא דיווחתי וכך יש הרבה אנשים שחלו והחלימו בלי שדווח ובכך בכל העולם האם אתה יודע כמה חלו בהודו ובסין ובפקיסטן ובעשרות מדינות בשביל שתדע את רמת האמינות של המספרים? כך שהמספרים והאחוזים שאתה מביא לא אומרים הרבה. אך פה מובא לך נתון אמין שמתוך 313 ילדים שאושפזו - חמשה מתו! וזה מספר גבוה וזה במדינה שיש בה שרותי רפואה טובים, לך תדע מה קורה במדינות נחשלות.


הוא אשר כתבתי כבר בכו"כ הודעות בכו"כ אשכולות.
אם יש הרבה נשאים שלא מאובחנים (במחקר אחד יש השערה שזה פי חמישים מהמאובחנים! ויש ממעטים את זה רק לפי עשרה) אז אחוזי התמותה ואחוזי הסיבוכים הם נמוכים בהרבה.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 8:51 am
על ידי זאב ערבות
מדוע נמוכים ולא אומרים להיפך גבוהים

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 10:09 am
על ידי בברכה המשולשת
כי אם יש X מתים מתוך Y נשאים, אז סיכון התמותה הוא X/Y
אבל אם יש באמת פי חמישה נשאים (נניח) אז סיכון התמותה הוא רק X/5Y (זאת אומרת רק חמישית מהסיכון שחשבנו)
וכו'
אז אם למשל יש במדינה פלונית בחו"ל 1,000 מתים מקורונה מתוך 50,000 נשאים מאומתים אז הסיכון הוא 2%
אבל אם יש באמת 250,000 נשאים (רק שרובם לא נבדקו כי אין להם תסמינים או כי אין אפשרות וכו') אז הסיכון הוא רק 0.4%

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 12:54 pm
על ידי זאב ערבות
הבנתי, אך אתה משחק משחקים במספרים. אותי לא מעניין כמה חולים יש שלא ידועים, כי כל מספר שתתן זו השערה בלבד, אלא רק מה מספר המתים מתוך הידועים. כיוון שלפי המהלך שלך גם לא יודעים מי המתים הוודאים מהוירוס ואולי מתו מתערובת הקלורו והזיטרומקס או איזטו בעיה אחרת שהוירוס רק זירז. כלומר השאלה שלי כמה מתו מהוירוס עצמו בלי שום בעיה אחרת, ידועה או לא ידועה מתוך מספר החולים הידועים.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 3:37 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרי השאלה שאנחנו עוסקים בה באשכול הזה היא מה רמת הסיכון בפתיחת הישיבות.
מדובר על אוכלוסיה שאין בה אפילו חולה ידוע אחד (שהרי אף אחד לא הציע להכניס לישיבה נשאים מאומתים)
אז החישוב הרלוונטי הוא החישוב שאני כתבתי.
או ליתר דיוק החישוב הבא:
הסיכון שבחור כלשהו הוא נשא בלתי מאומת כפול סיכון ההדבקה לאחרים כפול סיכון התמותה למי שנדבק.
אם נגדיל את אחוז הנשאים הבלתי מאומתים מתוך האוכלוסייה הכוללת של הבחורים זה מקטין את אחוזי התמותה בהתאם, וכן להפך, אם נחשב את אחוזי התמותה לפי הנשאים המאומתים בלבד אז בכלל אין סיכון, כי אנחנו מניחים שמי שלא מאומת הוא לא נשא בכלל (שזו הנחה בלתי ניתנת להיאמר, כמובן, וממילא על כורחינו שיש נשאים בלתי מאומתים, וממילא סיכון תמותה נמוך יותר)

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 4:57 pm
על ידי זאב ערבות
מתמטיקה זה נושא חלש מאוד אצלי, אז אנסה להתיחס עד כמה שאני מבין לדבריך.
הבעיה העיקרית בהם היא שאתה קובע עובדה שמדובר באוכלוסיה שאין בה אפילו חולה ידוע אחד! כאן מתחילה ונגמרת הבעיה ומדוע כל הנתונים לא שווים מאומה. זה שלא ידוע זאת לא אומרת שאין! ובפרט בציבור החרדי שכידוע מסתירים מידע על בעיות רפואיות ואחרות בגלל שידוכים וכדומה. והנה כל יום יש סיפורים על אנשים נגועים שלא מספרים על כך ומדביקים אחרים.
בנוסף, כפי שכתבתי מסיפור אישי לא כולם מדווחים ולא ניתן לדעת מה המספרים האמיתיים, אז לגבי דידי אני מחשיב רק מספרים מאומתים של מאושפזים ומתים שידוע בוודאות. כל השאר זה ספקולציות ואינטרפולציות של מידע שניתן להקטין ולהגדיל את המספרים לפי ראות איש הסטטיסטיקה. בקיצור נושאים בלתי מאומתים לא מעניין אותי.
השאלה שלי אפילו נניח שיש לך רוח הקודש והמספרים שלך נכונים, מדוע שמישהו ירצה לסכן את בנו בנגיף הרסני שמשתולל ופוגע ללא רחמים? אם הוא בעל בטחון ואומר תורה מגנא ומצלה - עם זה אין מה להתווכח.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 6:04 pm
על ידי נוטר הכרמים
אני לא מבין את התגובה של ר' זאב ערבות להרב בברכה.
הרב בברכה טוען שהאנשים שנמצאים בסיכון, והם הרי בדרך כלל יודעים על כך, (אם מצד גיל, או בעיות רפואיות),
לא יכנסו לתוך הסיכון של ההצעה של הרב וייס.
אתן שתי דוגמאות, אני מכיר יהודי שיש לו ילד בסיכון, את כל הילדים שלח, ועל אותו בן שומר במיוחד.
ועוד דוגמא בדידי, כשאני בא בחברת מבוגרים אני ממש חרדתי. אז אני כעת בבידוד בגלל בן משפחה מאומת,
אבל למרות שבשבת האחרונה ביקרתי זמן ממושך אצל סבתי הישישה שתחי', לא נשקף לה שום חשש. התרחקתי ממנה ארבע מטר,
והייתי כל הזמן עם מסיכה. (היא לא).

בעצם יש כאן טענה בסיסית, עד כמה שכל השמירות וההגבלות לא מצליחות למנוע לגמרי הדבקה, ואפילו הקפסולות בישיבות נחלת הלויים / תורת זאב / אש התלמוד,
ועוד המון ישיבות שהוזכרו פה,
ומאידך, לא נשמע על אסונות בישיבות בהם לא הונהגו הקפסולות על כל דקדוקיהם,
ובהתחשב במחירים הרוחניים והארגוניים הקשים של הקפסולות הן כלפי חלק מן המשתתפים בהם ובעיקר כלפי אלו שלא נכללו בהם (אלפים אלפים),
יש לשקול קפסולות גדולות יותר הכוללות את כל הישיבה, ולשקוד על דרכים המונעות פרצות של יוצאים ובאים כל הזמן (מה שקרה בהמון קפסולות בין כה וכה).

כל הויכוחים מה בדיוק הם נזקי הקורונה וכמה אנשים ובאיזה גיל נפטרו ממנה, זה רק חלק ממכלול שלם שצריך להיות מונח על שולחנם של הרבנים וראשי הישיבות.
אם למשל מתברר, שגם כך, בחורים שנשארים מחוץ לקפסולות נחשפים לנגיף פי כמה בצורות שונות, זה שיקול משמעותי, וכן הלאה.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 6:28 pm
על ידי בברכה המשולשת
הרב זאב שליט"א,
אוסיף.
מה שכתבתי הוא צורת חישובי סיכונים בכל תחום.
אחרת א"א לעשות שום דבר, כי בכל דבר יש סיכונים.
לעולם צריך לחשב את הדברים לפי הסטטיסטיקה.
ושוב, ככל שנאמר שיש יותר נשאי קורונה לא מדווחים, זה אומר שאחוזי התמותה נמוכים יותר.
וזה בנוסף לעובדה שיש סיכונים גדולים באי שליחת בחור לישיבה (וכמו שכתב הרב הנוטר שליט"א)
ויש גם סיכונים בריאותיים בא שליחת בחור לישיבה (כמו שכתבתי לעיל)

ואוסיף עוד:
אתמול שוחחתי בהרחבה עם איש מקצוע ותיק בתחום של נוער בסיכון שמרושת היטב עם עוד גורמים טיפוליים, והוא אמר לי שיש (בארץ) עליה של 17% בהתמכרויות מתחילת תקופת הקורונה!
והוא אמר לי שככל שהמוסדות סגורים, זה נזק ממשי אמיתי לכו"כ בחורים.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 6:49 pm
על ידי זאב ערבות
הרב הנוטר והרב בברכה, דבריכם מקובלים עלי ואיני מתווכח עמכם. כל מה שאני מנסה לומר הוא שלדידי, רק נתונים מאומתים נחשבים, מה שהוא בגדר השערות, אפילו נכונות, זה רק השערות. וכמובן אני מבין היטב את הבעיה עם בחורים שמסתובבים חסרי מעש וטוב שיש כאלו שמטכסים עצות ותופסים יוזמות ומה שחרה לי שמאן דהו כתב ואם אחד ימות אז זה המחיר שיש לשלם, גישה כזו לא מקובלת עלי אפילו שנניח לא התכוון לכך ורק כתב זאת לשם המחשה או משהו כזה. ובקשר לסיכונים, יש הרבה אנשים כולל נוער שיש להם בעיות שלא מודעים להם והדבר נודע רק כשפוגע בהם נגיף זה או אחר, כלומר הנגיף מוציא לפועל את הבעיה ואז בהרבה מקרים כבר מאוחר. נכון שזה מיעוט אך המיעוט הזה קיים והשאלה עד כמה צריך לחשוש לו. האם ניתן להשוות חיי אדם לסברות נניח כמו מה הדין עם מוצאים בשר במקום שרוב החנויות כשרות או טריפות, מקסימום לא לוקחים סיכון וזורקים את הבשר, אך כאן מדובר בבני אדם. אז נכון, העולם מלא סיכונים וכל אחד צריך לעשות את החישובים שלו או להתיעץ עם רבותיו.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 8:19 pm
על ידי הפצת המעיינות
בברכה המשולשת כתב:אתמול שוחחתי בהרחבה עם איש מקצוע ותיק בתחום של נוער בסיכון שמרושת היטב עם עוד גורמים טיפוליים, והוא אמר לי שיש (בארץ) עליה של 17% בהתמכרויות מתחילת תקופת הקורונה!

יש לו פילוח לפי מגזרים?

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ג' יולי 28, 2020 8:44 pm
על ידי בברכה המשולשת
הפצת המעיינות כתב:
בברכה המשולשת כתב:אתמול שוחחתי בהרחבה עם איש מקצוע ותיק בתחום של נוער בסיכון שמרושת היטב עם עוד גורמים טיפוליים, והוא אמר לי שיש (בארץ) עליה של 17% בהתמכרויות מתחילת תקופת הקורונה!

יש לו פילוח לפי מגזרים?


לא שאלתי אותו, כי הוא עובד מול כל מיני אוכלוסיות של שומרי תורה ומצוות.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ד' יולי 29, 2020 3:21 pm
על ידי אש משמים
משרד הבריאות מדווח הבוקר (רביעי) כי 2,093 חולים מאומתים התגלו אתמול, מה שמעמיד את מספר החולים הפעילים בישראל על 33,618 חולים. מתוכם 322 במצב קשה, 98 מהם מונשמים, ללא שינוי מאתמול. 168 חולים במצב בינוני.

מאתמול נפטרו 10 בני אדם, ארבעה מחצות. מספר הקרבנות של הנגיף מאז ההתפרצות בישראל עומד על 490 בני אדם.

אתמול בוצעו 26,128 בדיקות ומחצות הלילה בוצעו 5,961 בדיקות ושיעור המקבלים תשובה חיובית עומד על 8.3%.

הערים החרדיות מוסיפות להיות "אדומות". את הרשימה מובילה בני ברק, לאחריה ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, קלנסווה, טייבה ועין מאהל.

בבתי החולים מאושפזים 753 חולי קורונה ו-32,865 חולים מטופלים באשפוז ביתי, במסגרת הקהילה או במלוניות.

בחלק מהמחלקות סובלים מעומס כבד במיוחד. בבית החולים הדסה עין כרם התפוסה במחלקת הקורונה עומדת על 168%, בבית החולים שמיר (אסף הרופא) על 120% ובבית החולים איכילוב 118%.


בסך הכל נדבקו עד כה בישראל 66,805 בני אדם, ובחסדי שמים 32,697 חולים - החלימו.

הנתונים שפורסמו הבוקר (שני) על ידי משרד הבריאות מגלים כי תפוסת החולים במחלקות הקורונה בבית החולים 'הדסה עין כרם' עומד על 152%, בעוד שב'שערי צדק', התפוסה עומדת על 106% במחלקות הקורונה.
מבית החולים 'שערי צדק' נמסר בתגובה: "כמו בכל ירושלים, המחלקות בשערי צדק בתפוסה מלאה ולכן כרגע לא מפונים על ידי מד"א חולים".


רבותי, תבינו.
ברגע שח"ו נגיע למצב שביה"ח לא יוכלו לקלוט חולים חדשים תפרוץ קטסטרופה!
אנשים שלא יוכלו לקבל טיפול יאלצו להתמודד עם בעיותיהם בביתם לבד. אסור להגיע למצב כזה. אנא מכם שימרו על מסיכות היגיינה ומרחק.
כל המחקרים והסטסיטיקות לא יעזרו לחולים שלא יוכלו לקבל טיפול.
הבעיה כבר לא תהיה מגיפת הקורונה אלא כל המחלות והחולאים שלא יוכלו לקבל טיפול הולם!

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ד' יולי 29, 2020 6:03 pm
על ידי לענין
במילה וחצי. בלי קשר להתייחס לעצם נידון האשכול, הראוי לגדולים.
אמש, ליל ערב ת"ב, הוצרכתי להקלע למרכז העיר - קרוב לחצות הלילה. מחזות שראו עיני, עשויות לקרוע לב יהודי.
אך מאידך - נוצר לי חור של חצי שעה, בקשתי לי בית מדרש ומצאתי את ישיבת עץ החיים.
ובכן, במקום זה [- ספריית בני ברית הידועה לשמצה, אשר הכניסה לתוכה היתה בגדר יציאה] הרגשתי תחיית המתים של ממש.
השעה היתה מאוחרת, אך מספר בחורי חמד, ישבו ושקדו על תלמודם ברצינות ובעמקות.
היה ניכר כי יש מהם כאלו שלא הכירו את עולם התלמוד עד לא מכבר, אך החשק העצום בו למדו - פשוט ריתק אותי אל הגמרא.
על לוח המודעות התנוסס פתק המכריז על פרטי הקפסולה לזמן אלול, על כל דקדוקיה. בית המדרש עצמו חולק במחיצות לארכו, המסכות ניכרו לעין. אך באויר יכלו להרגיש כי 'קורונה' זה סוג של תירוץ. כאשר אהבת התורה בוערת, שום דבר לא יוכל לה. בחורים יקרים אלו, יכולים להגיע בהליכה של חמש דקות, לשער הנו"ן של ממש, אבל ראית שהגמרא מחזיקה אותם כמו מגנט.
לחי וקורה שלש מחיצות, משוש חייהם.
ראיתי וישב לבי.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ד' יולי 29, 2020 6:39 pm
על ידי מכון חכמי ליטא
שמעתי ותחי נפשי

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ד' יולי 29, 2020 6:50 pm
על ידי איש גבעות
מרגש עד דמעות.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ד' יולי 29, 2020 7:56 pm
על ידי לבי במערב
שמועה טובה מחי' נפש.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ה' יולי 30, 2020 9:52 pm
על ידי אום אני חומה
דברים נכוחים מהגאון ר' ברוך שמואל הכהן דויטש שליט"א:

בתקופה הזו, כולם רואים את חסדי הקב"ה, שבכל העולם יש מגיפה נוראה שמפילה חללים חללים מאות בכל יום, ובארץ ישראל באופן יחסי המצב פחות גרוע מחו"ל.

אני לא מומחה בזה, אבל כמדומה שעדיין אף אחד עוד לא יודע מהי המחלה הזו, איך היא באה, ואיך היא הולכת, אבל רואים שבארץ ישראל המצב שונה, ולמרות שלא זכינו שיתנהגו אפילו במקצת בצורה הראויה לארץ ישראל, ואדרבה, עושים הרבה דברים להיפך מזה, דברים שכתוב עליהם שהארץ תקיא את יושביה, אבל אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, וארץ ישראל נשארת ארץ ישראל, ותמיד יש פה השראת השכינה בגלוי או בסתר, זה ההסבר היחידי ששמענו למה בארץ ישראל המצב פחות קשה מכל העולם, ממילא זו זכות להיות בארץ ישראל.

החפץ חיים כבר אמר, שאחרי הירידה שהוא רואה, הרי בליטא לפני המלחמה הייתה ירידה רוחנית גדולה מאוד, מחמת ההשכלה והציונות, שהם אותו דבר, והורידו את הדור ירידה שאין כמוה, ואמר החפץ חיים, אם המשיח לא יבוא היום, מתי הוא יוכל לבוא, מה יכול להיות יותר גרוע מזה, והוא לא דיבר סתם, מה נאמר ומה נדבר על הירידה של היום.

אומרים בשם רבי משה פיינשטיין, שהירידה שאחרי השואה זה לא ירידה של דור אחד או עשר דורות, אלא של עשרות דורות, בתורה וביראת שמים, ולא מדובר על הירידה של הרפורמים, רבי משה פיינשטיין דיבר על הציבור שלנו, אצל הרב מבריסק מישהו פעם דיבר קצת בזלזול על מישהו מהדור שלפניהם, הרב מבריסק דפק על השולחן ואמר לנו אין שום זכות לומר שום דבר על מישהו מהדור הקודם, זה בכלל לא אותו דבר, ואמר ביטוי, הראש שלנו הוא כמו תפוח אדמה לעומת הדור הקודם, מדובר בירידות שאנחנו לא מבינים אותם בכלל, אומרים בשם החתם סופר, אני יודע בוודאות שרבינו תם היה יותר גדול מההפלאה שהיה רבו, אבל אני לא מבין איך יכול להיות משהו יותר מההפלאה, אין לנו השגות כמה שהדורות הקודמים היו גדולים עוד ועוד, ועל זה מתאבלים.

כולנו יודעים מה שנעשה עכשיו, איזה ריקנות קיימת, מאות בחורים ירדו מהדרך מיד כשלא נמצאים בישיבה, ויש להם תירוץ, אין ישיבה, מסתמא הם עוד יאשימו את ראש הישיבה, כמו השופט שהאשים את ר' צבי פסח, זה לא תירוץ, זה רק מראה שבלי המסגרת אין להם שום תוכן, אדם שיש לו תוכן לא יורד בגלל שהוא לא נמצא בישיבה.

כשאני הייתי בישיבה, חודש לא יכלתי ללכת לישיבה מחמת איזו סיבה, עליתי לירושלים ובאתי לבית כנסת מסויים שידעתי שיש בו מהרי"ט אלגזי עם אותיות גדולות, האם זה שהישיבה סגורה זה תירוץ לרדת מהדרך, ודאי שזה טענה על אלו שלא מתאמצים לפתוח, הכל טענות, אבל אי אפשר להאשים את ראש הישיבה

איזה תירוץ זה להתקלקל, ואיפה ההורים, אתם לא יודעים לחנך?, בלי ישיבה אי אפשר לחנך? שב ותלמד עם הילד שלך, אין מה לעשות?, אבל זה הצרות רבות ורעות שאנחנו רואים, מצד אחד המגיפה הנוראה, ומצד שני המצב של הדור, ומה שטוב לזה רע לזה, וה' ישמרנו על המצב שאנחנו נמצאים בו עכשיו.

אנו לקראת בין הזמנים ומי יודע כמה בחורים ירדו וירדו, מגיע בין הזמנים, ואין בו את כל התירוצים הקבועים של קברי צדיקים וכו', בוא נראה את כולם יושבים ולומדים, מה אנחנו היינו עושים בבין הזמנים, חוזרים על המסכת שלמדו, על הכמה דפים שלמדו, שלפחות יידעו את זה, הכל היום בירידה נוראה, אני מרגיש ממש כמו חוני המעגל, אין עם מי לדבר, תשעה באב זה לא זמן, בדרך כלל אסור לתת דרשות כאלו, צריך לחזק, לתת שיחות של חיזוק, ודברי תורה צריכים חיזוק בכל יום, אבל אני לא יודע אם גם בתשעה באב, בתשעה באב צריך לומר גם מה לא בסדר, יש הרבה דברים שהם לא בסדר, ואני לא רוצה להתחיל ולמנות.

אנחנו עומדים לפני תחנה לא פשוטה, לפני אלול, שצריכים לעמוד ולראות איך אפשר כולם יוכלו לפתוח וללמוד, וצריך שיהיה אלול, ולעשות תשובה, זמן אלול צריך להיות אלול.

אנחנו צריכים להתעורר מתוך הצרות הנוראות האלו שרודפות אחרינו כבר חודשים ואנחנו לא רואים את הסוף, מי ידוע, הכל נחרב, נורא ואיום, אולי על זה כבר מותר לומר שזה עקבתא דמשיחא, ישיבות לא יכולות להתקיים כי אין כסף ולא יכולים לנסוע לחו''ל לאסוף, אין תורה ואין קמח, ה' ישמרנו יצילנו, כשנצא מזה, יצטרכו ממש לבנות מחדש את עולם התורה, כמעט כמו אחרי השואה, בשביל זה צריך להיות חזקים, לא רק לומר בפה, להרגיש באמת שזה החיים שלו ובלי התורה אין כלל ישראל ואין כלום, אם אין תלמידי חכמים אין כלום.

היכי דמי אפיקורוס, שאומר מאי אהני לן רבנן, היום יש בתוכנו אנשים שמתוך 'צדקות' אומרים מאי אהנו לן רבנן, אנחנו נעשה, הרי ראינו שרבנים לא יודעים, ככה לאט לאט מאבדים את הכל ממש, יצטרכו ממש לבנות הכל מהתחלה בשביל זה צריכים הרבה גיבורים, שיוכלו להשפיע על אחרים, ה' יעזור, אני מבקש מחילה אם דיברתי מידי חזק, בכל זאת תשעה באב, ה' יעזור שנזכה לביאת גואל צדק במהרה.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ה' יולי 30, 2020 11:48 pm
על ידי חיים שאול
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:
חיים שאול כתב:וכל זה בהנחה שיש נוגדנים שישארו, מה שבכלל לא בטוח

בנתיים אף אחד לא חלה פעמיים.
וזה שע"י סגירת הישיבות התפשטות המחלה תיעצר זה כן בטוח? כמעט בטוח שלא, והמחלה תמשיך להתפשט עם ההגבלות והמסיכות ונהיה בסוף קרח מכאן וקרח מכאן.

נכון, המחלה תמשיך להתפשט עד שיהיה חיסון... ובקשר להדבקות פעמיים, יש מקרים רבים על כאלו שנדבקו פעמיים ותשאל את ד"ר דייציק בברוקלין ורופאים אחרים ויאמרו לך.

אני מכיר 3 שחלו פעמיים

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ו' יולי 31, 2020 12:36 am
על ידי היא שיחתי
חיים שאול כתב:
זאב ערבות כתב:
מלבב כתב:
חיים שאול כתב:וכל זה בהנחה שיש נוגדנים שישארו, מה שבכלל לא בטוח

בנתיים אף אחד לא חלה פעמיים.
וזה שע"י סגירת הישיבות התפשטות המחלה תיעצר זה כן בטוח? כמעט בטוח שלא, והמחלה תמשיך להתפשט עם ההגבלות והמסיכות ונהיה בסוף קרח מכאן וקרח מכאן.

נכון, המחלה תמשיך להתפשט עד שיהיה חיסון... ובקשר להדבקות פעמיים, יש מקרים רבים על כאלו שנדבקו פעמיים ותשאל את ד"ר דייציק בברוקלין ורופאים אחרים ויאמרו לך.

אני מכיר 3 שחלו פעמיים

אתה מכיר 3 שנפלו בבדיקות לא אמינות

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ו' יולי 31, 2020 12:53 am
על ידי חיים שאול
עברו2 בדיקות שליליות ועבר כמעט חודש

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ו' יולי 31, 2020 1:35 am
על ידי לבי במערב
הרי 'טווח הטעות' של הבדיקות השליליות הוא כ30%; הוסף לכך את טעויות האנוש המצויות (כ-10%, לצורך הענין) - והוי כמעט מחצה על מחצה.
וכך טוענים אף גורמי הרפואה הבקיאים בזה.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ו' יולי 31, 2020 1:48 am
על ידי דרש-משה
זאב ערבות כתב:נכון, המחלה תמשיך להתפשט עד שיהיה חיסון... ובקשר להדבקות פעמיים, יש מקרים רבים על כאלו שנדבקו פעמיים ותשאל את ד"ר דייציק בברוקלין ורופאים אחרים ויאמרו לך.


אם אפשר להידבק פעמיים, גם חיסון לא יעזור, שהרי שום חיסון לא יכול לחסן יותר מהידבקות במחלה עצמה ובדרך כלל הוא מחסן פחות.

Re: דא גזירת אורייתא - נזקי הקורונה הרוחניים לעולם התורה

פורסם: ו' יולי 31, 2020 2:14 am
על ידי איש גבעות
חיסון אמור לייצר נוגדנים.
המחלה עצמה לא תמיד מייצרת נוגדנים.