עמוד 2 מתוך 2

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' אפריל 21, 2020 5:06 pm
על ידי דעת ותבונה
בברכה המשולשת כתב:
מצ"ב מש"כ בכל זה בס"ד בספרי (הועלה בעבר ונכב"ב)

רפרפתי. לענין השאלה הנ"ל כת"ר מחלק שם כך:
,.png
,.png (6.6 KiB) נצפה 6216 פעמים

החילוק הנ"ל אינו תקף בייחס ל'דור ישרים' למשל.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' אפריל 21, 2020 5:30 pm
על ידי בברכה המשולשת
דעת ותבונה כתב:
בברכה המשולשת כתב:
מצ"ב מש"כ בכל זה בס"ד בספרי (הועלה בעבר ונכב"ב)

רפרפתי. לענין השאלה הנ"ל כת"ר מחלק שם כך:
,.png

החילוק הנ"ל אינו תקף בייחס ל'דור ישרים' למשל.


נכון, כי דור ישרים שייך לסוג השני שנדון שם- סיכון ליחידים שמתעצם מבחינה סט' במסגרת של רבים.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:19 pm
על ידי דעת ותבונה
שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:41 pm
על ידי עתניאל בן קנז
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?


בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:44 pm
על ידי נוטר הכרמים
עתניאל בן קנז כתב:
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?


בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)

באחד היומונים היה כתוב שאותם אלו שמחפשים עכשיו תפילה במנין, בימים כתיקונם לא מהדרים אחר מנין.
על מי בדיוק הכוונה. מישהו מכיר יהודי אחד כזה?

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:47 pm
על ידי מקדש מלך
עתניאל בן קנז כתב:
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?


בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)

שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:56 pm
על ידי באר בשדה
נוטר הכרמים כתב:באחד היומונים היה כתוב שאותם אלו שמחפשים עכשיו תפילה במנין, בימים כתיקונם לא מהדרים אחר מנין.
על מי בדיוק הכוונה. מישהו מכיר יהודי אחד כזה?

viewtopic.php?f=73&t=49915&p=617768&hilit#p617768

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 5:58 pm
על ידי עתניאל בן קנז
מקדש מלך כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?


בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)

שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...


קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.
(דהיינו הרבה אנשים מוותרים על מצוות שוונת, משום 'פקוח נפש' - והוראת הרבנים, כמובן. אבל כאשר נוגע להפסד ממונם או נוחיותם וכיוצ"ב, הם מקילים יותר, וכדי בזיון וקצף).

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 6:05 pm
על ידי עושה חדשות
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.
לא ידוע לי הק' מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 6:10 pm
על ידי מקדש מלך
עושה חדשות כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.
לא ידוע מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.

ברור שאין היתר לדחות פיקו"נ בגלל שבחול היה פושע ולא עביד עקב איבוד ממונו.
הכוונה היא לדברים רחוקים מאוד, כמו שתי מלווים ליולדת בגלל "צורך נפשי" וכדומה טענות מעניינות, שאז אומר השכל, הרי בחול לא היית מוכן להוציא על כך מאתיים שקל, ואיך תעשה מזה כעת פיקו"נ? כלומר זה מדד מסוים לבדיקה האם מדובר בכלל בפיקו"נ, או סתם ככה שיהיה...

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 6:12 pm
על ידי בברכה המשולשת
עושה חדשות כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.
לא ידוע לי הק' מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.


בזמנו ראיתי כך במאמר של הרב זכריה בן שלמה בכתב העת בית הלל (של הרב יונה, תלמיד הגרע"י)

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 6:31 pm
על ידי ברלינר
דעת ותבונה כתב:
יעקב בורלשטיין כתב:כמדומה שאין זה כלל בגדר מיעוט, שהרי איננו זורקים אבן ש2.5 אחוז שהיא תפגע, אלא זורקים מאה אבנים שיהרגו 2.5 מהאנשים

בדיוק כפי שאנו נותנים הוראה גורפת לרוב המעוברות לצום ביום הכיפורים, למרות שהוראה גורפת כוללת גם אותן נשים מן האחוז הקטן שאצלן הדבר יגרום להפלה, והיחיד שהתיר בזאת הוא הגרי"י פישר כידוע.


אין שום קשר בין הוראה להרבה יחידים לאחד שמסכן הרבה אנשים (שביציאתו נחשף לכמה בנ"א)

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ה' אפריל 23, 2020 7:14 pm
על ידי דעת ותבונה
מקדש מלך כתב:
עושה חדשות כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
מקדש מלך כתב:שמעתי פעם מרב אחד בהקשר לשאלות חילול שבת מחשש פיקוח נפש ביולדת וכיוצא בו, שדבר ראשון כדאי להתבונן כמה כסף היינו משקיעים במניעת הסיכון הזה בימי החול...
קריטוריון זה מעורר מחשבות נוגות אודות הגדרת ההשתדלות הנצרכת ל'פיקוח נפש', בכדי לדחות כל מיני מצוות התורה.
לא ידוע מקור בספרי הפוסקים לקריטוריונים כאלו, וכמדומה שמפורש אחרת.

ברור שאין היתר לדחות פיקו"נ בגלל שבחול היה פושע ולא עביד עקב איבוד ממונו.
הכוונה היא לדברים רחוקים מאוד, כמו שתי מלווים ליולדת בגלל "צורך נפשי" וכדומה טענות מעניינות, שאז אומר השכל, הרי בחול לא היית מוכן להוציא על כך מאתיים שקל, ואיך תעשה מזה כעת פיקו"נ? כלומר זה מדד מסוים לבדיקה האם מדובר בכלל בפיקו"נ, או סתם ככה שיהיה...

יש ללמד זכות על כלל ישראל בענין שכתבת, דבימות החול אדם חש שיש לו 'פת בסלו', ולעיתים הפת בסלו מספיק כשלעצמו, ודו"ק.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' אפריל 24, 2020 12:01 am
על ידי אוהב עמו
נוטר הכרמים כתב:
עתניאל בן קנז כתב:
דעת ותבונה כתב:שמעתי מידיד בירושלים, מעשה שהיה.

נבדק והמתין לתשובה. היתה איזושהי בעיה עם הטלפון, ולא חזרו אליו עם תשובה.
לאחר שנלאה מלהמתין, התקשר למוקדים וטרטר אותם לברר מה עם התשובה שלו.
התשובה שקיבל לבסוף: חיובי.
למה לא התקשרתם? התקשרנו, לא ענו, יש בעיה עם המספר.

והשאלה ששאלני ידידי: מדוע אנשי זק"א (או גויים) שנסעו בשבת להודיע על תשובות, לא נסעו להודיע? האם המחלה פחות מסוכנת בימות החול?


בלשון היומונים.
לאו פיקוח נפש הוא דחמיר, חילול שבת הוא דזיל...
(עכ"פ ביחס לאנשי זק"א - בלי הכללות, כמובן)

באחד היומונים היה כתוב שאותם אלו שמחפשים עכשיו תפילה במנין, בימים כתיקונם לא מהדרים אחר מנין.
על מי בדיוק הכוונה. מישהו מכיר יהודי אחד כזה?

כן
אתה רוצה שם וגיל?

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' אפריל 24, 2020 12:08 am
על ידי נוטר הכרמים
אוהב עמו,
בסדר, אז מצאת אחד כזה.

זה שונה במהות מכל הכפשה והשמצה שיש בתקשורת החילונית על החרדים?
יש לך ביקורת ואתה סבור שזה מצוה הבאה בעבירה, שזה זלזול, פשיעה, קלות ראש, ניחא,
אבל לבוא ולטעון כפי שזה משתמע שחתך ניכר מן האנשים הללו פחות מקפיד על תפילה במנין בימים כתיקונם,
זו הזיה במקרה הטוב, ורשעות במקרה הפחות טוב.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' אפריל 24, 2020 12:38 am
על ידי שומע
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו,
בסדר, אז מצאת אחד כזה.

זה שונה במהות מכל הכפשה והשמצה שיש בתקשורת החילונית על החרדים?
יש לך ביקורת ואתה סבור שזה מצוה הבאה בעבירה, שזה זלזול, פשיעה, קלות ראש, ניחא,
אבל לבוא ולטעון כפי שזה משתמע שחתך ניכר מן האנשים הללו פחות מקפיד על תפילה במנין בימים כתיקונם,
זו הזיה במקרה הטוב, ורשעות במקרה הפחות טוב.


אם אני מבין נכון למי הם התכוונו, לא מדובר על סתם אחד........

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' אפריל 24, 2020 7:16 am
על ידי אוהב עמו
נוטר הכרמים כתב:אוהב עמו,
בסדר, אז מצאת אחד כזה.

זה שונה במהות מכל הכפשה והשמצה שיש בתקשורת החילונית על החרדים?
יש לך ביקורת ואתה סבור שזה מצוה הבאה בעבירה, שזה זלזול, פשיעה, קלות ראש, ניחא,
אבל לבוא ולטעון כפי שזה משתמע שחתך ניכר מן האנשים הללו פחות מקפיד על תפילה במנין בימים כתיקונם,
זו הזיה במקרה הטוב, ורשעות במקרה הפחות טוב.


הדברים לא נכתבו מתוך קנאה למפלגתיות [כותב השורות אינו מנוי ליתד, ואינו חסיד מובהק של אחד הצדדים, ואת החינמון של שלישי בדרך כלל הוא מסיים עד שבת בחדר שאין בו מזוזה]
רק חויתי תיסכול מסויים שאנשים שהיו לצידך במאבק [ההגיוני לענ"ד] לקיום מנין [שיעמוד בכללים בצורה מוחלטת, והפסיק לאחר שחלק מהמשתתפים, דווקא לא מהפלג הפרו את הכללים] גם בזמנים שדינא דמלכותא אסר, פתאום כאשר יש מנין לכתחילה בחצר, מתלוננים על השעה, ומהמהמים משהו שהם מתפלללים במקום עלום אחר....

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' אפריל 24, 2020 8:40 am
על ידי נוטר הכרמים
אוהב את עמו,
מאוד יכול להיות שהם מתפללים בחצר בית הכנסת שלהם, כשם שאנכי הק' ורובא דרובא מחבריי עושים.
למה לחשוד שהם מתפללים דווקא בבית? נשמע מוזר להחריד.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: א' אפריל 26, 2020 5:45 pm
על ידי מעט דבש
לנושא האשכול, ראה באשכול הבא:
האם כל אזעקה דינה כפיקוח נפש

וראה עוד כאן:
ברזילי כתב:לא רציתי לכתוב כי מדובר בזכרון מלפני שנים. כעת חפשתי ומצאתי את הענין באסיא (נג-נד עמ' 100) אך אכתוב לפי מה ששמעתי, בתיאור "צבעוני" יותר.

אמ"ן הצליח ליירט קו תשדורות בין שגרירות איראן באחת ממדינות אפריקה לבין טהרן, ולפענח את הצופן בו השתמשו. חייל הופקד על מעקב התשדורות פענוחן ותרגומן באופן שוטף. פענוח התשדורות המוצפנות היה כרוך בחילול שבת. מטבע הדברים, מרבית התשדורות עסקו בנושאים אדמיניסטרטיביים, או כאלה שאין להם שום נגיעה לישראל. החייל סבר שברגע שהוא מזהה שהתשדורת עוסקת בענין נייטרלי אסור לו להמשיך בפענוח בשבת, ורצה להניח תשדורות אלה למוצ"ש. מפקדיו הורו לו לפענח את כל השדרים, והוסיפו כי הם סומכים על שיקול דעתו אם יש הצדקה להעביר את המידע הלאה בשבת עצמה, אך רק לאחר שיפענח. החייל פנה לרממ"פ שלא רצה להכריע בדבר בעצמו, והם פנו יחד לגרשז"א.

הגרשז"א הכריע שעליו לפענח כל תשדורת, ולו בסבירות נמוכה מאד שיש בה סרך פיקוח נפש, מן הטעם שכאשר מדובר בפיקוח נפש של רבים, אפילו חשש קטן מאד שכלפי אדם בודד אסור לחלל עליו את השבת נתפס כסכנה. מנהיג שיסכן את מדינתו באותה רמת סיכון שמותר לכל אדם לקחת בחייו הפרטיים ייחשב כמופקר. כשסיפר לי את המעשה תאר לי רממ"פ (באופן חי ובהדגמה...) כיצד תפס הגרשז"א בדש חליפתו ואמר לו בהתרגשות "אתה תיקח על עצמך אחריות על מדינה שלמה ???"

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ו' מאי 01, 2020 3:04 pm
על ידי גימפעל
הועתק מפורום אחר
אחד היה זקוק לדעת האם בדיקתו יצא שלילית או חיובית רח''ל. והוא התקשר לקופ''ח או לפיקוד העורף.. בקיצור למי שאחראי על זה. וזה היה ביום העצמאות שלהם.... ואמרו לו.. שהיום לא עובדים ואין תשובות
.. ומאוד מזעזע ..שבשבת ויו''ט הם אומרים 'משרד הבריאות' 'ביחד עם החברה הנקראים חרדים ורבותיהם'. שחייבים להשאיר את הטלפון פתוח עקב שאם יתקשרו להודיע שאתה חיובי לנגיף ומחויב בידוד או רק מחויב בידוד אז שלא יהיה עיכובים. ושהם לא ידביקו אחרים חלילה וכ''ו.. ומה קרה פתאום שלא.. שזה החג שלהם אז לא .. אז. אין תשובות ו'פיקוח נפש'?!
אבל כשזה מגיע לשבת וליו''ט.. אז חייבים כזה 'פיקוח נפש'

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 6:09 pm
על ידי גימפעל

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 7:11 pm
על ידי תוכן
אני מוחק. אני לא פוסק ואין טעם שאכתוב פסקי הלכה.

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 8:02 pm
על ידי עזריאל ברגר
תוכן כתב:אין שום ספק בעולם שצריך לחלל שבת מפני הקורונה ... ומי שאומר אחרת, אינו אלא מן המתמיהים.

נראה לי שיש לא מעט אנשים שיחלקו עליך, אלא שלהם אתה כנראה קורא "המתמיהים".

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 8:55 pm
על ידי תוכן
כך נראה לי באופן ברור, שבכל מקום שיש ספק ספיקא בנפשות מחללים את השבת, כל עוד שיש ריעותא, ופה יש ריעותא. ידוע לך אחרת?

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 9:03 pm
על ידי עזריאל ברגר
לא כל חולה-קורונה יש בו ספק נפשות.
וכבר היו לדוגמא מי שהציעו שאם בחור ישיבה מתוך קפסולה נדבק - שימשיכו כל חבריו להיות עמו בקפסולה, ואם ידבקו - ידבקו...

Re: חילול שבת למניעת קורונה - גדרי מיעוט המצוי בפיקו"נ

פורסם: ג' יולי 14, 2020 9:12 pm
על ידי תוכן
עזריאל ברגר כתב:לא כל חולה-קורונה יש בו ספק נפשות.
וכבר היו לדוגמא מי שהציעו שאם בחור ישיבה מתוך קפסולה נדבק - שימשיכו כל חבריו להיות עמו בקפסולה, ואם ידבקו - ידבקו...


זה נכון. אין פה ספק נפשות. ובכל אופן, החלטתי לפרוש, אני לא פוסק, וזה טפשי מצידי להגיד פסקי הלכה.