דעת ותבונה כתב:כשתהיה סגור על דעותיך, נדבר שוב.
פרנקל תאומים כתב:כ''א שני גדולי הדור שהציבור כפוף להם באותה המידה
פרנקל תאומים כתב:מסתמא כל אחד או כל תת קבוצה ינהג בכה''ג כמו מי מביניהם שהוא מרגיש כפוף יותר למרותו.
פרנקל תאומים כתב:בהנחה שאכן אמר כן, ושאכן נסמכים עליו לכגון דא .
פרנקל תאומים כתב:למה אתה חושב שעל הציבור להישמע בזה יותר למרן הגרח''ק מאשר למרן הגרי''ג?.
ידידי הצעיר, אני כמובן סגור לגמרי על דבריי (אם כי תמיד פתוח להשתכנע אחרת, אם רק תכתוב דברי טעם ותבין מה שאומרים לך).
הבעיה היא שכבודו, איידי דטריד לעמוד על קנטוריו הטרחניים (אחר המחילה כמובן) לא תופס בכלל מה שמסבירים לו.
מה ה''סתירות'' העצומות שמצאת בדבריי? הרשה לי לגחך, כ''כ התאמצת וזה מה שעלה בידך?
באופן כללי הציבור כפוף באותה המידה לשני גדולי הדור, אבל עדיין ברור שבתוך הציבור ישנן תתי קבוצות שבאופן טבעי כפופות יותר להגרח''ק או להגרי''ג.
נניח, חוג חזו''א וסלובודקא ברובם מסתמא כפופים יותר להגרח''ק (או שלא, ואולי תלמידי הגרח''ג לא כן, אינני יודע), והציבור הכללי יותר (כמוני הק' למשל) או בפרט- תלמידי מרן הגרי''ג מפוניבז' כפופים יותר להגרי''ג. הלא ברור שאם יש מחלוקת וא''א לקיים שניהם, אז יש שינהגו כך ויש שינהגו כך. ההיתפסות שלך על המילים
''באותה המידה'' (שרק באו לאפוקי שלא תאמר שרק מרן הגרח''ק הוא המ''ד עבורינו ולא הגרי''ג) הינה ילדותית ונודניקית.
הסברתי כבר לעיל את כוונתי במשפט:
"בהנחה שאכן אמר כן, ושאכן נסמכים עליו לכגון דא", חלילה לא התכוונתי לומר שיש דברים בענייני ציבור שבהם אין להסתמך על מרן הגרח''ק, וזו פרשנות מעוותת שלכם לדבריי, שאתה שב ומתעקש עליה, כדרככם, לשם קנטרנות וגרדנות גרידא.
אמנם כבר התרגלתי שאתה מתעלם בשיטתיות ממה שכותבים לך אם זה מפריע לתזה הקנטרנית שהתלבשת עליה, אעפ''כ אצטט למענך בשנית את שכתבתיך לעיל על פרשנותך למשפט הנ''ל. אין לי כח לנקד, אז תשתדל להסתדר עם זה ככה:
חלילה. לא הבנת את דבריי.
כוונתי היתה לומר שאינני יודע אם אכן אלו שהזעיקו משטרה (אני לא ראיתי שעשו כן, אבל לדבריכם) עשו כן בגלל הוראת מרן הגר''ח (במידה שהיתה הוראה כזו).
בקיצור, אתה כתבת שמרן הגר''ח שליט''א אמר להזעיק משטרה, ושאנשים הסתמכו עליו בזאת הלכה למעשה, ואני רק הערתי בסוגריים שהתייחסותי לדבריך איננה מהווה אישור מצידי לנכונותם. אינני יודע אם מרן הגר''ח הורה כן, ואינני יודע אם אנשים עשו כן למעשה עפ''י הוראתו או רק עפ''י הוראתו (אולי עשו כן עפ''י הוראת חכמים אחרים? אינני יודע. לא ידוע לי באופן אישי על אנשים שעשו כן, וממילא אינני יכול לשאול אותם).
אבל בעצם מה אכפת לך מה הסברתי או לא הסברתי? הלא אתה מעוניין רק לעמוד על קנטוריך והשמצותיך, שהרי הם מהווים בשבילך חיזוק לעמדה הכללית שלך והצדקה לקיום הפוליטי של החוג שלך ושל שופרו החתרני המשמיץ והמתסיס.
דעת ותבונה כתב:לענייננו: מי שמדבר גבוהה על "אמונת חכמים", ומצד שני משריץ בפורום נאצות מסגנון "מרעילי בארות" ו"מסכני שלום הציבור" על מי שמעז להתפלל במניין וכו', זאת למרות דעתו הידועה של "משה רבינו שבדור" - חבל על הויכוח איתו.
אשאיר לך את מלוא הבמה להוסיף עוד כמה תירוצים סותרים אחד את השני מיניה וביה, וללהג במשלי שועלים, עצים ועציצים. וכמובן, לא לשכוח: "כת נרגנים", "מרעילי בארות" ו"רויצחים".
כל סגנון הכתיבה הירוד הזה ("משריץ"...) ממחיש היטב עם מי יש לנו כאן עסק. את ''הסתירות מיניה וביה'' העצומות שלך כבר ראינו.... וגם את משלי השועלים..
תחת להודות בכך שאתה מתקשה בהבנת הנקרא, או שאינך טורח לקרוא או לרצות להבין את הדברים הפשוטים שמשיבים לך, כי חשוב לך להישאר איתן על קנטוריך הטרחניים עד זיבולא בתרייתא, תחת זאת, אתה מעדיף ללעוג על גדולי הדור, (''משה רבינו שבדור"... חא חא חא.. מגלגל מצחוק הלעג שלכם... "בושה" כבר אמרנו?), ולשוב ולחזור על המנטרות השחוקות שלך חרף כל מה שכותבים לך. בסדר. לא ציפיתי להרבה יותר מזה.
אעפ''כ, חשוב לחזור ולהדגיש, כי תורתינו אמת ולא תהיה מוחלפת, ומי שפועל בשיטתיות נגד ההנחיות שמיועדות למנוע את התפשטות המגיפה, מתוך צדקנות מעושה או מתוך רצון להתנגח עם ''הממסד החרדי'' השנוא עליו, ועושה כן אע''פ שהוא יודע היטב שבדיני נפשות עסקינן, ושבקלות דעתו הוא גורם להפצת המגיפה ולחוליים הרעים והתמותה הרבה ועוד נזקים רבים שח''ו יבואו בעקבות הפצת המגיפה, הרי הוא מזיק את הרבים בחמורות שבחמורות ועובר ב''לא תעמוד על דם רעך'' פשוטו כמשמעו, ואבוי לו ולנפשו, יהיה מי שיהיה ומאיזה חוג או מפלגה שיהיה. (''רוצחים'' זה כבר אתה אמרת, ואולי אמרת זאת בבחינת ''לב יודע מרת נפשו''. אני לא השתמשתי במילה הזו. גרמא ברציחה, אולי יותר מדוייק, וגם זה אני לא אומר. אבל כאמור, בכל מקרה לא מעניין אותך מה אני אמרתי, מעניין אותך רק להעמיד את קנטוריך הטרחניים על מתכונתם כי זה מה שמעסיק את האנ''ש שלך גם בימים טרופים ומסוכנים אלו).
בברכת המשך גירוד נעים.
נ''ב:
אני עדיין מחכה להבין מה הפירוש "ביטויים של רופאי עור".