Re: לבישת מסיכה בתפלה
פורסם: ב' יולי 06, 2020 8:55 am
חברים יקרים, המגזימים לשני הצדדים עושים טעות קשה.
אם באמת רוצים שהציבור ישמור לאורך זמן את ההנחיות, צריך לעשות אותן קלות ופרקטיות ככל האפשר, ואין גוזרים גזירה על הציבור אא"כ יכולים לעמוד בה.
אין שום תועלת בזה שבמשך שבוע עד"מ ישמרו כולם על הכל בכל מכל כל ואחרי שבוע יימאס להם ויבעטו.
בהתחלה היינו יותר מבוהלים ודחופים, חשבנו שאם נתאזר בסבלנות ונתאמץ מאוד הכל יסתדר מהר.
כעת מתברר שהמצב אינו 'זבנג וגמרנו' - ואני מתכוון לשני הצדדים. ברור לכל בר דעת שאי חבישת מסיכה לכמה דקות לא תגרום נזקים גדולים (כי אם זה היה כך אז במשך החדשים שעברו עלינו שבהם רוב הציבור לא חבש מסיכה היינו צריכים לראות כו' ה"י), וברור גם לכל בר דעת כי הזלזול במסיכה אינו מחכמה יתירה ויביא בסופו של דבר להגבלות וסגרים.
לכן מה שחשוב עכשיו לענ"ד הוא לא להכביד על הציבור יותר מידי, אבל מצד שני להיות עקביים ונחושים במה שכן שייך להקפיד.
ובקיצור, אם ילבשו מסיכה או לא במשך הדקות הספורות של שמו"ע (איני מדבר על ישיבת המקובלים שבה מתפללים שמו"ע במשך כמחצית השעה...) - לא זה מה שישנה את המצב הכללי.
[גילוי נאות: אני מאלה שלא מסתדרים עם המסכה ולכן אני מתפלל שחרית בבית. מנחה וערבית אני מתפלל במנין בחלל הפתוח ושם אני מרשה לעצמי להסיר את המסכה למשך תפלת שמו"ע (כמובן אני משתדל לעמוד רחוק מאנשים אחרים). ביום האחרון קצת חששתי כיון שהסתובבו הרבה משטרות באזור ולכן השארתי את המסכה...]
מה שבאמת ישנה את המצב זה אם יקפידו בעקביות ובאמת על הגבלת התקהלויות. לא להתקהל יותר מידי אנשים ביחד, גם אם חבושים מסכות. איני יודע מה המספר המדוייק, אם 40 או 50 או 30. אבל אם כל אחד יעשה מאמץ שלא להיכנס לשום התקהלות גדולה שאינו מוכרח בה זה יעזור מאוד בעז"ה, וברור שהטעות העיקרית שנעשתה עד כה היא לא בפתיחת מוסדות החינוך וכדומה אלא בפתיחת אולמות אירועים ומסעדות לעשרות אנשים ביחד. וגם בתי כנסת גדולים זו טעות לענ"ד, צריך לחלק את המניינים באופן שלא יהיו יותר מידי אנשים ביחד באותו חלל סגור.
ואין צריך לומר שהדבר הכי לא רצוי בתקופה זו הוא סעודה משותפת של ציבור, שמעצם טבעה היא מקרבת את הלבבות וגם את הפיות... ושומר נפשו ירחק מזה ותבוא עליו ברכה בתוך כלל ישראל.
אם באמת רוצים שהציבור ישמור לאורך זמן את ההנחיות, צריך לעשות אותן קלות ופרקטיות ככל האפשר, ואין גוזרים גזירה על הציבור אא"כ יכולים לעמוד בה.
אין שום תועלת בזה שבמשך שבוע עד"מ ישמרו כולם על הכל בכל מכל כל ואחרי שבוע יימאס להם ויבעטו.
בהתחלה היינו יותר מבוהלים ודחופים, חשבנו שאם נתאזר בסבלנות ונתאמץ מאוד הכל יסתדר מהר.
כעת מתברר שהמצב אינו 'זבנג וגמרנו' - ואני מתכוון לשני הצדדים. ברור לכל בר דעת שאי חבישת מסיכה לכמה דקות לא תגרום נזקים גדולים (כי אם זה היה כך אז במשך החדשים שעברו עלינו שבהם רוב הציבור לא חבש מסיכה היינו צריכים לראות כו' ה"י), וברור גם לכל בר דעת כי הזלזול במסיכה אינו מחכמה יתירה ויביא בסופו של דבר להגבלות וסגרים.
לכן מה שחשוב עכשיו לענ"ד הוא לא להכביד על הציבור יותר מידי, אבל מצד שני להיות עקביים ונחושים במה שכן שייך להקפיד.
ובקיצור, אם ילבשו מסיכה או לא במשך הדקות הספורות של שמו"ע (איני מדבר על ישיבת המקובלים שבה מתפללים שמו"ע במשך כמחצית השעה...) - לא זה מה שישנה את המצב הכללי.
[גילוי נאות: אני מאלה שלא מסתדרים עם המסכה ולכן אני מתפלל שחרית בבית. מנחה וערבית אני מתפלל במנין בחלל הפתוח ושם אני מרשה לעצמי להסיר את המסכה למשך תפלת שמו"ע (כמובן אני משתדל לעמוד רחוק מאנשים אחרים). ביום האחרון קצת חששתי כיון שהסתובבו הרבה משטרות באזור ולכן השארתי את המסכה...]
מה שבאמת ישנה את המצב זה אם יקפידו בעקביות ובאמת על הגבלת התקהלויות. לא להתקהל יותר מידי אנשים ביחד, גם אם חבושים מסכות. איני יודע מה המספר המדוייק, אם 40 או 50 או 30. אבל אם כל אחד יעשה מאמץ שלא להיכנס לשום התקהלות גדולה שאינו מוכרח בה זה יעזור מאוד בעז"ה, וברור שהטעות העיקרית שנעשתה עד כה היא לא בפתיחת מוסדות החינוך וכדומה אלא בפתיחת אולמות אירועים ומסעדות לעשרות אנשים ביחד. וגם בתי כנסת גדולים זו טעות לענ"ד, צריך לחלק את המניינים באופן שלא יהיו יותר מידי אנשים ביחד באותו חלל סגור.
ואין צריך לומר שהדבר הכי לא רצוי בתקופה זו הוא סעודה משותפת של ציבור, שמעצם טבעה היא מקרבת את הלבבות וגם את הפיות... ושומר נפשו ירחק מזה ותבוא עליו ברכה בתוך כלל ישראל.