עמוד 3 מתוך 3

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 9:48 pm
על ידי תם מה הוא אומר
שמש כתב:תשובה פשוטה: חשש פיקו''נ דוחה חשש ביטול תורה, ואינו דוחה פיקו''נ אחר (כמובן בהכללה, וגם בזה יש מקום לחלק אבל כדי לסגור את פינת הדמגוגיה הזולה להערב זה מספיק).


אתה מכניס מילים שלא כתבתי.
אני שואל על ביטול תורה ודאי, יש לו תלמידים שמבלעדיו ודאי לא ילמדו כמו שהוא יהיה איתם.

ובאמת לא הבנתי מה דמגוגיה. כנראה סבור אתה שהצבא באמת פיקוח נפש, ולימוד תורה לא. האמנם?!

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 9:54 pm
על ידי שמש
מדוייק. בדוגמה שנתת מדובר במי שמציל חיי אדם בפועל שבזה יש לדון אי ספק סכנה שלו דוחה פיקוח נפש דאחרים (מלבד מה שבצבא יש הסגר מוחלט מזה כעשרה ימים וכו'), ובביטול תורה אין שום צד לומר שדוחה ספק פיקו''נ.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:08 pm
על ידי לעולם יהיה אדם
תם מה הוא אומר כתב:
תם מה הוא אומר כתב:שאלה:
רב שמוסר שיעור לתלמידים צעירי הצאן,
הוא עובד בישיבה שבה ההוראה להמשיך כרגיל, עם הקפדה על כללים שונים,
אם הוא לא יגיע למסור שיעור, בודאי שיהיה עי"ז ביטול תורה לתלמידים,
מצד שני חושש לעצמו, או חלילה להדביק אחרים,
הכיצד עליו לנהוג?



אשאל זאת אחרת קצת:
קצין בכיר בצה"ל, באחת מהיחידות המובחרות והסודיות, מתחתיו עשרות חיילים שהוא מפעיל אותם, עבודתו היא הצלת נפשות פשוטו כמשמעו.
כעת הוא חושש לעורו, אם ימשיך לבוא לעבודתו בצה"ל, הוא עלול להדבק.
הוא פנה בשאלה לכבוד הרבנים - שהיו ראשונים להורות על סגירת הישיבות, הכוללים, בתי מדרשות ובתי כנסיות, ושלא לדבר על מקוואות - כדת מה מוטל עליו לעשות.

מה התשובה שישיבו לו?

ומה החילוק מהשאלה הראשונה ששאלתי?

יש שני חילוקים בין שתי השאלות.
החילוק הראשון הוא טכני:
אפשר ללמוד תורה בבית.

החילוק השני עקרוני:
מטרת הצבא היא להגן על עצמנו לפי דרכי הטבע, לפי דרכי הטבע הסכנה בהפסקת פעילות הצבא גדולה מן הסכנה שבהידבקות.
לעומת זאת מטרת לימוד התורה הוא עשיית רצון ה', במצב בו אנו נתונים היום רצון ה' הוא סגירת הישיבות.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:11 pm
על ידי יעקב בורלשטיין
שלא לדבר על כך שהחיילים מרותקים לבסיסים למשך חודש בעקבות הקורונה, אין יוצא ואין בא

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:19 pm
על ידי אחרון התלמידים
אחרון התלמידים כתב:
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
מקוה אני שהמערכת תמחק את הדו-שיח המחריד.
צר לנו מאוד על דברי האיוולת שנוגע בדיני נפשות שכתב הרב ספראי (שתמיד אנו נהנים מדבריו וחידושיו).
חידושים נחמדים ורעיונות פרשת שבוע אינם אמורים לא להישמע ואפילו לא להיחשב בדיני נפשות כשמגיפה משתוללת.
ואקרא לשאר המגיבים לא להיכנס כלל לדין ודברים שנדע את משמעותן כשחללים יפלו מסביבנו ר"ל.

ולרב הכותב אקרא לחזור בתשובה במהרה.

ש. ספראי כתב:רשו לי, יקירי, אם אפשר לסכם את הדיון המרתק מבחינתי.
קורי הדורות יתייחסו למה שהיה כאן השבוע בישיבות ובכוללים, כדיון של שבוע אחד בלבד.
מכאן ואילך, זהו 'הילכתא למשיחא'.

הישיבות נסגרו, הבחורים שבו הביתה, משרד הבריאות איים בקנסות ומאסרים והחל מהצהרים כמעט כולם שבו לבתיהם.

בס"ד
מה קרה? מה השתנה? לפתע צריך לסגור הכל? אולי בגלל הקנסות?
אותה טענה על תורה ומגנא ומצלא - שנאמרה על נושא אחר לגמרי. וכן הטענה על לימוד תורה בזמן השמד - שכמובן זה מאוד רלוונטי להלכה ולמעשה- פתאום השתנה? אלי התברר שייתכן שהדביקו כמה וכמה, ולא יתאפשר לדעת לעולם מי הדביק מי, ומי מת בגלל מי?

בנוגע לסיפור זה
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=5586

והנה אביא בפניכם סיפר ששמעתי מפי זקנים כד הוינא טליא.
באותו יום הכיפורים הנורא שהחסיד שבישראל ר' ישראל מסלנט ע"ה, עלה ואכל והתיר אכילה לעיני הרבים. ארע מעשה המחריד לבבות שלא פורסם ברבים, בודאי מחמת הקיטרוג.
וכדי לבאר את אותו מעשה נורא, סיפרו הזקנים את סדר יום הכיפורים בעיר התורה וילנא:
את תפילת שחרית החלו מוקדם מכל יום, והקפידו שהש"ץ יקצר את התפילות והפיוטים, וסיימו את תפילת מוסף סמוך לחצות היום. תוך כדי דיבור מסיום התפילה, החל הקהל מיד בלימוד בעומקה של תורה, בהתמדה וללא הפסקה עד תפילת המנחה. והקפידו לאחר את תפילת המנחה ולקצרה, כדי שישאר זמן ברווח ללימוד ביום הקדוש.
ועתה לגופא דעובדא.
לאחר משעה הנורא של אכילת הרב בעצם היום הקדוש. הלכו הקהל לאכול כל אחד במקומו זה בביתו וזה בחדרו, ניגש אל הרב אחד הצורבים בלחישה על אוזנו, ואמר: להוי ידוע לרב שמשום שהרב התיר לאכול רבים מהלומדים יתבטלו היום מלימודם שרגילים בו ביום הקדוש!

שמע זאת הרב, ונרתע מיד ממקומו, וזעק זעקה גדולה ומרה: זאת לא התרתי חס ושלום! וציוה לגבאי להקהיל תכף ומיד את כל הלומדים באזהרה חמורה שלא יהינו לאכול חס ושלום!
ולאחר ששב הקהל למקומם ונפלאו מאוד מה זה זה ועל מה זה, התגבר הרב ועמד שוב מול ארון הקודש ונתן קלו כארי בגודל מעלת לימוד התורה בזמן סכנה, והביא את המעשה הידוע ממפוס, עד שאמר בזה הלשון: חוזרני בי מההיתר! חוזרני בי מהאכילה! שמענו שפיקוח נפש דוחה יום הכיפורים אבל לימוד תורה? חלילה!
וראו הלומדים את גודל השעה וההתעוררות, ומיד פתחו כולם מנער ועד זקן הבריאים והחולים בלימוד התורה שבהתמדה עצומה, ולא אכלו ולא שתו כל אותו היום. וסיפרו זקני וילנא שבתפילת הנעילה של אותו היום הרגישו ממש ששערי שמים נפתחו מגדול חרדת הקודש!

ומה נהדר המראה על גודל אהבת תורה שראו בעצם היום הקדוש בעיר וילנא, שזכו הלומדים על פי הוראת ר' ישראל למסור נפש ממש על לימוד התורה, ואמרו זה לזה שלא ידעו שתזדמן להם זכות גדולה כבימי השמד, שמסרו נפשם כפשוטו על לימוד התורה (ובסוף היום ראו באמת שכמה חולים נפטרו לא עלינו).

והוסיפו זקני וילנא וסיפרו שבחג הסוכות לאחר אותו יום הכיפורים הנורא, ראו תלמידי ר' ישראל על פניו של רבם שמחת-חג שלא מעלמא הדין, וכששאלוהו לשמחה מה זו עושה, חזר שוב על כך שזכינו קהילת קודש וילנא למסור נפש כל לימוד התורה.
וכאמור מעצת המקטרג המשך המעשה נעלם מעיני הקהל, כי יש בזה מוסר השכל לדורות!

ב"ה
משום שיש שהבינו מסקנה אחרת
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 07#p608403
כתבנו הבהרה באותו העמוד.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:29 pm
על ידי יעקב בורלשטיין
גם הנושא הזה הוא לא הנושא שבו צריך לדון כעת

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:33 pm
על ידי איש קריות
נשגב מבינתי איך בשעות קריטיות כל כך עדיין מתנהלים דיונים על חובת הציות להוראות הרופאים והמומחים.
רק היום עלה מספר החולים בלמעלה ממאתיים, כשעל פי הסטטיסטיקה העולמית זה אומר שעל כל מאתיים חולים ישנם 8.... ח"ו.
עורו נא
התעוררו נא
בעד הנפש חלי נא

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:36 pm
על ידי לעולם יהיה אדם
נוטר הכרמים כתב:לא מובנת לי הפניקה של סגירת בתי כנסיות בצורה גורפת, ואינני חושב שזו דעתם של כלל הרבנים.
ועוד נקודה למחשבה, למה הרבה אנשים שקרירים לכל נגיף רוחני, וצמודים לאייפון פרוץ, נעשו הכי מחמירים וצווחנים בענין.

הצורך לסגור בתי כנסת הוא פשוט. בלתי אפשרי לשמור על ההוראה של התכנסות עד 10 אנשים, בפועל מתכנסים שניים ושלושה מניינים.
אנשים מתחילים לשוחח, לא שומרים מרחק, נוגעים בידית הדלת וכדו' (ואין אפשרות לשטוף ידים שוב ושוב).

מי שחשוף יותר למדיה רואה את כל המומחים למיניהם ונכנס לפאניקה.
אבל השאלה שמטרידה אותי היא, אייך אנשים שמחשיבים את עצמם לזהירים מזלזלים כך בחיי אדם.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ה' מרץ 19, 2020 10:37 pm
על ידי ש. ספראי
דרופתקי דאורייתא כתב:
ש. ספראי כתב:חפרתי קצת יותר לעומק, בלי לפרט איפה ואיך.
אלו הפרטים:
מרן הגר"ח נשאל הלוך וחזור מה לעשות עם המשטרה והאכיפה והקנסות
והשיב: לא להילחם עם המשטרה. זה לא מלחמת שמד. הם סוגרים כי הם חושבים שזה חשוב בגלל הבריאות, אז מי שמורים לו לסגור מהמשטרה- שיסגור ושילמדו איפה שאפשר.

כנראה סבר שא"א לפרסם הוראה כזאת ברבים. אלא שהמבין יבין וייעשה כחכמתו.


ילמדוני רבותי מה איכפת לן אם הם סוגרים בגלל שחושבים שזה לצורך בריאות, או לא, למעשה זה נגד התורה!
אם היו מחייבים לעבור עבירה אחרת בגלל שחושבים שזה לצורך בריאות, יש השומע להם?

ולגבי הקנסות, לא נראה לי שזה באמת שיקול שעל פיו יחליטו אם לקיים ת"ת דתשב"ר וישיבות.


זאת לא עבירה. אפשר ללמוד בבתים או בבתי כנסיות. אני מאמין שכל חברי הפורום הנכבד למדו היום כמו שעות טובות בבית (סוף סוף הזדמנות ללמוד עם הבנים ששבו מהישיבות הגדולות ולהתמוגג...) ובפרט שרוב הישיבות, ובוודאי החיידרים, פתחו קוי וואצפ לשיעורים (אנחנו עוד לא השגנו. יש עומס ומקוים שבתחילת השבוע יושג קו). זה לא שחור ולבן. זאת לא שעת השמד שאסור להקהיל קהילות ברבים נגד התורה, אלא מתוך כוונה טובה. הרי הכל סגור ומסוגר.

רבינו סבור שזכות תורה דרבים תגן ותושיע על הלומדים ושאם אפשרי היה, תורה מגנא ומצלא (וקיבלתי ממנו הוראה פרטית בענין, לפני חצי שעה. התחייבתי לא לפרסם), אך גם לדעתו, אם המשטרה סוגרת, זאת לא סיבה להתעמת עם המשטרה, שסה"כ רוצה בטובת האוכלוסיה.

זה לא 'נגד התורה'. כך סבור הגרח"ק, שאינו סבור שכעת צריך להילחם בחוד וחנית על סגירת הישיבות.

זה גם תשובה לדברי הרב נוטר הכרמים.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 6:33 am
על ידי תם מה הוא אומר
לעולם יהיה אדם כתב:
תם מה הוא אומר כתב:
תם מה הוא אומר כתב:שאלה:
רב שמוסר שיעור לתלמידים צעירי הצאן,
הוא עובד בישיבה שבה ההוראה להמשיך כרגיל, עם הקפדה על כללים שונים,
אם הוא לא יגיע למסור שיעור, בודאי שיהיה עי"ז ביטול תורה לתלמידים,
מצד שני חושש לעצמו, או חלילה להדביק אחרים,
הכיצד עליו לנהוג?



אשאל זאת אחרת קצת:
קצין בכיר בצה"ל, באחת מהיחידות המובחרות והסודיות, מתחתיו עשרות חיילים שהוא מפעיל אותם, עבודתו היא הצלת נפשות פשוטו כמשמעו.
כעת הוא חושש לעורו, אם ימשיך לבוא לעבודתו בצה"ל, הוא עלול להדבק.
הוא פנה בשאלה לכבוד הרבנים - שהיו ראשונים להורות על סגירת הישיבות, הכוללים, בתי מדרשות ובתי כנסיות, ושלא לדבר על מקוואות - כדת מה מוטל עליו לעשות.

מה התשובה שישיבו לו?

ומה החילוק מהשאלה הראשונה ששאלתי?

יש שני חילוקים בין שתי השאלות.
החילוק הראשון הוא טכני:
אפשר ללמוד תורה בבית.

החילוק השני עקרוני:
מטרת הצבא היא להגן על עצמנו לפי דרכי הטבע, לפי דרכי הטבע הסכנה בהפסקת פעילות הצבא גדולה מן הסכנה שבהידבקות.
לעומת זאת מטרת לימוד התורה הוא עשיית רצון ה', במצב בו אנו נתונים היום רצון ה' הוא סגירת הישיבות.


לגבי החילוק הראשון - השאלה שלי היא כאמור באופן שבודאי יהיה ביטול תורה דרבים אם לא יבוא למסור השיעור.
זה ש"אפשר" זה לא משנה. למעשה לא ילמדו. אלה העובדות. ועליהם נסובה השאלה.

לגבי החילוק השני - בין להגן ע"פ דרכי הטבע, לבין לימוד תורה שזהו רצון ה' - זה אינו, כי אנן ידעינן כי על ידי תלמוד תורה העולם מתקיים. ואינהו חרובי קרתא ותשב"ר אינהו שומרי קרתא.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 9:40 am
על ידי לעולם יהיה אדם
1. אם יש אנשים בטלנים, שבמקרה שראש הישיבה שלהם לא יכול למסור שיעור הם לא לומדים, אולי לא צריך להתחשב בהם.
2. יש לך טעות. לא התורה מגינה אלא הדבקות בקב"ה, והתורה היא הדרך לזה.
(האם אתה חושש על הפסקת הלימודים בפקולטות לתלמוד באוניברסיטאות?)

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 9:48 am
על ידי אפרקסתא דעניא
הרב נוטר הכרמים,

שאלתך בעניין האינפורמציה המועברת לגרח"ק מצוינת.

התשובה שאיש לא סמך בזה רק עליו, אלא על מרן הגראי"ל שהיה דייק ונסיב, וכן על מרנן הגרי"ג והגרמ"ה, שהם מקורקעים מאוד, ודייקי ונסבי, וכאשר הוא הצטרף לדעתם הרי זה משובח.

וגם בצד השני, כמדומני שסומכים על המקורקעים יותר כדוגמת הגרב"ש, ולא על השמיימיים כדוגמת ...

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 10:35 am
על ידי מנין
ש. ספראי כתב:אני בטוח שאקבל תגובות שוצפות, אבל מה אכפת לי.... אני בבית, לא יוכלו לזרוק עלי אבנים...

רבי אהרן מבעלזא הורה לא לברך 'הגומל' על טיסות במטוס, כדי שלא ייחשב למקום סכנה. ראו בהרחבה בהסכמת הפני מנחם לספר על ברית בסוג של כרות שפכה של ר' אברהם הכהן, דברים מאד יפים עם ציטוטים, שבכח הוראות חכמי הדור לשנות את המציאות.


המצב הרי לא באמת ברור. העולם, כולל כל המלומדים, לא באמת מבינים במחלה הזאת. יש מדינות שסבורות שכדאי דווקא להסתובב כדי להתחסן חיסון טבעי (כך שמעתי. לא בדקתי), יש הוראות סותרות ולא ממש חדות. מנסים בידוד. בסדר. זה הצליח בכמה מקומות. אולי לא. הרפואה לא באמת יודעת. הכל פה סוג נעלם של יד ה'.

מגיע הגרח"ק וקובע: יהיה בסדר. זאת לא מגיפה. תמשיכו ללמוד בישיבות כרגיל.

זה האיש שאמר שבבני ברק לא ייפלו טילים. מרן האבי עזרי לא הסכים לזה וחשש, וההמשך ידוע, לא נפלו טילים.
הוא לוקח אחריות, אבל אנחנו הפסדנו.
היה יהודי, שאין ויכוח על שגב קדושתו ורוממתו המאד מיוחדת וכוחו הגדול בשמי שמים, שלקח אחריות. אבל לא שמענו לו במדויק. (כן, לא כולל ההוראה שלא להתעמת עם המשטרה, כנ"ל. בסדר, אבל הרעיון העקרוני שצריך ללמוד כרגיל, אם אפשרי, בהיכלי התורה. הוראה שכולם כולם התווכחו איתה וזעמו עליה או לפחות, לא הסכימו איתה).

ואז, עוד שבועיים, כשאולי הכל יתמוטט כאן, יגידו: אמרנו לכם...למה לא התפזרתם מיד מהישיבות והכוללים????????

ואולי אדרבה, להיפך, אם היינו ממשיכים בשטייגען גדול בהיכלי התורה, מצייתים כמו "ערומים בדעת ומשימים עצמם כבהמה", כמו חסידים, הכל היה אחרת, בלי נפגעים, בלי מתים, בלי מאות ואלפי מכונות הנשמה.

ירחם המרחם.

גם אם היה פוסק הלכה לחומרא או לקולא על פי רוח הקודש - אין שומעין לו!
קל וחומר שהוא דעת יחיד נגד כל המומחים, (שעפ"י ההלכה שומעים רק להם, ולא לתלמיד חכמים, אפי' רופא גוי מתיר ומחייב לאכול ביום כיפור), ונגד כל חכמי הדור, אין לשמוע לו כלל
לא בשמים היא!
והשואל בפיקוח נפש הרי זה שופך דמים!

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 11:19 am
על ידי שבע
ש. ספראי כתב:אני בטוח שאקבל תגובות שוצפות, אבל מה אכפת לי.... אני בבית, לא יוכלו לזרוק עלי אבנים...

רבי אהרן מבעלזא הורה לא לברך 'הגומל' על טיסות במטוס, כדי שלא ייחשב למקום סכנה. ראו בהרחבה בהסכמת הפני מנחם לספר על ברית בסוג של כרות שפכה של ר' אברהם הכהן, דברים מאד יפים עם ציטוטים, שבכח הוראות חכמי הדור לשנות את המציאות.
---
ואולי אדרבה, להיפך, אם היינו ממשיכים בשטייגען גדול בהיכלי התורה, מצייתים כמו "ערומים בדעת ומשימים עצמם כבהמה", כמו חסידים, הכל היה אחרת, בלי נפגעים, בלי מתים, בלי מאות ואלפי מכונות הנשמה.

ירחם המרחם.


אכן ירחם המרחם על ה''עירומים מדעת כבהמה ומשימים עצמם כבני אדם'', חסידים שוטים, ופרושים סוטי'ם - (העונים בהידור והנהון ראש על כל מדות שמנו חז''ל לקלס במסכת סוטה דף כב), שואלי'ם קטנים מחבלים כרמים, באדיקות מטורפת באמונת חכמים מזויפת, שלא כדרכה של תורה!

לאלו תהומות של בערות
הגיעה ה''חסידות'' החדשה?!

מי יגלה עפר מעיני גדולי ישראל
שחיו ופעלו בשנות התק''ל?!

אכן, תקלין חדתין - עתיקין
ותקלא לא שכיך לעלמין

וכבכל מדה טובה מקובלנו:
אדער א מלאך
אדער א גלח

אמונה שלא במקומה
עלולה להביא אף לידי:

עבודה זרה
גילוי עריות

אם כי במקרה דנן מדובר ''רק''
בשפיכות דמים

בינו בוערים בעם
וכסילים מתי תשכילו

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ו' מרץ 20, 2020 1:55 pm
על ידי יצחק אייזיק
תם מה הוא אומר כתב:
תם מה הוא אומר כתב:שאלה:
רב שמוסר שיעור לתלמידים צעירי הצאן,
הוא עובד בישיבה שבה ההוראה להמשיך כרגיל, עם הקפדה על כללים שונים,
אם הוא לא יגיע למסור שיעור, בודאי שיהיה עי"ז ביטול תורה לתלמידים,
מצד שני חושש לעצמו, או חלילה להדביק אחרים,
הכיצד עליו לנהוג?



אשאל זאת אחרת קצת:
קצין בכיר בצה"ל, באחת מהיחידות המובחרות והסודיות, מתחתיו עשרות חיילים שהוא מפעיל אותם, עבודתו היא הצלת נפשות פשוטו כמשמעו.
כעת הוא חושש לעורו, אם ימשיך לבוא לעבודתו בצה"ל, הוא עלול להדבק.
הוא פנה בשאלה לכבוד הרבנים - שהיו ראשונים להורות על סגירת הישיבות, הכוללים, בתי מדרשות ובתי כנסיות, ושלא לדבר על מקוואות - כדת מה מוטל עליו לעשות.

מה התשובה שישיבו לו?

ומה החילוק מהשאלה הראשונה ששאלתי?


תשאל יותר טוב: קצין אן חייל שנקרא להשתתף במבצע צבאי או במלחמה - האם מותר לו להעמיד את עצמו בסכנה או שחובה עליו להישאר בבית מדין פק"נ?
התשובה שלי לפחות היא שודאי שלא - הרי כל פעילות הצבא כרוכה או עלולה להיות כרוכה בסכנת חיים כפשוטה, וודאי שתוספת סיכון מסוים בשל מגיפה לא משנה לעניין זה.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 7:54 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
בשב"ק למדתי כל דברי החת"ס בדרשותיו מדף ס"א והלאה, גם בדרוש של ההודאה, הוא מאריך ומפרט שם שלא סגרו את הישיבה שלו אפילו שהיה בה "מאות" בחורים, ושהיה נס ופלא שלא היה מהם אפי' חולה, כי אם היה חולה היו מוציאים לעז שזה באשמת זה שהוא לא הלך לבידוד..
ועוד כתב שם שבזכות זה כל בני הקהילה ניצלו, ורק מעט חלו, 150, ומתוכם רק 30 מתו, וגם אלה שמתו זכו לקבורה כהלכה, בעוד שבמקומות אחרים קברו עשרות בקבר אחד, ועוד עיין שם נפלאות מתורתו זיע"א.
ולדידן בעיקר, שם כתב כי בשעה שיסגרו הישיבות ומקומות התורה ע"י השלטונות, יצפה לגאולה ממש.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 8:02 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
אם מישהו יוכל להעלות דעת הגר"א כפי עדות תלמידו - כפי שהובא בלקראת שבת

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 9:05 pm
על ידי שופרא
דעת הגרח"ק שליט"א כפי שפורסמה בדברי שיח
מצורף שם גם דבריו הנפלאים מארחות
דעת הגר''ח שליט''א מדברי שיח.png
דעת הגר''ח שליט''א מדברי שיח.png (164.89 KiB) נצפה 5132 פעמים
יושר

סגירת הישיבות

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 9:11 pm
על ידי שופרא
מצ"ב חלק משיחה שמסר הגרשד"פ זצ"ל לפני שנים

נראה שלצערינו הדברים מתקיימים ממש בימינו אנו

הגרש''פ גלות ונחמה.gif
הגרש''פ גלות ונחמה.gif (45.33 KiB) נצפה 5139 פעמים

מצ"ב קישור https://tablet.otzar.org/book/book.php?book=26280&width=-17&scroll=0&udid=15848233153253242&pagenum=27
או כאן https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20030&st=&pgnum=27&hilite=
או

Re: נבואת סגירת הישיבות

פורסם: ש' מרץ 21, 2020 9:19 pm
על ידי דרופתקי דאורייתא
החת"ס מסביר שזהו מ"ש בגמרא בסנהדרין פרק חלק (צח.) אין בן דוד בא עד שיבוקש דג לחולה ולא ימצא, ומסביר שהכוונה לישיבות, וכמשל של רע"ק בשלהי ברכות. יע"ש.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: א' מרץ 22, 2020 2:05 pm
על ידי ש. ספראי
היום ביתד באיזו כתבה זניחה בעמוד זניח:
הגרח"ק ממליץ להגביר את עסק התורה (המלצה ל'ישיבה על קברו' נראה לי, מסלול לימוד מסויים) כדי שהמכה לא תיהפך למגיפה..., כלשונו.

Re: עסק התורה ברבים בזמן הקורונה

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:33 pm
על ידי .השוחט
רק להשלמת הענין.
הוא תפס לשון זו לפי המסלול המסויים המדובר.
הם מתחילים מסכת מכות.