עמוד 1 מתוך 1

ביעור חמץ למבודד-קורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 2:14 pm
על ידי אשרי יושבי ביתך
יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 2:19 pm
על ידי עזריאל ברגר
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

מדוע לא ישלח שליח?!

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 2:23 pm
על ידי תורה מפוארת
עזריאל ברגר כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

מדוע לא ישלח שליח?!

ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 3:22 pm
על ידי בברכה המשולשת
תורה מפוארת כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

מדוע לא ישלח שליח?!

ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.


להלכה ביעור הוא גם מפרר וכו', כדעת רבנן. רק המנהג הוא לשרוף, כדי לקיים את דעת רבי יהודה.

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 4:24 pm
על ידי עזריאל ברגר
בברכה המשולשת כתב:
תורה מפוארת כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

מדוע לא ישלח שליח?!

ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.


להלכה ביעור הוא גם מפרר וכו', כדעת רבנן. רק המנהג הוא לשרוף, כדי לקיים את דעת רבי יהודה.

למיטב זכרוני בספרי האחרונים מתייחסים לזה כאל מחלוקת שלא הוכרעה (ויש בזה נפק"מ להלכה, כגון לגבי ביעור חמץ ביו"ט).

Re: שאלות הלכתיות בעקבות הקורונה

פורסם: ב' מרץ 23, 2020 4:50 pm
על ידי בברכה המשולשת
עזריאל ברגר כתב:
בברכה המשולשת כתב:
תורה מפוארת כתב:
עזריאל ברגר כתב:
אשרי יושבי ביתך כתב:יל"ע במי שנמצא בבידוד, כיצד ישרוף חמץ, האם ישלח שליח שישרוף או שיזרה לרוח בעצמו מהחלון (רק שזה פחות לכתחילה, מאשר שריפה).

מדוע לא ישלח שליח?!

ובפרט להלכה שאין ביעור אלא שריפה, ושליחו של אדם כמותו.


להלכה ביעור הוא גם מפרר וכו', כדעת רבנן. רק המנהג הוא לשרוף, כדי לקיים את דעת רבי יהודה.

למיטב זכרוני בספרי האחרונים מתייחסים לזה כאל מחלוקת שלא הוכרעה (ויש בזה נפק"מ להלכה, כגון לגבי ביעור חמץ ביו"ט).


יעויין סימן תמ"ה, שעה"צ ס"ק י"ז, דבשש (ובזה עסקינן כאן) ""הוא רק דעת רש"י וכמעט כל הפוסקים פליגי עליו..."