משה כהן כתב:.
א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
ג.מעלת סיום הש"ס והמסתעף.
משה כהן כתב:א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
ג.מעלת סיום הש"ס והמסתעף.
מהו אותו "דרכי נועם"?צביב כתב:מתוך דרכי נועם יום ה' פרשת ואתחנן נחמו עב [הזכויות שמורות לדרכי נעם]
...
משה כהן כתב:מתוקף תפקידי אצטרך בעז"ה להכין דרשות לכבוד סיום הש"ס, בהסכמת ההנהלה החשובה אולי נפתח באשכול זה אשכול לכבוד סיום הש"ס אשכול שיהיה נטו תורה בלי הקנטות ותינוקיות, בו יכתבו הלומדים ובעלי האגדות והמשלים מטוב לבם להרנין לב צמאי דעת ותאבי ידע ויזכו את הרבים, וחפץ ה' בידכם יצלח.
----------------------------------------
א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
ג.מעלת סיום הש"ס והמסתעף.
------------
ע"כ בינתיים.
משה כהן כתב:מתוקף תפקידי אצטרך בעז"ה להכין דרשות לכבוד סיום הש"ס, בהסכמת ההנהלה החשובה אולי נפתח באשכול זה אשכול לכבוד סיום הש"ס אשכול שיהיה נטו תורה בלי הקנטות ותינוקיות, בו יכתבו הלומדים ובעלי האגדות והמשלים מטוב לבם להרנין לב צמאי דעת ותאבי ידע ויזכו את הרבים, וחפץ ה' בידכם יצלח.
----------------------------------------
א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
ג.מעלת סיום הש"ס והמסתעף.
------------
ע"כ בינתיים.
דברי המהרש״א שיש טעם בדבר שד' מסכתות אלו מסתיימות במאמר ר׳ אלעזר בשם ר' חנינא: ת״ח מרבים שלום בעולם וכו׳, וביאורו בטעם הדבר. ביאורו של הערוך לנר. טעמו של הערוך לנר לפרש באופן אחר ממהרש״א. מקשה שגם ביאור זה אינו מספיק לגמרי. השייכות דהמאמר דאמר ר' אלעזר אמר ר' חנינא להמאמר שלפניו ולתוכן המסכת — בכל אחת ממסכתות אלו.
ענין השלום — ״ביני (בין הקב״ה) ובין עולמי״, והוא נפעל ע״י התורה וישראל. בשלום זה ד' אופנים - דרגות, שנתבארו בד׳ המסכתות. ד׳ האופנים הנ״ל מתאימים לד׳ הכיתות שהיו בישראל כשהיו על הים. ד׳ אופנים אלו בנוגע לתורה, מצד הנותן, מצד המקבל (ובזה ב' אופנים), מצד הנותן והמקבל ביחד.
מס' ברכות — ק״ש, קבלת עול ומסירות נפש. הרמז בשם המסכת. ברכות שעל המזון. מס׳ יבמות — ביאור ענין החליצה והיבום ברוחניות. מפני מה אמרו (חכמים) דיני ממונות אין צריכין דרישה וחקירה כו'. דין תורה ותקנת חכמים ביבום וחליצה מי קודם. דרישה וחקירה בעדי נשים. מס' נזיר — נזירות ופרישות וכו'. גדול העונה אמן יותר מן המברך. מעלת השלום בעולם שבמס׳ נזיר לגבי מסכת ברכות. מס׳ כריתות — ביאור ענין הכרת, ועבודת התשובה. גדיא יאי ואימרי יאי.
סדר המסכתות כמו שהוא בש״ס — מצד התורה. הסדר ד״בני״ך״ — מצד עבודת בנ״י. ביאור ענין ״השלום בריבוי״ שבמאמר זה — ״מרבים שלום . . ורב שלום כו'״.
משה כהן כתב:מתוקף תפקידי אצטרך בעז"ה להכין דרשות לכבוד סיום הש"ס, בהסכמת ההנהלה החשובה אולי נפתח באשכול זה אשכול לכבוד סיום הש"ס אשכול שיהיה נטו תורה בלי הקנטות ותינוקיות, בו יכתבו הלומדים ובעלי האגדות והמשלים מטוב לבם להרנין לב צמאי דעת ותאבי ידע ויזכו את הרבים, וחפץ ה' בידכם יצלח.
א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
ג. מעלת סיום הש"ס והמסתעף.
------------
ע"כ בינתיים.
הא לחמא עניא כתב:גם אצלנו בקהילה הולכים לערוך מעמד סיום הש"ס בס"ד,
ולצורך זה מוציאים עלון בנושאי סיומים, כבוד התורה ולומדיה, ועוד.
כל מי שיכול להעלות כאן חומר מעניין ומגוון בענינים אלו, שגם הבעלי בתים ייהנו מזה, תבוא עליו הברכה.
מחכה, מוקיר ומודה לכל המסייעים.
הא לחמא עניא כתב:מי יש לו סיפורים יפים [של גדולי ישראל וכדו'] בכל מה שקשור לסיום הש"ס? אנא ואנא, זה יעזור לנו מאוד בס"ד
משה כהן כתב:מתוקף תפקידי אצטרך בעז"ה להכין דרשות לכבוד סיום הש"ס, בהסכמת ההנהלה החשובה אולי נפתח באשכול זה אשכול לכבוד סיום הש"ס אשכול שיהיה נטו תורה בלי הקנטות ותינוקיות, בו יכתבו הלומדים ובעלי האגדות והמשלים מטוב לבם להרנין לב צמאי דעת ותאבי ידע ויזכו את הרבים, וחפץ ה' בידכם יצלח.
----------------------------------------
א.אני מחפש רעיון על קישור ענין תנא דבי אליהו וכו' מובטח לו שהוא בן עוה"ב לתחילת מסכת ברכות.
ב.למה סיימה הגמרא במאמר הנ"ל תנא דבי אליהו וכו'.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 553 אורחים