אליהוא כתב:כמובן שזה החילוק, שהחסידים רואים בלימוד הכנה לתפילה לכן לומדים קודם, ובני התורה רואים בתפילה הכנה ללימוד ולכן קודם מתפללים.
ע"פ מאמר צדיקים בביאור מאחז"ל (מגילה כח:) שמעתא בעיא צילותא, לימוד התורה צריך גם לתפלה, וכן להיפך צלותא בעי שמעתא, והוא לפי שע"י התפלה נפתחין השערים וזורח אור, וע"י התורה נגנז האור ומשתמר.
אליהוא כתב:כמובן שזה החילוק, שהחסידים רואים בלימוד הכנה לתפילה לכן לומדים קודם, ובני התורה רואים בתפילה הכנה ללימוד ולכן קודם מתפללים.
יוס'ל כתב:אגב מה עשו אותם 'חסידים הראשונים' שבפרק ה' , שעה לפני התפילה ?
יורה דעה כתב:יוס'ל כתב:אגב מה עשו אותם 'חסידים הראשונים' שבפרק ה' , שעה לפני התפילה ?
..ומתפללין כדי שיכוונו לבם לאביהם שבשמים.
כדכד כתב:כמדומני שראיתי באיזה מקום שיש ענין ללמוד בכל יום מקרא משנה ותלמוד וכיוון שיש ענין באמירת פרשיות הקרבנות מדין כל העוסק בתןרת וכו' בחרו את פרשיות הקרבנות כמקרא ואת איזהו מקומן כמשנה (יש טעם למה דווקא פרק זה ממשניות הקרבנות שאין בו מחלוקת ועוסק בכללי הקרבנות) וברייתא דר' ישמעאל שהיא שורש הדרשות של תושבע"פ איך נלמדים מהתורה שבכתב בתור תלמוד
כדכד כתב:דומני שהתכוונתי לענות על השאלה שנשאלה ב"אגב" ולא על השאלה העיקרית
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 633 אורחים