רחמים כתב:הרבה סיבות שאדם שחייב מיתה לא יוכל להיות בסנהדרין:
רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ב
אין מעמידין בכל הסנהדרין לא זקן מופלג בשנים, ולא סריס מפני שיש בהן אכזריות, ולא מי שאין לו בנים כדי שיהא רחמן.
רמב"ם הלכות סנהדרין פרק ב
אמרו חכמים שמבית דין הגדול היו שולחים בכל ארץ ישראל ובודקין כל מי שימצאוהו חכם וירא חטא ועניו ושפוי ופרקו נאה ורוח הבריות נוחה הימנו, עושין אותו דיין בעירו, ומשם מעלין אותו לפתח הר הבית ומשם מעלין אותו לפתח העזרה, ומשם מעלין אותו לבית דין הגדול.
והמתים אינם יודעים מאומה - אלו רשעים שבחייהם קרויים מתים, שנאמר על פי שנים עדים יומת המת, המת - והא חי הוא, אלא המת דמעיקרא [ברכות י"ח א' ב']: {ויש להוסיף בדרך צחות דכיון הוא חייב מיתה וכמת דמי כתותי מיכתת שיעורא והוא כבעל מום ובעל מום פסול לסנהדרין כמו שכתב הרמב''ם הלכות סנהדרין פרק ב כשם שבית דין מנוקין בצדק כך צריכין להיות מנוקין מכל מומי הגוף }
ב. מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול
רחמים כתב:תלמוד בבלי מסכת ברכות דף ח עמוד א
ואמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא: לעולם ידור אדם במקום רבו, שכל זמן ששמעי בן גרא קיים לא נשא שלמה את בת פרעה.
וצ''ע הרי שלמה מלך רק אחר שדוד נפטר א''כ למד משמעי אחר ששמעי קילל את דוד והיה חייב מיתה וא''כ שמעי היה רשע גדול
ואיך א''כ שלמה למד ממנו תורה וכי לא היו רבנים יותר טובים באותו הדור ?
אליעזר בלוי כתב:ילע בדין המלוכה בכלל ושל דויד בפרט
האם מכוח שכך נאמר בנבואה לשמואל מאת הבורא
או משום שקיבלוהו ישראל
או שתיהם אבל דין המלכות שבמיתה למורד תלוי בקבלת העם
והנה כל השאלה הוא רק לצד א
אך אם תלוי בקבלת ישראל לא נעשה רשע כשמרד ביום שרוב ישראל לא קיבלוהו
אך לפי זה קשה למה נתחייב מיתה אליבא דאמת
אבןטובה כתב:מקור רש"י שמואל שכ' דשמעי היה ראש סנהדרין הוא בזהר פ' משפטים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים