מהו המקור שבדי הארון מרמזים על תומכי התורה?
הרעיון פשוט, ברצוני לשמוע אם יש מקוור קדום.
והמעיין באלשיך, ימצא הדברים בתוספת מרובה ועומק הדין במעלת מחזיקי התורה כל אחד לפום דרגת החזקת התורה הנמצא בו, עיי"ש.בטבעות הארון יהיו הבדים לא יסורו ממנו. ואמרו ז"ל המסיר בדי ארון לוקה. והנה במזבח כתיב והיו הבדים בשאת אותו, וכן בשולחן, משא"כ בארון הבדים הם קבועים בו תמיד הלא דבר הוא. ונראה עפ"י מדרש שהארון רומז לכתר תורה שהוא מונח לכל הרוצה ליקח, והנה הת"ח צריך סעד לתומכו שיהא עשיר מטיל מלאי לכיסו וכתודוס איש רומי ובזה תורתו מתקיים, וכן אמרו ז"ל גם על הארון ביומא דף ע"ב כתיב ועשית כו' מכאן לת"ח שהצבור מצווין לעשות מלאכתו. ולזה באו הבדים שלעולם הבדים הם המחזיקים בה, הם הסומכים ידי הת"ח שהוא הארון לעדות ה' ותורותיו, ומראוי שיהיו תמיד אוחזים בארון הברית לא יסורו ממנו, וכמו שהפליגו רז"ל בירושלמי פ"ז דסוטה לא למד ולא לימד לא שמר ולא עשה ולא היתה בידו להספיק וכו', לכן באו הבדים קבועים בו תמיד. (ומצאתי באלשיך).
ערער בערבה כתב:אתה מערב בין הש"ך לבעל שפתי כהן עה"ת.
בעל שפתי כהן עה"ת והאלשיך היו שניהם תלמידי הב"י.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 344 אורחים