חכם באשי כתב:אין צורך לטרוח עד תוכנת 'תורת אמת' (איני מכירה).
נאום הגבר כתב:רוב התוכנות שאני מכיר שבנוי על ר"ת וגימטרי', הם על פסוקים מהתנ"ך.
אבל למשל ר"ת של: "א'פשר ל'התקיים ו'לעמוד ל'פניך", לא תוכלו למצוא שם, משום שזה לא פסוק בתנ"ך.
וכן ראשי התיבות של פתיחת התיקוני זוהר: רבי שמעון א'זל ל'יה וע'רק ל'מדברא, לא תוכל למצוא בתוכנות אלו.
אולי יש גם תוכנות ר"ת לכל הספרים שבעולם? איני יודע.
חכם באשי כתב:תוכל לעשות זאת גם בתוכנות 'בר אילן' ודי.בי.אס. ובאופן פשוט מאוד:
בחלונית החיפוש הרגילה תכתוב במשבצת הראשונה א, בשניה - ל, בשלישית - ו, ברביעית - ל.
ובכל משבצת תגדיר: "סיומות" (בבר אילן), או: "אחרי" (בדי.בי.אס)
גם תגדיר שהחיפוש יהיה כסידרו, כך: >>
וכך תוכל למצוא את נוטריקון (לא: "ראשי תיבות", שחילוק גדול בין נוטריקון לראשי תיבות. ודוק) - בכל הספרים הקיימים במאגרים.
בהצלחה.
אוצר החכמה כתב:סתם סקרנות
היה עוזר אם היה למשל כזה דבר בחיפוש שלנו ?
הרי הקושי העיקרי היה לסנן מתוך כל הצירופים האקראיים
דברים בעלי משמעות
מנחם כתב:אוי לרשע ואוי לשכנו
חכם באשי כתב:. הנה זה עתה עסקתי, אם כסא הכבוד מרובע או עגול (יש בכך נידון רחב אצל הרוקח ותלמידיו),
מור כתב:חכם באשי כתב:. הנה זה עתה עסקתי, אם כסא הכבוד מרובע או עגול (יש בכך נידון רחב אצל הרוקח ותלמידיו),
לא רוצה להישמע ציני יתר על המידה, אך מותר לברר מאי נפק"מ?
חכם באשי כתב:ראשית, אודה לכם על ההענות להוסיף את האפשרויות המדוברות.
שנית, ההוספות הללו כלל לא נצרכות לי עבור ראשי וסופי תיבות, אין זה עיסוקי כלל.
הנני נצרך להוספות אלו עבור חיפושים אחרים, והדוגמאות אך למכביר. הנה זה עתה עסקתי, אם כסא הכבוד מרובע או עגול (יש בכך נידון רחב אצל הרוקח ותלמידיו), והוצרכתי לחפש: כסא/כסאות = מרובע/מרובעים/מרובעות. ואם היתה אפשרות של "סיומת" הייתי חוסך חלק מכאב הראש הזה.
חכם באשי כתב:אני מכיר את צורת החיפוש הזאת,
אולם מנסיון אישי, אם אני כותב במשבצת הראשונה את האפשרות "[ ]" - החיפוש נתקע.
לא יודע מדוע, אבל זו המציאות (כן זה היה אצלי בגירסה 7, עדיין לא בדקתי אם בגירסה 8 נשתנו הדברים)
וגם כשרשמתי את האפשרות "[ ]" במשבצות השניה והשלישית - החיפוש איטי ביותר. ניתן באותו זמן להכין כוס קפה ולשתות + סיגריה...
אליהוא כתב:מה ששאל כאן אחד למאי נפ"מ? אוי לו מיום הדין אוי לו מיום התוכחה.
עי במשלי רבתי פ"י [מובא בנפש החיים שער ד' פ"ב] "אר"י בא וראה כמה קשה יום הדין שעתיד הקב"ה לדון את כל העולם כולו כו'. בא מי שיש בידו מקרא ואין בידו משנה הקב"ה הופך את פניו ממנו ומצירי גיהנם מתגברין בו כו'. והם נוטלין אותו ומשליכין אותו לגיהנם. בא מי שיש בידו שני סדרים או שלשה הקב"ה א"ל בני כל ההלכות למה לא שנית אותם כו'. בא מי שיש בידו הלכות א"ל בני תורת כהנים למה לא שנית שיש בו כו'. בא מי שיש בידו ת"כ הקב"ה א"ל בני חמשה חומשי תורה למה לח שנית שיש בהם קריאת שמע תפלין ומזוזה. בא מי שיש בידו חמשה חומשי תורה אמר ליה הקב"ה למה לא למדת הגדה כו'. בא מי שיש בידו הגדה הקב"ה א"ל בני תלמוד למה לא למדת כו'. בא מי שיש בידו תלמוד הקב"ה א"ל בני הואיל ונתעסקת בתלמוד צפית במרכבה כו'. כסא כבודי האיך הוא עומד כו'. חשמל האיך הוא עומד. ובכמה פנים הוא מתהפך כו'".
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 57 אורחים