לייטנר כתב:בילדותי הייתי משחק בשחמט במחשב. היתה שם פונקציה נפלאה: יכולת לדרוש מהמחשב לשחק נגדך ולשלול לו מהלכים מסוימים. אם הייתי שולל את כל המהלכים שלו, המחשב היה נכנע.
דרישתך היא לא להוסיף מילה (ולו רק במובנה, גם אם אין חובה שתיקרא בפועל), וגם שיהיה פשט. מעניין.
יפה מאוד, עלה והצלח.
לענייננו,
שמעתי מיהודי ת"ח שמשמעות המילה 'דם' פעמים רבות הכוונה לרציחה ממש, וכמו (שמות כב א) '
אין לו דמים', ראה שם במפרשים [באב"ע הביא עוד דעות, וכן ברשב"ם פירש אחרת], והיינו שאדם נורמלי לא נקרא בשם 'דם' אלא רק מי שנרצח,
ולפי"ז לכאורה לא חסר כאן כלום, כי הכוונה ואתה תבער דם הנקי, היינו רציחת הנקי.
ובדברי האבן עזרא כאן ביאר באופן נוסף, שכוונת הפסוק "ואתה תבער" - מארצך "דם הנקי" - שפיכות דמים, "כי" - ע"י ש"תעשה הישר בעיני ה'", כלומר שבזכות שתעשה הישר בעיני ה' בשכר זה תבער את הרציחות מארצך, [או שזה ציווי לבער את דם הנקי וכו' עיי"ש.] והוא מתיישב היטב עם הנאמר לעיל.