גאולה בקרוב כתב:ראה ב"הלכות חג בחג" לגרמ"מ קארפ שליט"א, על ימים נוראים, עמ' יב-יד, ובהערות שם,
שיש שני ענינים:
זמן מסוגל, אשמורת הבוקר וכו', וענין שני להשכים ולהקדים לסליחות, כל מקום לפי ענינו, ולכן נניח אלו שמתפללים קבוע בשעה שמונה מסיבות שונות, יש ענין שיקבעו סליחות בשבע וחצי, ולא שיתחילו סליחות בשמונה כרגילותם.
מורה צדק כתב:לא הבנתי את החילוק שהוזכר כאן, וכי ספרדי ישן פחות? אם הוא קם מוקדם אז הוא צריך לקום יותר מוקדם בשביל הסליחות, כך שבכל מקרה הוא יפסיד שעת שינה.
אברהם כתב:מורה צדק כתב:לא הבנתי את החילוק שהוזכר כאן, וכי ספרדי ישן פחות? אם הוא קם מוקדם אז הוא צריך לקום יותר מוקדם בשביל הסליחות, כך שבכל מקרה הוא יפסיד שעת שינה.
האם אינך יודע שעיקר תקנת הסליחות היא באשמורת הבוקר דייקא, דהיינו קודם עלוה"ש?
ולכן - הספרדי צריך להקדים כשעה אחת, ואילו האשכנזי כמה וכמה שעות..
בברכה המשולשת כתב:לגבי זמני התפילה באשכנז, מהמשנ"ב (וק"ו לפניו) בכמה מקומות משמע שהיו מתפללים (בימות החול) מוקדם, ורק בארץ אשכנז עצמה (דהיינו בגרמניה) איחרו יותר.
חכם באשי כתב:כן.
ועל כל פנים, לא היה הבדל בין ספרד לאשכנז.
(יש לך איזה הסבר הגיוני מדוע שיהיה הבדל?)
מורה צדק כתב:מה הקשר? עיקר הזמן הוא בעלות השחר, וממילא האשכנזי לא אומר את זה בזמן זה אופילו בימים שכן אומרים. אז הוא יכול לומר את זה ב7 בבוקר או ב-8 או ב-9 מר"ח אלול.
ואני לא קם בעלות השחר, ובכ"ז אומר ברוב הימים, אז זה אומר שאני לא צריך לומר?
אליהוא כתב:משבת אין ראיה שהרי מבואר ברמ"א שבשבת מאחרים.
אברהם כתב:עדיין לא תפסתי את אותו ת"ח
אך עתה הודיעני ידידי מבי מדרשא דהגר"י אדלשטיין ברמת השרון, שכבר כמה שנים דיבר הגרי"א בסגנון הנ"ל, והוא אמר זאת באופן שהרמ"א כתב 'ואנו אין נוהגים כן' מפני שבארצו הנץ מוקדם מאד (או הלילה קצר) ולכן היה קשה לקום עם הנץ ולהקדים לאשמורת, ואילו השו"ע שבצפת היה הנץ מאוחר והלילה ארוך דיו כדי להספיק לקום לאשמורת.
בראנסוויל כתב:אברהם כתב:מהיכן יש לך את זמני קרקא?
http://www.myzmanim.com/day.aspx?vars=8 ... ////48560b
בראנסוויל כתב:צביב, הרי שלך לפניך:
http://www.myzmanim.com/day.aspx?vars=5 ... ////88a4b9
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 33 אורחים