היימישער כתב:אבל המנהג הוא מכח ספק (מה הדין אם בא אליהו וגילה מהות העובר), והשאלה היתה אם יש בכח האולטרה-סאונד להוציא מידי ספק.
אדג כתב:וזאת מנין לך?
אדג כתב:היימישער כתב:------
יתכן שהגרח"ק בכח תורתו מוכיח שאפילו בלא המנהג אין לסמוך על האולטרא-סאונד (אגב, באחי הגדול שליט"א, היה מעשה כעי"ז ש'נתהפך' מנקבה לזכר, מעשה ניסים...), אבל אני אין בכוחי לירד לעומק דעתו, ורק אמרתי הנראה בפשטות על פי סברא פשוטה.
הלמד מכל אדם כתב:כמדומני שהגר"ח נימק את פסקו מן הכתוב בקהלת כַּאֲשֶׁר אֵינְךָ יוֹדֵעַ מַה דֶּרֶךְ הָרוּחַ כַּעֲצָמִים בְּבֶטֶן הַמְּלֵאָה
מזמור שיר כתב:אשמח אם יש מי שיכול לתת עוד מקור ליכולת זיהוי מין העובר בימי קדם.
עשוי לנחת כתב:בדיוק היום ראיתי בגליון מחשבת איש [טלז סטון] שהגרח"ק נשאל על בדיקת אולטרסאונד לגבי כפרות, והשיב "אין לסמוך עליהם כלל כידוע" עכ"ל.
חכם באשי כתב:העיסוק בעניין המשיך עד הדורות האחרונים (וכנראה, גם: ועד בכלל), ראה בספרי הסגולות למיניהן, מ'אמתחת בנימן' ועד 'רפאל המלאך' של רוזנברג...
עשוי לנחת כתב:בדיוק היום ראיתי בגליון מחשבת איש [טלז סטון] שהגרח"ק נשאל על בדיקת אולטרסאונד לגבי כפרות, והשיב "אין לסמוך עליהם כלל כידוע" עכ"ל.
צאנזער כתב:עשוי לנחת כתב:בדיוק היום ראיתי בגליון מחשבת איש [טלז סטון] שהגרח"ק נשאל על בדיקת אולטרסאונד לגבי כפרות, והשיב "אין לסמוך עליהם כלל כידוע" עכ"ל.
מה כל כך ידוע?
מזמור שיר כתב:אשמח אם יש מי שיכול לתת עוד מקור ליכולת זיהוי מין העובר בימי קדם.
מענה לשון כתב:במוריה קיח עמ' 94 הובא "ושמעתי מהגרי"ש אלישיב שליט"א שפשוט שראוי שאשת כהן תברר ע"י אולטרא סאונד כשקרבו ימיה ללדת אם מעוברת בזכר או בנקיבה לפני שנכנסת לאוהל המת ואם מתברר שעוברה זכר להעדיף להיכנס ללדת בבית חולים איפה ששומרים על דיני טומאת כהן וזה דוקא כשקיימת בפניה האפשרות לבחור בין בית חולים שמקפידים שם על הלכות טומאת כהן" וי"ל.
מזמור שיר כתב:הגר"י טשזנר ב"שערי הימים הנוראים" כותב בפשיטות להתנהג לפי האולטרה סאונד. עוד כתב שם שהיתה אשה שהרתה שלישיה, ולא ידעו מינם של העוברים, ופסקו לה שעדיף שתעשה על שבעה [!!] עופות. ובפרט שהיא במצב שצריך הרבה סיעתא דשמיא. עיי"ש סופו של המעשה.
בן החבורה כתב: עיין שם ותמצא נחת.
מה שנכון נכון כתב:בן החבורה כתב: עיין שם ותמצא נחת.
הנה התשובה משבט הקהתי.
ולפי דרכנו למדנו שבדיקה זו שעושין אותה המומרין, מן הראוי שלא לעשותה כדי להשאיר פתח למעשה נסים שיהפך הולד מנקבה לזכר. ומי שעבר ועשאה לא יברך/תברך הטוב והמטיב מאחר וכבר ידע/ידעה מקודם.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 383 אורחים