מזמור שיר כתב:איני יודע אם זה יעזור לך הרבה, אבל ראיתי בלוח דבר בעתו שכתב שיש נוהגין לתלות צנצנת מים בסוכה וכו' גם זכר לניסוך המים, ובלעלוב היו יוצקים המים האלו לחמין של שבת בראשית.
חכם באשי כתב:לכאורה זה דווקא במים שהוקדשו בכלי שרת, אבל לשפוך 'סתם' מים - כ'זכר למקדש', מה הבעייה בכך?
איני מכיר את הסוגיות בעניין, וכתבתי מסברא.
איש_ספר כתב:חכם באשי כתב:לכאורה זה דווקא במים שהוקדשו בכלי שרת, אבל לשפוך 'סתם' מים - כ'זכר למקדש', מה הבעייה בכך?
איני מכיר את הסוגיות בעניין, וכתבתי מסברא.
עיינתי וראיתי שהמנסך מים או יין בחוץ שלא קדשו בכלי שרת, הוא מחלוקת וי"א דקי"ל כת"ק דחייב. ראה בקובץ המצ"ב.
אבל בכל מקרה, כאמור, לעולם לא עושים שום דמות קדשים בחוץ, (וכמו שכתבו האחרונים להזהיר על סמיכת כפרות וכמו שכתב בשו"ע על אכילת בשר בליל פסח ועוד)
איש_ספר כתב:אגב בדבר אברהם דן באיזה מקום, בהא דאמרו ביבמות דאליהו בהר הכרמל הו"ל הוראת שעה, שלכאורה מאי עבידתיה הרי לא היה שם אש כלל, והביא מחכ"א שר"ל דהוא משום המים שיצק שם, ופלפל מצד דאין המנסך חייב אלא בחג (והוא פלוגתא) ועוד דהא לא קדשו המים כלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים