אוצר החכמה כתב:המשנה בברכות הוא גזירה כללית על כל ישראל ולכל גזירות חז"ל יש טעם.
ובכלל מה נקודת הדיון למצוא רק טעם לסברא? או שאם נעמיד שזה רק בקעה, יהיה מותר חס ושלום האיסור למי שחושב שאצלו אין את הבעייה וכעניין שלמה המלך?
ולעצם העניין למה לומר שרב יהודה לא סבר כמו שהגמרא מסבירה אותו ולמצא טעם אחר, יש סברא בראשונים שונה מהגמרא?
אוצר החכמה כתב:מעבר לזה שהסבר זה שנתת לא הבנתי אותו ואת השייכות שלו לבקעה מצא, בקעה מצא זה גדר הלכתי שאע"פ שהדבר מותר כיוון שהם עמי הארץ ויבואו להכשל אסר להם, אבל ההסבר שאתה מציע הוא הסבר סוציאלי, שבגלל שהיו מריבות בין הגברים לנשים, פסק רב יהודה דין שאינו נכון. איפה נשמע דבר כזה. ומה היה החשש להיראות לפני רב יהודה לעולה לא"י אם כל דינו סתם מסיבות חברתיות, לא מתקבל על הדעת כל הרעיון הזה.
אולי תסביר איך מתיר החזו"א מצוות לקט שכחה ופאה על סברה בלבד?? ומה הסברא, כי המצווה ניתן להיעזר לעניים, וכהיום שאין העניים הולכים בשדות נתבטל צורת המצוה ורק לעבוד מול עדשת המחשב וליתן מעשר מההכנסה לעני.
אוצר החכמה כתב:אינו דומה קביעת דין לעשיית מצווה בפועל שיכול להמנע מחמת איזה סיבה, עיין בגמרא בתענית בההוא שומר בית האסורים שהלך בלא ציצית.
אגב המדובר שם הוא לגבי התכלת של הראדזינער לא כך? כך שלפי הבנת כל מומחי התכלת של היום בעצם לא היה בזה שום מצווה?
אוצר החכמה כתב:אולי תסביר איך מתיר החזו"א מצוות לקט שכחה ופאה על סברה בלבד?? ומה הסברא, כי המצווה ניתן להיעזר לעניים, וכהיום שאין העניים הולכים בשדות נתבטל צורת המצוה ורק לעבוד מול עדשת המחשב וליתן מעשר מההכנסה לעני.
השתגעת? החזון איש לא ביטל מצווה מסברא בלבד, זה על יסוד הדין המפורש לעני ולגר תעזוב ולא לעורבים.
מה נעשה שלרבים זה מאד מתקבל על הדעת, ולדוגמא גם הרב מסאטמאר זצ"ל המציא דינים חדשים, והכל בשביל להתרחק מרשעים, וזה עושין גדולי הדור בכל דור ודור, ובעצם תפתח ספרים הקדושים בית יוסף החדש, ושמרו משפט ותראה כי גם בימיו היתה זו עיקר הבעיה שלא רצו עם ישראל לעלות לארץ הקדושה, אבל בודאי האנשים שהתחמקו מלעלות לא"י העטיפו את זה בלבוש צדקות כאילו בא"י א"א להיות יהודי כשר, ועוד ועוד, שכבר האוהח"ק אמר עליהם כי הם רשעים מוציאי דבת הארץ.
בית שביעי כתב:אוצר החכמה כתב:אולי תסביר איך מתיר החזו"א מצוות לקט שכחה ופאה על סברה בלבד?? ומה הסברא, כי המצווה ניתן להיעזר לעניים, וכהיום שאין העניים הולכים בשדות נתבטל צורת המצוה ורק לעבוד מול עדשת המחשב וליתן מעשר מההכנסה לעני.
השתגעת? החזון איש לא ביטל מצווה מסברא בלבד, זה על יסוד הדין המפורש לעני ולגר תעזוב ולא לעורבים.
אבל איך עוקרים צורת המצוה לגמרי?? אולי כהיום אם יכריזו כי מניחים לקט שכחה ופאה, יבואו העניים לקחתן.
וידוע דברי הגר"א בזה על טעם אביו ואמו עצבין.
ח"ו איננו חולק עליו, אבל במציאות נתחדש דינים לגבי הרבה דברים שנוגעים לחילונים, וכהיום מרחיקים לכת בכל מה שקשור לציון אפי' לטוב, ממש עיורון יכסה פנינו כשמדברים אודות ארץ ישראל וכל המשתמע מזהאוצר החכמה כתב:
הרבי מסאטמאר אמר שהוא ממציא דינים בשביל להתרחק מהרשעים? או שהוא סבר שכך הדין רק אתה חולק עליו
אוצר החכמה כתב:
מי הוא זה שאומר את הטעם שזה היה בגלל הנשים העגונות?
אוצר החכמה כתב:אני לא חושב שאם יכריזו יגיעו העניים.
אוצר החכמה כתב:אם היהודים מהם חשש רי"א הם לדעתך החזון איש שאת פסיקתו אני מצדיק בויכוח, אני גאה להיות מהקבוצה שלו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 255 אורחים