אוצר החכמה כתב:יש לי תירוץ פשוט, שמצד בן נח אין איסור סוטה, וכל האיסור הוא מצד שנהג כישראל וקיים אברהם כל המצוות, וכל עניין קיום זה הוא מצד שרואה את שורש העניין בחכמתו ורוח קדשו, ולכן על זה מועיל ידיעה בנבואה, משא"כ כשזה מדין תורה אז אמרינן לא בשמים היא. אח"כ ראיתי שכבר הביא נוירא את הדברים בשם היד אליהו, ואולי הוספתי קצת בביאורו. ואולי אפשר לומר ע"פ זה דדבר שהוא רק עניין ע"פ סוד יועיל לגביו ידיעה בנבואה או ברוה"ק.
מזמור שיר כתב:ראיתי בחנוכת התורה פירוש מתוק על הפסוק הזה.
"השב אה"א כי נביא הוא". ואם אינו נביא, גם אשת איש סתם אסורה היא?
ותירץ הרבי ר' העשיל, קיי"ל המקדש את האשה ונמצאת שהיא איילונית אינה מקודשת, דהיינו שזה מקח טעות ואינה מקודשת מעיקרא. וכ' תוס' שאם הכיר בה שהיא איילונית וקידשה, הרי קבל עליו ומקודשת היא. ואיתא במדרש ששרה איילונית היתה. ומעתה, אם אשת איש סתם היא, היה יכול אבימלך לטעון שאינה אשת איש כיון שהיא איילונית וקידושיה בטעות, אבל כיון שאשת נביא היא, הרי ידע בעלה שהיא איילונית ומ"מ קידשה, ולכן היא אסורה כדין אשת איש.
אTKH כתב:שמעתי לבאר כי (מובא מהאר"י) שהנביאות לכל הנביאים השפעתו היא דרך גדול הנביאים שבדור,
ושרה היתה גדולה מאברהם בנביאות,
וכשראה שעדיין הנביאות עוברת דרכה, הבין שלא נטמאה, דאי נטמאה בודאי ירדה בדרגתה...
אמנם מה שיש להקשות, אמאי אצל פרעה לא נאמר שידע אברהם שלא נטמאה. (אמנם כאן זה נאמר לאבימלך שאברהם ידע שלא חטא, אבל שם לא נאמר כלל היאך ידע אברהם ששרי מותרת לו).
רשמי רשותא כתב:http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=40237&st=&pgnum=39&hilite=
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים