מעיין כתב:כבר נודע שבצוואת החת"ס כתוב רמ"ד על משה דעסוי ורע"י שלזינגר פתח את זה רשע משה דעסוי
איש_ספר כתב:
עיקר הענין שכל התורה כולה שמותיו של הקב"ה ידוע לראשונה ברמב"ן בהקדמתו לפירוש התורה. האם נמצא כן בדברי רז"ל? ואולי בזוה"ק?
מי חכם ויודיענו.
אורח כתב:התפלאתי שלא מצאתי בספרי חסידות ביאורים רוחניים לחטאו של עשו. אח"כ התבוננתי שבתושב"כ בכלל לא נכתב שום חטא של עשו.
מעיין כתב:כבר נודע שבצוואת החת"ס כתוב רמ"ד על משה דעסוי ורע"י שלזינגר פתח את זה רשע משה דעסוי
יהושע מונדשיין כתב:הא דעשיו ישראל מומר, בקידושין דף יח ריש ע"א.
אליהוא כתב:לפלא על מר מונדשיין שממהר להסיק מסקנות של להד"מ לפני שהואיל לבדוק ולו באחד מספרי בית מדרשה של סלבודקא שבכל אחד מהם היה מוצא את מבוקשו.
מבי מדרשא כתב:חיים, יקירי, לא הכניס ראשי בין ההרים הללו, ה"ר מונדשיין וה"ר אליהוא ברם מעיון פשוט בצירוף להבנת הנקרא קלה, רואים בדברי מונדשיין שכתב מפורשות שבמאמר המצורף אין ניכר עידון. וזו אינה שאלה אלא קביעה. ויפה התפלא עליו אליהוא, ויפה העיר איש ספר, דעידון ודאי יש כאן. ואם רצה ידידנו לשאול, כלום חסרה מקלדתו את הסימן המקובל לשאלה '?'
יהושע מונדשיין כתב:האם אפשר לסכם ולומר, שכל המסופר על שיטת סלבודקא בעידון חטאו של עשו - להד"מ?
האם קיימת בכלל "שיטת סלבודקא" בביאור פרשיות מהתורה?
האם יש דוגמאות נוספות לביאורים מחודשים מבית מדרשה של סלבודקא לגבי אישים אחרים מהתנ"ך?
מור כתב:אורח כתב:התפלאתי שלא מצאתי בספרי חסידות ביאורים רוחניים לחטאו של עשו. אח"כ התבוננתי שבתושב"כ בכלל לא נכתב שום חטא של עשו.
ציניות או לגלוג ח"ו שמענו כאן?
ומה עם דרשת רז"ל שדרשו מפסוקים מתורה שבכתב (תנחומא ריש שמות, ועי' ר"ה טז) כְּמוֹ שֶׁשָּׁנִינוּ: חָמֵשׁ עֲבֵרוֹת עָבַר עֵשָֹו הָרָשָׁע בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם: בָּא עַל נַעֲרָה מְאֹרָסָה, וְהָרַג אֶת הַנֶּפֶשׁ, וְכָפַר בִּתְחִיַּת הַמֵּתִים, וְכָפַר בָּעִקָּר, וְשָׁט אֶת הַבְּכוֹרָה. וְכֻלָּן מִן הַפָּסוּק וּמִגְּזֵרָה שָׁוָה. וְעוֹד שֶׁתָּאַב מִיתַת הָאָב, וּבִקֵּשׁ לַהֲרֹג אֶת אָחִיו, שֶׁנֶּאֱמַר: "יִקְרְבוּ יְמֵי אֵבֶל אָבִי וְאַהַרְגָה אֶת-יַעֲקֹב אָחִי" (שם כז, מא). וְגָרַם לְיַעֲקֹב לִבְרֹחַ מֵאֲבוֹתָיו, וְהָלַךְ אַף הוּא אֵצֶל יִשְׁמָעֵאל לִלְמֹד מִמֶּנּוּ תַּרְבּוּת רָעָה וּלְהוֹסִיף עַל נָשָׁיו, שֶׁנֶּאֱמַר: "וַיֵּלֶךְ עֵשָֹו אֶל-יִשְׁמָעֵאל" וְגוֹ' (שם כח, ט).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 80 אורחים