ר_חיים_הקטן כתב:כמדומני יש חת"ס שכתב שלא אמרינן רוב בעילות אחר הבעל בבני נח. האם מישהו מכיר המקור לזה והאם יש עוד שמדברים בענין זה?
לכללות הנושא אני ממליץ לעיין במאמר המצורף ובהערה 17 שמזכיר קצת את הנושא דנן.
------
הסברו של ה"חתם סופר" ל"רוב בעילות" - מופיע בשו"ת חתם סופר ח"ג אבן העזר סי' עו ובשו"ת חתם סופר ח"ב יו"ד, סי' שלח - והרעיון הוא שזה מבוסס למעשה על דין החזקה המבוסס על חזקת מנהג שמקורה - מנהג הרוב בעולם, כלומר, "כיוון שנשא אשתו ומתנהגים זה עם זה כמנהג העולם מסתמא בעל רוב בעילות. נמצא מכח שניהם, חזקה ורובא מחזקינן זה לאביו ודאי".