האמנם היות כי בעל עה"ש הי' בעל הוראה מובהק בדור האחרון (ומהגאון ר' אליהו הענקין זצ"ל נאמר שיש לסמוך עליו יותר מעל המ"ב במקום שחולקים).
אברך כתב:מביאים ראיה מדבריו בסי' תנג סכ"ב שגם גוי שאפה מצות כשירות מותרות באכילה בפסח, משום שאין דין לשמה אלא רק שימור מחמץ, וא"כ הוא הדין למכונה שאין בזה חסרון כלל.
תוך כדי דיבור כתב:נ.ב. מוהר"ש מסטראפקוב, הכוונה למייסד חסידות זו, בנו של הדברי יחזקאל? אם כן מביא השמועה, רבי אלחנן היילפרין שליט"א, צריך להיות זקן מופלג מאד עתה... אא"כ "יודע" היינו ששמע, ולא שראה בעצמו.
קונה הכל כתב:ישנה התבטאות של גדול אחד מהחסידים [לא זוכר כרגע מי, אולי ה'מנחת אלעזר'] על ה'ערוך השולחן', שהוא הפך את השולחן ערוך... [שלחן ערוך - ערוך השלחן].
איני יודע אודות מה התבטא כך
[וידוע חידושו של ערוה"ש בסי' ע"ה שאף שצווח ככרוכיה כנגד המנהג הרע להקל בכיסוי ראש לאשה במדינתו, עכ"ז הכריע שמותר לקרוא דבר שבקדושה כנגד שערן המגולה, (ובמ"ב כתב להיפך ונראה שבא לאפוקי מדברי ערוה"ש ואין לי כח לבדוק עתה אם הדבר עולה נכון עם סדר הזמנים), ובתש' דברי יואל או"ח סי' י' האריך לסתור דברי ערוה"ש, אבל לך תעלה לשונו בדרך כבוד (ראה במיוחד אות יג שמלמד זכות על דבריו) ונקל לשער איך היה כותב הגאון הנזכר מעלה בנידון זה].
רבטוב כתב:על ספרו אור ישרים ישנו הסכמה מהרה''ק ר' אהרן מטשערנאבעל והצמח צדק מליובאוויטש ....
ואודות הספר היקר ערוך השולחן ישנו במכתבי הרה''ח ר' אברהם חיים לעווין המכונה המלאך מאריות שבחסידי קדמאי בליובאוויטש המקורית
מאמר חריף שאין רצוני לחזור עליו אך עיי''ש. והריא''ז מרגליות מירושלים שהי' מהנוהים אחר המנח''א ממונקץ' כשהדפיס את המכתביםהדפיס את המאמר
בראנסוויל כתב:רבטוב כתב:על ספרו אור ישרים ישנו הסכמה מהרה''ק ר' אהרן מטשערנאבעל והצמח צדק מליובאוויטש ....
ואודות הספר היקר ערוך השולחן ישנו במכתבי הרה''ח ר' אברהם חיים לעווין המכונה המלאך מאריות שבחסידי קדמאי בליובאוויטש המקורית
מאמר חריף שאין רצוני לחזור עליו אך עיי''ש. והריא''ז מרגליות מירושלים שהי' מהנוהים אחר המנח''א ממונקץ' כשהדפיס את המכתביםהדפיס את המאמר
לא זכיתי להבין, הריא"ז הדפיס מכתבי המלאך?
בראנסוויל כתב:רבטוב כתב:על ספרו אור ישרים ישנו הסכמה מהרה''ק ר' אהרן מטשערנאבעל והצמח צדק מליובאוויטש ....
ואודות הספר היקר ערוך השולחן ישנו במכתבי הרה''ח ר' אברהם חיים לעווין המכונה המלאך מאריות שבחסידי קדמאי בליובאוויטש המקורית
מאמר חריף שאין רצוני לחזור עליו אך עיי''ש. והריא''ז מרגליות מירושלים שהי' מהנוהים אחר המנח''א ממונקץ' כשהדפיס את המכתביםהדפיס את המאמר
לא זכיתי להבין, הריא"ז הדפיס מכתבי המלאך?
תוך כדי דיבור כתב:נ.ב. מוהר"ש מסטראפקוב, הכוונה למייסד חסידות זו, בנו של הדברי יחזקאל? אם כן מביא השמועה, רבי אלחנן היילפרין שליט"א, צריך להיות זקן מופלג מאד עתה... אא"כ "יודע" היינו ששמע, ולא שראה בעצמו.
איש_ספר כתב:אבל אם נבוא להכריע מיהו פוסק לפי שיטת מונקאטש, הרי שגם רבן של מורים, מהרש"ם מבראזאן אינו בא מן המנין, וככתוב הדר בהקדמת דרכי תשובה.
הוד_והדר כתב:איש_ספר כתב:אבל אם נבוא להכריע מיהו פוסק לפי שיטת מונקאטש, הרי שגם רבן של מורים, מהרש"ם מבראזאן אינו בא מן המנין, וככתוב הדר בהקדמת דרכי תשובה.
להביא ראיה מדברים אלו שנוספו כפי המקובל רק על פי בקשת משפחת ראם המדפיסים בווילנא
קונה הכל כתב:ישנה התבטאות של גדול אחד מהחסידים [לא זוכר כרגע מי, אולי ה'מנחת אלעזר'] על ה'ערוך השולחן', שהוא הפך את השולחן ערוך... [שלחן ערוך - ערוך השלחן].
איני יודע אודות מה התבטא כך
תרביצא כתב:מענין לענין.
בשו"ת משנה הלכות חלק ח סימן קז כתב:האמנם היות כי בעל עה"ש הי' בעל הוראה מובהק בדור האחרון (ומהגאון ר' אליהו הענקין זצ"ל נאמר שיש לסמוך עליו יותר מעל המ"ב במקום שחולקים).
נלענד כתב:שמעתי מזקני זצ"ל שהיה תלמידו של המנחת אלעזר, ששמע מהמנ"א שהתבטא, 'חידוש הוא, שה'למדן' הליטאי עושה 'סדר' בהלכה'. [כי כידוע בלומדות לבד אי אפשר להגיע להלכה, ואכמ"ל].
וכמובן מזה שהעריכו מאוד, אלא שכדרכו, כשלא מצא חן בעיניו פסק מסויים אישתפיך חמימיה.
בית שביעי כתב:ראה מאמר הגנה לבעל 'תורה תמימה' ומסתמך על המדובר פה
צדיק כתב:ובכן, האשכול הזה חסר מן הספר!!!!
הלא מן המפורסמות הוא, שגדול הפוסקים במאה האחרונה [ככתוב בהקדמת ספרו ח"ט, ושמעתי מאדם גדול שחישב ומצא שכן הוא] הוא הגר"מ פיינשטיין זלה"ה בספרו האדיר והנורא אגרות משה, שכידוע וכמפורסם, אינו מעיין באחרונים כלל, וכאחד מגדולי הדורות שלפנינו הוא פוסק ומכריע בכח סברתו, ואכן זכה שספריו נתקבלו בכלל ישראל!!!!
והפלא הגדול הוא, שלמרות שאינו מתחשב באחרונים כלל, הספר היחיד מהאחרונים שזוכה אצלו ליחס, ויש לדבריו משקל מסוים הוא הערוך השלחן!!!
אגרות משה (או"ח ח"ה סימן יג) כתב:עכ"פ לדינא אף שיש טעם לאיסור, שכן דעתי יותר נוטה, מ"מ הרוצה להקל כפי שמשמע שהכריע כן המשנה ברורה, יכול לסמוך עליו. כי הרי הוא מרן דדורות בתראי בהוראות דעניני אורח חיים.
הבטחתי כתב:את הביקורת על הערוך השולחן - שהוא היפך השולחן ערוך, שמעתי ממקור מוסמך, אבל ליטאי!
עתניאל בן קנז כתב:הבטחתי כתב:את הביקורת על הערוך השולחן - שהוא היפך השולחן ערוך, שמעתי ממקור מוסמך, אבל ליטאי!
מה פירוש מקור מוסמך?
קודם כל תספר לנו מי אמר את האמרה הזאת. ואח"כ נתעניין במקור שמסר זאת בשמו אם הוא מוסמך...
הבטחתי כתב:היות וחזקו עלי דבריו של בעל השמועה לא לומר הדברים בשמו, לא אעבור על דבריו, ומ"מ בשלי אני עומד
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 427 אורחים