תורת ישראל כתב:שימו לב על מה הינו מתפלל רק על שנה פורייה באסם ושלא תהא שחונה - גשם וחומר בלבד! הזה מתאים ליום נשגב בקדושה שכזה?! היכן עניני הרוח? צריך לי עיון גדול.
יאיר כתב:מהו באמת ביאור הענין שרוצח בשגגה חוזר רק לאחר מות הכה"ג? (מלבד דברי מענה לשון)..זכורני ששמעתי פירוש על כך ושכחתיו. (אולי נכתבה הסיבה בגמ' מס' מכות?).
חכם באשי כתב:יאיר כתב:מהו באמת ביאור הענין שרוצח בשגגה חוזר רק לאחר מות הכה"ג? (מלבד דברי מענה לשון)..זכורני ששמעתי פירוש על כך ושכחתיו. (אולי נכתבה הסיבה בגמ' מס' מכות?).
בתרגום יונתן על אתר, בפרשת רוצח, הוסבר, שהכהן הגדול היה צריך להתפלל (ביום הכיפורים בהיכל) שלא יגיעו לידי מעשה רציחה בשוגג. עיי"ש.
וכבר תמה רי"ח סופר שליט"א (בכמה מספריו, וכנראה, חזר ונדפס הענין בספרו תורת יעקב, על אתר, מצוי באוצר), הרי למבואר במסכת יומא, לא התפלל הכהן הגדול על ענין זה, ומיישב שהוא התפלל בשני מקומות, בתוך קדשי הקדשים ומחוצה לו. עיין שם (אני כותב מהזכרון).
יאיר כתב:מהו באמת ביאור הענין שרוצח בשגגה חוזר רק לאחר מות הכה"ג? (מלבד דברי מענה לשון)..זכורני ששמעתי פירוש על כך ושכחתיו. (אולי נכתבה הסיבה בגמ' מס' מכות?).
סענדער כתב:תורת ישראל כתב:שימו לב על מה הינו מתפלל רק על שנה פורייה באסם ושלא תהא שחונה - גשם וחומר בלבד! הזה מתאים ליום נשגב בקדושה שכזה?! היכן עניני הרוח? צריך לי עיון גדול.
כמובן שכל ה'חומר' נועד ל'לעשות רצונו בלבב שלם'
ואם כן אינו 'חומר' כי אם אמצעי ל'צורה'.
וזו דרכו של מרן ציס''ע אור שבעת הימים הבעש''ט הק',
ללמד איש יהודי ש'בכל דרכיך דעהו'
וכמאמר הזוה''ק 'לית אתר דפנוי מיניה'
מלבד הפשט , ש'אם אין קמח אין תורה'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 24 אורחים