חשבתי היום לבאר מנין היה לישראל לדעת שהם משקרים הלא ע"ז שלחום.
והנה משה רבינו קודם בקש מהם שיבדקו את היכולת לכבוש וזה את הארץ מה היא ואת העם היושב עליה. ורק בסוף דבריו אמר השמנה היא אם רזה. וכיוון שהיה ראוי שישיבו על ראשון ראשון כדילפינן מרבקה, היה ראוי שקודם יאמרו כי עז העם ואח"כ זבת חלב היא, ולמה היפכו את הדברים. ע"ז מבאר רש"י שכל שקר שאין אומרים בו קצת אמת בתחילתו אין מתקיים בסופו וממילא מעצם העובדה שהיפכו היה אפשר לדעת שמשקרים.