איש_ספר כתב:ספר החכמה היה לפני אחרונים?
ישבב הסופר כתב:בשר ע"ג גחלים
דניאל כתב:ישבב הסופר כתב:בשר ע"ג גחלים
היה לפני האחרונים??
ישבב הסופר כתב:רוב קונטרס הראיות של הרי"ד
אברהם כתב:ואוסיף שאלת הדיוט:
האם יתכן שבתוך כתבי היד לפירוש הר"ן על הרי"ף לסוכה, מסתתר כת"י שהוא חידושיו לסוכה, אלא שהמתעד בספריה רשם אותו בטעות כפירוש הר"ן?
במילים אחרות, האם כדאי לגשת לאונברסיטה ולעבור אחד אחד על כתבי היד של פירוש הר"ן לרי"ף דסוכה (יש רבים?), אולי מסתתרת שם מרגלית נוספת?
חכם באשי כתב:נתבקשתי להגיב:
מחולת המחנים כתב: "כמו"כ בספריו של רבי אליהו הכהן שבט מוסר מדרש תלפיות ועוד מביא פעמים רבות ממדרשים שאינם בידינו".
במקומות רבים לפני ר' אליהו הכהן, היו מקורות ביניים. כתבי יד של מדרשי חז"ל שאינם בידינו - לכאורה הוא לא הכיר. ואדרבה ואדרבה, תביא מקומות ספציפיים ונשתדל בע"ה לבדוק אותם
מחולת המחנים כתב:וכמו"כ בזכרוני שראיתי בס' מדרש תלפיות שהביא באריכות כל ענין משיח בן יוסף וארמילוס הרשע, כמדומני מחז"ל, יותר מהנמצא בתשובת הגאונים הידועה..
חכם באשי כתב:מחולת המחניים כתב: "בפרשת שמות ש"ז (בהערה מס' 1) הביאו מספרו מדרש תלפיות (ענף בתיה וצפורה) שהעתיק מספר ילקוט דוד בשם הזוהר הק' שבתיה בת פרעה וצפורה היו אחיות תאומות, ונולדו עם משה.
בשני מקומות אלו אכן הוא מביא ממאמרי חז"ל ממקור ביניים כלשונך". באמת כאן זה ממקור ביניים, ומה לך כי תלין עליו? ויותר מזה אומר לך, שר' אליהו הכהן עצמו בספרו מדרש תלפיות (אזמיר תצ"ז) שם ענף בתיה וצפורה דף פג ע"ג, מסיים על דבריו: "אמר המאסף, ביקשתיהו ולא מצתיאו[!], ואולי בזוהר שלא נדפס. ועיין בשפתי כהן ז"ל פרשת בראשית". וכן כתב עוד שם לקמן ענף חוני המעגל דף קן ע"א: "... ואני ראיתי בספר אחד נקרא ילקוט דוד... שכתב משם הזוהר דבתיה וצפורה נולדו עם משה... עיין לעיל יותר באורך. ואני בקשתיהו ולא מצאתיהו בזוהר כי אם בספר שפתי כהן ועל אופן אחר". ובעצם הדברים עיין עוד שם ענף הבל דף קיט ע"ג. ועיין עוד בספר נפש היפה מערכת ב אות אך. ואכמ"ל בזה. ובאמת בעל ילקוט דוד היה רגיל ביותר בספר שפתי כהן. מה שברור, שלא על ר"א הכהן חובת ההוכחה, מכיון שלא הוא בעל הדברים, ואדרבה הוא השיג והעיר מאין שרשם.
במסתרים כתב:חכם באשי כתב:מחולת המחניים כתב: "בפרשת שמות ש"ז (בהערה מס' 1) הביאו מספרו מדרש תלפיות (ענף בתיה וצפורה) שהעתיק מספר ילקוט דוד בשם הזוהר הק' שבתיה בת פרעה וצפורה היו אחיות תאומות, ונולדו עם משה.
בשני מקומות אלו אכן הוא מביא ממאמרי חז"ל ממקור ביניים כלשונך". באמת כאן זה ממקור ביניים, ומה לך כי תלין עליו? ויותר מזה אומר לך, שר' אליהו הכהן עצמו בספרו מדרש תלפיות (אזמיר תצ"ז) שם ענף בתיה וצפורה דף פג ע"ג, מסיים על דבריו: "אמר המאסף, ביקשתיהו ולא מצתיאו[!], ואולי בזוהר שלא נדפס. ועיין בשפתי כהן ז"ל פרשת בראשית". וכן כתב עוד שם לקמן ענף חוני המעגל דף קן ע"א: "... ואני ראיתי בספר אחד נקרא ילקוט דוד... שכתב משם הזוהר דבתיה וצפורה נולדו עם משה... עיין לעיל יותר באורך. ואני בקשתיהו ולא מצאתיהו בזוהר כי אם בספר שפתי כהן ועל אופן אחר". ובעצם הדברים עיין עוד שם ענף הבל דף קיט ע"ג. ועיין עוד בספר נפש היפה מערכת ב אות אך. ואכמ"ל בזה. ובאמת בעל ילקוט דוד היה רגיל ביותר בספר שפתי כהן. מה שברור, שלא על ר"א הכהן חובת ההוכחה, מכיון שלא הוא בעל הדברים, ואדרבה הוא השיג והעיר מאין שרשם.
מהו ספר נפש היפה מערכת ב אות אך?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Baidu [Spider] ו־ 288 אורחים