מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

על חכמים ורבנים, צדיקים ויראים, אנשי השם אשר מעולם. לילך באורחות צדיקים ולדבוק במעשי ישרים.
המשתמש ה-500
הודעות: 27
הצטרף: ג' אוקטובר 12, 2010 12:59 pm

רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי המשתמש ה-500 » ג' יוני 25, 2013 11:55 pm

ב"ה

מי יכול להוסיף מידע ומקורות אודות הגאון רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים?

מן ההסכמות לספרו הנ"ל: "הרב הגדול מעוז ומגדול כמהר"ר רפאל שלום חי הכהן נר"ו יאיר אשר ישב על כסא ההוראה בכמה מקומות לרעות ביעקב".

חיס
הודעות: 1485
הצטרף: ב' יולי 18, 2011 2:03 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי חיס » ד' יוני 26, 2013 1:45 am

המשתמש ה-500 כתב:ב"ה

מי יכול להוסיף מידע ומקורות אודות הגאון רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים?

מן ההסכמות לספרו הנ"ל: "הרב הגדול מעוז ומגדול כמהר"ר רפאל שלום חי הכהן נר"ו יאיר אשר ישב על כסא ההוראה בכמה מקומות לרעות ביעקב".


מן ההקדמות משמע שחיבר עוד שני ספרים "משיב שלום" "ונפש הכהנים"
כנראה שלא נמצא היום...

וכך כותב הנוסע היהודי יעקב גולדמן בשנת 1889 שביקר בעיר ספאקס ומספר על המלומד רבי רפאל שלום חי הכהן זצ"ל
שחיבר שלושה חיבורים: "תפארת בחורים" "משיב שלום" ו-"נפש הכוהנים".
http://tunisia.co.il/?p=1908

על בנו ראה בספר יהודי המזרח בארץ ישראל חלק ב' עמוד 733

המשתמש ה-500
הודעות: 27
הצטרף: ג' אוקטובר 12, 2010 12:59 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי המשתמש ה-500 » ד' יולי 31, 2013 2:19 am

חיס כתב:
המשתמש ה-500 כתב:ב"ה

מי יכול להוסיף מידע ומקורות אודות הגאון רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים?

מן ההסכמות לספרו הנ"ל: "הרב הגדול מעוז ומגדול כמהר"ר רפאל שלום חי הכהן נר"ו יאיר אשר ישב על כסא ההוראה בכמה מקומות לרעות ביעקב".


על בנו ראה בספר יהודי המזרח בארץ ישראל חלק ב' עמוד 733


תודה רבה.

אגב. תיקון קטן. צ"ל: 727

[ואולי אפשר להעתיק כאן את דברי הנוסע הנזכר? בתודה מראש]

המשתמש ה-500
הודעות: 27
הצטרף: ג' אוקטובר 12, 2010 12:59 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי המשתמש ה-500 » ד' אוקטובר 09, 2013 6:55 pm

בס"ד

מה זה ?

אכחה שיאנה בעשתון מגיח אפיק זרמיו מוגגי עיפת צחה מיחיל מלקישי זוחלי בתרי שפה הלועה מזוב שקיין מרקחת גזולי הזמת יקרת להטת בין סועד לבבכם. תקופת תשתוחח מטחוי חגוי זממי הבכי נצוריה נפצי כרגבי גיר. כצי נסו בתרנו מוסך בדכיי צולה סו?ן מחבלו רטשו לצעירי משוטים ורק רחפת צור מובלת בשוא ושקט. ככה גו המל מיקר נסיכו נטשו למדמים שועטים דורכי עקבת עבטיט חמר מבנה גויה אך רוח מנהלת רצוא ושוב. הכזה יקרה גם למטעי חום ונצי ענוה שגשגו כמו עת ההמעדה מתאנותם עלימו תבליג שכלם חדל מנהוג פזורי רעיינם כמטה עוז בגשתם בעט סופר כי נוטש לתהלוכות פעמיהם אך כפעם בפעם תפעמם רוחם כבדיל בפעמון יציבו עצומות תנובת זרעם בדאבון ורגשת לבבם במגנה ידובבו אם יחלצו למו לנובב נינם. כהיום מוכף כארחות אורגי מלים מחברי חדשות יכ?רו יגלו רצון מטרת חפצם והליכות ספרותם. הן אני בראשית אביב חלדי עת שוט אני רעי בחופי ים הנשגב תלמודינו הקדוש ונבכיו הניפותי חרט מכתב ילדי מרעי בשוחו על מפלשי גליו וקצפו לאפי כפש ובמצ? מושכל עובר לוכד הגם זה על פני יחלוף ולא ארפנו כי לא לחנם עמדי נתנו אל. ויש אשר חליפית צב?ו עצרוני ואקמטה מדברותי ורבות לעמת זה יוצגו ברחבת מלים ותהרכנה גם מצבי לא בהשתוות ורבים העתקות עטוני וספרים כתרוני לאחדי ימים כצל עפו ואינם. וחלישות הייתי צפוני בתמונות שונות כמו חילאים (ע"ז יאמר קנקן חדש מלא ישן). המה בעוכרי היו לכל אעבור בחזיון משנה האם בצדק עגלי ונתיב יושב פלסי. כי לה פללתי מאז לחקקם ולאפיצם. אכן משפטי את ה' נודע ולפועלי אצדק כי אני הטה ביב מריעי קרבתי יחפצו שיחרוני לחקות יגיעי הלז יום יום במשור ופצירה פים פנו אלו להריק קדי מימי טפוחי רבויי מזמה בהרי ובמרקחה נדמית לפער פיהם אם כי לא כן אנכי עמדי. אמרתי אל לבי אות זה נוכח כי מה' יצא הדבר. ועת לעשות לה'. ואקחה מאשר היה לפני נערך והנם חידושים על עשר מסכתות אשר יובלו הנה. וגם כי ניתר ברכה במרבית הנשאר ויפרוץ לרוב. וזה החלותי תת בכורי פריי להועיל לאשר דמוני ולקטנים מערכי נושאי אלומותי ברנה לא לשונא לפרוק ואוהב לטעון בסודם אל תבוא נפשי ועם שונים לא אתערב. דרשו נא מעל ספר פתח השער חפצי צדקי התבוננו ביתר אמרי שמח ושש לב טהור אשר לא ירגז ולא יקנא. מה גם כי אין יוצא מספרי להורות משפט מה יעשה ישראל לכן לא פניתי ליישרו ביתר עז והנחתיו כאשר הוא וידי לא תהיה בו זולתי איזה מקומות נער יכתבם (כמו בענין ח"ש שבועות פ"ג ובאי"ב תמיר ליים קטנות וכדומה). אם כי שריגי הגות רוחי ופארי סעיפיהם לא יסוכו רק ליושבי צללם ופרים ינעם לטועמיו המה אשר ה' קורא שרידיו הנותרים עצומי חכמי עיר עוז לנו עוב"י תונס יכוננה עליון. המלאה לה דעת ויראת שדי שמה עדן אור התלמוד זורח שם קנן עומק היעון ומזרות תבונה. מצולו' ים כסיר ירתיחו נודעים למשגב בכל קצוי ארץ וים רחוקים עטיניהם מלאו חלב מלאים זיו ומפיקים. מה מאד רב חילם ביושר ועמקות וזכות ההבנה. מה מאד נעלה לתהלה בכל תבל (עיין תונסי). רבים גדולים הסובבים עת דרכה רגלים על מפתן העיר כלילת יופי הלזו המעטירה יגורו מילדי לימודיהם אשר חצם שנונים וקשתותם דרוכות כמראה הבזק וכברקים ירוצצו ואין על עפר משלם גם מאז גם מהיום. ורבים חקרי לב ללשנותם זה יכתוב ידו עליהם מאריות גברו ובא רעהו ישלח דברו הרוצה להחכים יפנה דרך שם וזה יאמר מראיהן כלפידים. בם מצאו כל אנשי חיל ידיהם לפאת רוח התוארים מערימות ישיני אדמת עפר כמו יחדשו כנשר נעוריהם לא בהשאלה ושפה כבודה מדומית. עדנה מתמידים בתורת משה השקתם מאוצר ה' ותנחמו על מבועי היושר אישוניהם לא כהו ועיניהם בראשם לא יעוורו ממתן חיק ולא רפסו מרהב ושוט כזב כי מוט תעודתם לא ימיטו משכם סבלם הולכי על דרך סלולה ודרך הקדש יקרא לה (כאשר דיבר בקדשו הרב מברלין יחיה נצח במכתבו אשר ערך לי וככלותי מפה אשימנו) הזאת העיר שרתי במדינות לעטרת צבי ותפארת ישורון. ומלכם בראשם אבינו מלכנו גאון עוז ישראל פאר הגאונים אביר הרועים במדעו תהומות תושיה נבקעו ואין חקר לקצה תבונתו נ"י ע"ה פ"ה אור עולם ומשוש תבל אחד היה אברהם יחיד בדורו מופת הדור והדרו מורינו ומאורינו ועטרת ראשינו כקש"ת כמוהר"ר אברהם חג'אג' נר"ו לעד יאיר אל יחסר לעולם מלכו אברהם בראש יציץ נזרו. ואחר כל הכבוד הזה מה מני יהלך דבר במחברת הלזו לאתשירה למו ותעטר נגד נכונים האדירים האלה. אך בי חשוב סוגת מזמתם האדירה יראתם הלוטה שושני ענות חן סובכו על גל משק משק גבי מי שעשוע שוחרי תורה אך היא תנחמני עודדה מיתרי עורקי הלא שכבו ידושנו ושקטו יתרם בם במחזה המועף יחלוף ואינינו בחזיון הנפרץ מיפעת זהרנו מאור גולת הראל זכור הנהו הנה עליון למעלה מיום בואי באנשים לא כיחדתי לגשת שרידתי הנחוצים לדעת חרצת דין ודת הקורות בצל קורתי בלהקת יושבי כסאות למשפט. וברבי חנית יאיץ להשיב אם להיימין או להשמיל מהשערת מחוגתי ושעשע בגיל כאב את בן וממכון שבתו השגיח עד תחנותיי השונות לרעות ביעקב. כאשר אפס קצהו יישר מתוככי סמיכתו פה ויתחזה משרים ולשון אהבה שמה יפרוש קצה אדרתו בעפעפי שחר כבן יתארנו וכנסיכי אדם המלכים אשר אתו יאזרנו חיל וצניף מלוכה. אוחזה בסנסני תעצומותו וארהיב אומץ לגשת ברגש טהור ממולח בטחה מול אצילי אלופי מאורות גדולים ההמה. כי כולם ידעו אותי ואגלי נטיפי יוטבו לרצון להם להצהיל פני אז ינוח לי. ומה' אשאלה עזר לחזות גם נועם מחברת השנית אשר עדן בכתב. וגם טובים השנים האחוזים בבית המחוקק אשר בשער זכרונם בא. והנני מגיש תודתי נגד פני המתנדבים לעזרת ה' שמם הטוב מוזכר כהליכותם בעלה שחוברה לה יחדיו ומה' תהיה משכרתם שלמה. ויהיו דברי אלה בנחיצה בר"ח הנרצה (אלול) התרל"ו: אנכי רפאל שלום חי הכהן ס"ט

(הקדמת מחבר הספר "תפארת בחורים")

נחמד מזהב
הודעות: 18
הצטרף: ה' ספטמבר 16, 2010 11:16 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי נחמד מזהב » ו' אוקטובר 11, 2013 1:55 am

אולי זה בתוניסאית?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17372
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ג' יולי 19, 2016 9:13 pm

קיבלתי מייל בעניין וזה לשונו:
הנני הנכד היחיד של הרב הנ"ל. מצאתי באתר שלו אצלכם כי יש המחפשים פרטים
נוספים עליו .אמסור זאת בשמחה לפונים טלפונית (השימוש המחשב כבד עלי מפאת גילי
88+)
הרב היה המחבר של "תפארת בחורים" אשר העתקיו מצויים אצלי וכן עוד טיוטות להמשך
חידושיו לש"ס, ואשר לא יצאו לאור כנראה מפאת מותו הפתאומי .בברכה, יצחק כהן
טלפון 03-6991670

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: רבי רפאל שלום חי מח"ס תפארת בחורים

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ג' יולי 19, 2016 9:59 pm

אוצר החכמה כתב:קיבלתי מייל בעניין וזה לשונו:
הנני הנכד היחיד של הרב הנ"ל. מצאתי באתר שלו אצלכם כי יש המחפשים פרטים
נוספים עליו .אמסור זאת בשמחה לפונים טלפונית (השימוש המחשב כבד עלי מפאת גילי
88+)
הרב היה המחבר של "תפארת בחורים" אשר העתקיו מצויים אצלי וכן עוד טיוטות להמשך
חידושיו לש"ס, ואשר לא יצאו לאור כנראה מפאת מותו הפתאומי .בברכה, יצחק כהן
טלפון 03-6991670

חבל שעברו 3 שנים עד שהגיע האשכול לידיעתו, כי אז היה צעיר והיה רק 85. פלוס.
לאויש"ט וכימיך דבאך.


חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים