חכם באשי כתב:ומה עשית עד עכשיו?
השנה בכל אופן לא היתה בעיה, גם אם נאמר שזמן פטירתו היה ביום י"ד בתמוז, הרי שהשנה חל ביום ש"ק, ולכן יכל לעלות בשופי ביום א' לכל הדעות.
לפי הבנתי כל הסיבה שהיו שאמרו שהסתלק ביום י"ד היה זה מפני המעשה הידוע מהבעש"ט, שכאשר נטל את ידיו לסעודה שלישית בשב"ק אמר "כבה נר המערבי" והבינו שהאוה"ח הק' נסתלק מהעולם, והנה שב"ק בשנת תק"ג חל ביום י"ד, אך כבר הוכיחו כי מכך אין להביא ראיה, וזאת משום הפרשי השעות בין הארצות, שבהיות הבעש"ט במעזיבוז בשב"ק היה כבר מוצ"ש בארץ ישראל, ויש שהסבירו זאת במנהג החסידים בזמן נטילת ידים לסעודה שלישית, ולעומת זאת מנהג הספרדים בארץ ישראל שנהגו שלא כשיטת ר"ת.
באשכול סמוך כתבו שבמאמר ששלח הרב יחיאל גולדהבר הוכיח כי יום ההילולא האמיתי הוא בי"ד, מעניין לראות את הוכחותיו ומסקנתו, אולי מישהו בכל אופן יוכל להעלות לכאן את מאמרו.