גילוי כתב:האם האדם צריך להקריב מעצמו לזולתו
יין המשמח כתב:זהו ההבדל (אולי) בין הליטאים לחסידים בכלל ולחב"ד בפרט:
האם רק כשיש זמן פנוי ואין שום סכנה וכו' יוצאים לעשות טובה ליהודי, ואם כשאני אסביר לו דף גמרא אוכל להספיק עוד עשר עדיף שאספיק,
או שובתו של האחר קודמת, וגם אם זה יבוא על חשבון עצמי...
(כנלענ"ד, ואם שגיתי השם הטוב יכפר בעדי).
גילוי כתב:האם האדם צריך להקריב מעצמו לזולתו
הרב יעקובזון "אין דבר כזה ביהדות שאדם צריך להקריב מעצמו לזולתו אלא לתרום לזולותו"
מפנה קופות לאוצר כתב:גילוי כתב:האם האדם צריך להקריב מעצמו לזולתו
הרב יעקובזון "אין דבר כזה ביהדות שאדם צריך להקריב מעצמו לזולתו אלא לתרום לזולותו"
באיזה הקשר הוא אמר את הדברים?
כידוע, אצלו צריך להבין דברים בקשר לאותו דבר שעליו הוא דיבר.
נכון, ע"י הוצאת דברים מהקשרם א"א להגיע לאמת כלל, כידוע.
וכשהוא אומר דבר מסויים הוא יודע מה הוא מדבר ואין כאן המקום לביקורת!
לא נכון!
הרב יעקבזון עצמו לא מתיימר להיות חסין מטעויות.
אנו בביהמ"ד הוירטולי לידן דנים לגופו של ענין.
.
סתם כתב:מפנה קופות לאוצר כתב:גילוי כתב:האם האדם צריך להקריב מעצמו לזולתו
הרב יעקובזון "אין דבר כזה ביהדות שאדם צריך להקריב מעצמו לזולתו אלא לתרום לזולותו"
באיזה הקשר הוא אמר את הדברים?
כידוע, אצלו צריך להבין דברים בקשר לאותו דבר שעליו הוא דיבר.
נכון, ע"י הוצאת דברים מהקשרם א"א להגיע לאמת כלל, כידוע.
וכשהוא אומר דבר מסויים הוא יודע מה הוא מדבר ואין כאן המקום לביקורת!
לא נכון!
הרב יעקבזון עצמו לא מתיימר להיות חסין מטעויות.
אנו בביהמ"ד הוירטולי לידן דנים לגופו של ענין.
.
איש רגיל כתב:עיין ב"י חו"מ סי' תכו דאדם מחוייב להכניס עצמו לסכנה כדי להציל זולתו.
איש רגיל כתב:על כל אחד מגדולי ישראל כבר שפכו כאן אש וגופרית, והטילו ספיקות באמינותו, ואף יש כאן אשכול העוסק ב'טעויותיהם' של גדולי ישראל.
סינון כתב:איש רגיל כתב:עיין ב"י חו"מ סי' תכו דאדם מחוייב להכניס עצמו לסכנה כדי להציל זולתו.
עי' מ"ב סי' שכט יט
"ומ"מ אם יש סכנה להמציל אינו מחויב דחייו קודם לחיי חבירו (או"ה) ואפילו ספק סכנה נמי עדיף ספיקו דידיה מודאי דחברו אולם צריך לשקול הדברים היטב אם יש בו ספק סכנה ולא לדקדק ביותר כאותה שאמרו המדקדק עצמו בכך בא לידי כך [פתחי תשובה חו"מ סי' תכ"ו]"
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 77 אורחים