עוד מכתב יד הנ"ל
ולפיכך צריך לדעת שבית דין של מעלה כשגוזרין גזירה על אדם גוזרים גם כן על ידי מי יקבלנה (*)
האם זכור לכם מקור
מאן מלכי כתב:לכאו' זה הגמ' של מגלגלין חוב ע"י חייב עיי"ש וע"ע רמב"ן בפר' לך לך טו יג בנושא למה נענשו המצרים אחרי שנגזר על עם ישראל להשתעבד
חכם באשי כתב:כן דרשו חז"ל (במסכת עבודה זרה ועוד) על הפסוק: "וחליים רעים ונאמנים". תחפש על פי זה.
הוצאת-אמת כתב:מאן מלכי כתב:לכאו' זה הגמ' של מגלגלין חוב ע"י חייב עיי"ש וע"ע רמב"ן בפר' לך לך טו יג בנושא למה נענשו המצרים אחרי שנגזר על עם ישראל להשתעבד
אדרבה בנושא זה כתבו הרבה שהעונש שיקבלו המצרים זה לא על עצם השיעבוד כי זה הרי נגזר עליהם מן השמים, אבל לא נגזר שאתם צריכים להיות המשעבדים
מאן מלכי כתב:הוצאת-אמת כתב:מאן מלכי כתב:לכאו' זה הגמ' של מגלגלין חוב ע"י חייב עיי"ש וע"ע רמב"ן בפר' לך לך טו יג בנושא למה נענשו המצרים אחרי שנגזר על עם ישראל להשתעבד
אדרבה בנושא זה כתבו הרבה שהעונש שיקבלו המצרים זה לא על עצם השיעבוד כי זה הרי נגזר עליהם מן השמים, אבל לא נגזר שאתם צריכים להיות המשעבדים
יפה מאד בשביל זה רמזתי לרמב"ן ששם לכאו' כתב איפכא, שהביא מהרמב"ם שהמצרים לא נגזר שהם יעשו זאת ואם היו בוחרים לא להרעות לנו אזי היה בידם להמנע. ואף הרמב"ן לא חלק עליו אלא שסבר שס"ס כיון שזה רצון ד' שיקבלו עונש א"כ א"א להענישם וכל הקודם זוכה לקים רצון ד'. ואלא עונשם של המצרים על מה ששעבדו אותנו יתר על המדה יעו"ש דבריו הקדושים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים