ארזי ביתר כתב:עוד טעם נראה לענ"ד. משום שרצו להוסיף עוד מקומות בתוך בית הכנסת...
חכם באשי כתב:הרעיונות שהועלו כאן כ"כ מצחיקים אותי.
כבר בבתי הכנסת בימי המשנה נהגו לבנות את ארון הקודש בשקע שבתוך הקיר (או שבלט מהקיר), מה שנקרא: 'אפסיס'.
מדוע הם עשו כן? כי זו היתה התבנית הנפוצה של מבני הדת באותה עת (תבנית בזילקה).
ולא אאריך, שהרי מיודעינו 'מאירי' - פותח האשכול - לא אוהב את דברי החוקרים. הוא מעדיף לחשוב לבד ולהסיק מסקנות, שכמובן אין להם כל קשר למציאות..
חכם באשי כתב:כנראה דילגת ולא קראת, או שמא לא הבנת את שתי התיבות "מבני דת", שכתבתי לעיל.
עיין בזה היטב והכל יובן, אם תרצה להבין.
מבין ריסי עיניך ניכר שמעולם לא פתחת ספר של ה'מחקרים' למיניהם (כי אם היית מעיין הרבה משאלותיך לא היו באות לעולם), אז איך אתה מרשה לזלזל בדבר שמעולם לא עיינת?!
ולא, דווקא בנוגע למיקומו של הארון וצורתו, צועדים הארכיאולוגים על אדמה מוצקה יחסית, וההשערות שם מועטות ביותר, ובוודאי ביחס לסברות הכרס שלך.
חכם באשי כתב:הרי לך לעיין במחקרים על האדריכלות הבניין בתקופה הרומית המאוחרת, ולא לחפש את התשובות בספרי מנהג והלכה, פשוט לא תמצא שם מאומה.
מאירי כתב:חכם באשי כתב:הרי לך לעיין במחקרים על האדריכלות הבניין בתקופה הרומית המאוחרת, ולא לחפש את התשובות בספרי מנהג והלכה, פשוט לא תמצא שם מאומה.
עד כדי כך? האם לשיטתך כאוהד המחקרים ועורכיהם, הדבר אמור לוותר טוטלית על חיפוש בספרות ההלכה והמנהג? הפך בה וכו'
החזן כתב:תינח שבתי הכנסיות בזמן המשנה נבנו כך משום שזו היתה הבנייה הרומית הנפוצה למבני דת. הסבר זה משובב נפש. נשאלת השאלה: מדוע אפוא מתוך כל האלמנטים השונים שרד רק מרכיב זה בבתי הכנסיות המאוחרים, בשעה שכבר ננטשו האלמנטים האחרים?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים