עפר לרגלם כתב:הסיפור שהובא שם על הגרי"ח זוננפלד נכון ואמתי. (שונה קצת, החתן לא הגיע בכלל לחופה, ובגלל שהכלה הייתה יתומה הגרי"ח הורה לאחד הבחורים שם לקדש אותה במקומו].
נינם של הזוג למד אתי בישיבה וממנו שמעתי את הסיפור.
שמח כתב:בירושלים מסתובב סיפור על יהודי בשם ר' יעקב שהיה נוכח בחופה בה סידר קידושין הגרי"ח זוננפלד, וממש מתחת לחופה ראה החתן את הכלה לראשונה כשהיא עומדת על רגליה ורק עכשיו קלט שהיא נמוכה מאד. מיד תפסה רוח שטות את החתן והוא ברח מהמקום... בו במקום נענה הגרי"ח ושאל מי מהבחורים הנוכחים מוכן להציל את כבודה של בת ישראל ולקדשה, ואז נענה ר' יעקב הנ"ל וקידש אותה והחתונה התקיימה בשמחה ובששון. לזוג הזה נולדו ילדים שהקימו משפחות לתפארה.
השאלה הנשאלת היא, הרי להלכה הכלה צריכה לספור ז"נ מחדש משום דם חימוד מחדש, ולכאורה היה צריך לדחות את החתונה לפחות בשבוע, ולא לקיימה על אתר? (אין מדובר על הבעיה של חופת נדה שהתירו, אלא על דם חימוד שעל זה לכאורה לא מצאנו היתר בפוסקים).
חוקרנוביץ כתב:שמח כתב:בירושלים מסתובב סיפור על יהודי בשם ר' יעקב שהיה נוכח בחופה בה סידר קידושין הגרי"ח זוננפלד, וממש מתחת לחופה ראה החתן את הכלה לראשונה כשהיא עומדת על רגליה ורק עכשיו קלט שהיא נמוכה מאד. מיד תפסה רוח שטות את החתן והוא ברח מהמקום... בו במקום נענה הגרי"ח ושאל מי מהבחורים הנוכחים מוכן להציל את כבודה של בת ישראל ולקדשה, ואז נענה ר' יעקב הנ"ל וקידש אותה והחתונה התקיימה בשמחה ובששון. לזוג הזה נולדו ילדים שהקימו משפחות לתפארה.
השאלה הנשאלת היא, הרי להלכה הכלה צריכה לספור ז"נ מחדש משום דם חימוד מחדש, ולכאורה היה צריך לדחות את החתונה לפחות בשבוע, ולא לקיימה על אתר? (אין מדובר על הבעיה של חופת נדה שהתירו, אלא על דם חימוד שעל זה לכאורה לא מצאנו היתר בפוסקים).
צריך להוסיף שמאז אותו מעשה הר"ת אי"ה הרשום בהזמנות קיבל משמעות אחרת אי"ה אם יבוא החתן..
ולעצם העניין מ"ש מחופת נידה.
וונדרבר כתב:יש סיפור קצת דומה בספר המעשיות לרבי נסים גאון (חיבור יפה מהישועה), שיהודי עמד לחתן את בנו, ולפני החופה, אחרי שהמוזמנים כבר הגיעו, התברר שבעבר היתה מאורסת עם מישהו אחר שהיה נוכח שם, ואז החליט היהודי שבאותו מעמד הכלה תתחתן עם אותו אחר, (וביטל את שידוך בנו), אאל"ט זה בערך הסיפור, עיי"ש.
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... 50&hilite=
לייטנר כתב:מעודי הטלתי ספק בסיפור, משום שישראל גליס היה מספרו על סבו וסבתו...
חוקרנוביץ כתב:שם היה הלבנת פני הכלה ואין לך בדיעבד גדול מזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 262 אורחים